Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anouk
#2681024
Lea van bijna 10 maanden krijgt 600 gram kvv compleet van Tammenga.
Ze krijgt dat verdeeld over 3 porsies, het laatste porsie krijgt ze rond 11 uur savonds zodat ze niet met een lege maag gaat slapen (anders spuugt ze gal)

Ik heb het gevoel dat ze voortdurend honger heeft omdat ze dus 3 kleine porsies krijgt.  :'(
Voel me daar echt onzeker over..

Wat kan ik doen om haar toch een voller gevoel te bezorgen?

Vandaag heb ik haar een hard gekookt eitje gegeven na haar maaltijd
en zojuist heb ik een banaantje bij haar maaltijd gegeven.

Tussendoortjes krijgt ze nauwelijks want ze is met haar 26 kilo iets aan de zware kant
en moet iets afnemen.
Door Shanti en co
#2681084
Ik zou haar op 2 porties over zetten, sommige honden staan met 10 maanden zelfs al op 1 portie.
Eitjes zou ik gewoon rauw geven, kan met schil en al.  :)

En ik weet niet of je eventueel iets aan barf wilt voeren maar doordat ze daar op moeten knagen en het minder snel verteerd geeft dat vaak ook een voller gevoel.
Door Anouk
#2681086
Dat is nou juist t probleem, ik kan haar niet overzetten op 2 keer want dan spuugt ze snachts gal.
Ben eigenlijk nog niet zo ver om te barfen, vind de botten zo eng  :-[
Door Martine-Tom
#2681103
Ik zou het eens met andere, betere kvv proberen...
Door Anouk
#2681139
Betere?
Is Tammenga kwalitatief niet in orde?
Voordat ik Tammenga voerde heeft ze korte tijd, Prins gehad.
Volgens mij had ze toen ook wel honger.
Door Shanti en co
#2681154
Maar met 2 maaltijden kan je 's avonds toch ook nog voeren? Ik zou gewoon een van de maaltijden langzaam verminderen tot het niks meer is.
Door Lida. S
#2681155
Ik vind Tammenga prima, maar zou ook overgaan op 2x per dag. 's morgens en 's avonds. En het  tijdstip 's avonds langzaam aan vervroegen . Dat ligt er natuurlijk ook aan wanneer je in de toekomst uiteindelijk wilt dat hij z'n maaltijd krijgt.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2681157
Als je bv s morgens om 8 u en s avonds om 8 uur eten geef.

En probeer anders eens een kip of eendenek s avonds erbij te geven. Evt mep je die de eerste keren plat ;)
Door Anouk
#2681160
Daar heb ik idd ook aan gedacht.
Ik kan dan bv de middelste maaltijd vervangen door fruit of yogurt
of een pensstaafje of iets dergelijks.
Sperziebonen schijnen ook goed te vullen, lees ik wel eens?
Door Anouk
#2681163
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga t een en ander uitproberen.

Hebben jullie trouwens ervaring met runderhoefjes?
Heb er 10 gekocht, maar vind ze toch wat eng (klein formaat)
Door Shanti en co
#2681167
Niet geven!
Wij hadden ook runderhoefjes gekocht voor Shanti en die zat een keer vast tussen haar kaken.  :-X
Met veel moeite heeft ze die zelf nog los gekregen maar het had heel makkelijk mis kunnen gaan.
Door Anouk
#2681174
Aiii..  ??? Dus toch..

Ze heeft er eentje gehad, daar heeft ze op geknabbeld in mijn bijzijn.
Durfde ze sowieso al niet te geven als ik er niet bij ben.
Door M@rina
#2681175
Ik voer ook Tammenga maar voer dat wel naast kwalitatief nog betere kvv's met een hoger botpercentage.

Verder inderdaad overgaan op 2 maaltijden waarbij ik 1 grote en 1 kleine maaltijd zou geven zodat je hond 1x per dag een echt voldaan gevoel heeft. 's avonds laat nog een hapje tegen het spugen. Overdag kan je inderdaad een gezonde snack geven, maar ik zie dat je dat zelf ook al bedacht hebt.
Door Hanny
#2681210
Als je er van uit gaat, dat je hond misschien wel altijd meer zal lusten, dan hij krijgt, hoef je je om de honger niet zo druk te maken.
Mijn honden eten nooit zo veel, als ze zouden willen. Waarschijnlijk zouden ze dan echt wel dik worden.
Twee keer voeren is twee keer voeren en dan niet nog een fruithapje of zoiets, dan is er steeds toch weer een maaltijd te verwachten.
Als mijn hond gal zou spugen, dan liet ik hem gewoon spugen, jammer dan.
Heel vroeger woonde er hier ook een hond, die 's morgens spuugde, dat is door niets doen van mijn kant over gegaan. Even opruimen en klaar.
Ik weet niet, of dat altijd op gaat, maar hier werkte het prima.
We hebben net een zondags ontbijt op en zeker weten, dat mijn honden heel graag wat er nog op tafel stond zouden willen opeten.
Hebben ze dan gisteren niet genoeg voer gehad????????? Welnee, het zijn gewoon vraatzuchtige hongerlappen, die altijd wel iets lusten..

Hanny
Gebruikersavatar
Door Neally
#2681212
Geef je 'altijd' op dezelfde tijd eten? Weet dat sommige honden dan gal opgeven omdat het
systeem in de maag aangeeft, etenstijd, en dat het dan dus iets later is.
Geen idee of het zo is hoor, mijn hondje krijgt niet op dezelfde tijd eten en geeft gelukkig niet over.
Ze krijgt twee keer per dag. Zou zo de hele dag door kunnen eten hoor, 't monster.  ;D :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door