Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door yellowlab
#2679756
Vanmorgen is mijn hond getiterd.
de uitslag hebben ze net doorgebeld: voor parvo is hij nog voldoende beschermd,maar voor honden-en hepatitis niet voldoende.

Deze entingen kunnen ze niet apart geven,dus raden ze aan om toch een cocktail te geven.

Ik twijfel wel . komt hondenziekte nog wel voor hier? of zal ik stiekem toch nog 1 jaartje wachten.hij heeft in 2009 voor het laatst coctail gehad.
Door Lizzy
#2680667
yellowlab schreef: Vanmorgen is mijn hond getiterd.
de uitslag hebben ze net doorgebeld: voor parvo is hij nog voldoende beschermd,maar voor honden-en hepatitis niet voldoende.

Deze entingen kunnen ze niet apart geven,dus raden ze aan om toch een cocktail te geven.

Ik twijfel wel . komt hondenziekte nog wel voor hier? of zal ik stiekem toch nog 1 jaartje wachten.hij heeft in 2009 voor het laatst coctail gehad.
Ja, mijn eerste vraag was ook "hoe oud is deze hond?". Mijn 2de vraag is "hoe vaak is hij gevaccineerd tegen Distemper en HCC"?
Door yellowlab
#2680714
even kijken in zn boekje. 2006  nr 34567 en 9
                                        2007      34567 en 9
                                        2008  3 en 6
                            en in    2009 ook weer 34567 en 9 plus rabies
                                        2011 alleen 6 lepto
en gisteren dus alleen  rabies   
Door eelke
#2680771
Volgens mij kan het dan zo zijn dat die entingen sowieso niet goed aanslaan....volgens mij was het iets van; als een hond op die leeftijd nog niet genoeg antilichamen heeft, krijgt ie dat door een nieuwe enting ook niet. Ofzoiets...
Door Lizzy
#2680776
Nou, als die nu nog niet geimmuniseerd is, raakt hij dat niet meer. Ook niet als je hem nu weer vaccineert. Tja, ik zou zelf niet meer enten voor DHP maar ja, ik had dan ook never nooit meer getiterd op deze leeftijd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2681599
Zolang er nog iets van een stip is te zien voor de HCC en Hondenziekte zal een enting niet aanslaan, dus ik schat in dat het nog niet hoeft, maar dat is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen als ik niet weet of er nog een stip te zien is. Het valt mij zwaar tegen hoe slecht entingen aanslaan als er nog iets van antilichamen aanwezig zijn.
Door yellowlab
#2682113
Hitam,ik heb net weer even gebeld. Volgens DA is parvo dus nog voldoende en de andere 2 niet voldoende.Ik vroeg :zijn er dan helemaal geen antilichamen meer aanwezig( ik praat jou even na ;)) en hij zei ja,maar niet om voldoende beschermd te zijn.

Dus adviseren we om toch de grote cocktail te doen.

nou, schiet mij maar lek!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2682141
yellowlab schreef: Hitam,ik heb net weer even gebeld. Volgens DA is parvo dus nog voldoende en de andere 2 niet voldoende.Ik vroeg :zijn er dan helemaal geen antilichamen meer aanwezig( ik praat jou even na ;)) en hij zei ja,maar niet om voldoende beschermd te zijn.

Dus adviseren we om toch de grote cocktail te doen.

nou, schiet mij maar lek!
Op zich is dat een goede reactie van de dierenarts. Zo heb ik het voreger ook gedaan: antilichamen te weining dan enten. Alleen kom je er dan achter dat zolang er nog een stip te zien is, een enting niet aanslaat. Dus bij mij is de grens om te gaan enten steeds verder verlegd.
Gewoon omdat de dierenarts nog niet lang genoeg ervaring heeft met de titertest.
Ik verwacht dus dat als je nu de grote cocktail doet en dan volgend jaar weer titer, de uitslag precies hetzelfde zal zijn als dit jaar.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2682349
Hitam schreef: Zolang er nog iets van een stip is te zien voor de HCC en Hondenziekte zal een enting niet aanslaan, dus ik schat in dat het nog niet hoeft, maar dat is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen als ik niet weet of er nog een stip te zien is. Het valt mij zwaar tegen hoe slecht entingen aanslaan als er nog iets van antilichamen aanwezig zijn.
Bij de pups van Lizzy was er zeker nog een stip te zien, en toch is de vaccinatie goed aangeslagen.
Ben benieuwd hoe de titers bij patsy zijn, aangezien haar stippen nog donkerder waren.
Maar het klinkt allemaal leuk hoor, niet vaccineren als de titer 1 of 2 is, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of ze voldoende beschermd zijn via hun cellulaire immuniteit. Ik neem dat risico niet om eigenaren te adviseren niet te vaccineren.
Gebruikersavatar
Door mightywil
#2690622
Gisteren heb ik de dog laten titeren.
Hij is nu 5 jaar en heeft in 2008 1 en 3
                                      2008 3 4 5 6 7
                                      2008 3 4 5 6 7
                                      2009 3 4 5 6 7 9
                                      2010 3 6
                                      2011 3 4 5 6 7
Vorig jaar niets.
Dus had ik verwacht dat hij voldoende gehad heeft maar gisteren bleek dat de Parvo nog wel voldoende was maar dat voor de Hepatitis en de Distemper onvoldoende immuniteit aanwezig was.
Als ik de reactie van Tannetje lees hoef ik dus dit jaar nog niet te laten enten ?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door