Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2680095
zimba(bijna 10) heeft mega veel last van talgafscheiding....ligt gewoon op zn huid.......hij heeft een mega dikke vacht en zet er regelmatig de waterblazer op...
wat is er meer aan te doen?
Door nienk
#2680115
wassen?

ik vind de shampoo van Vet Gold Cream heel goed, verfrist vacht en huid zonder dat het zeg maar de natuurlijke balans verstoord, dus het probleem word er niet erger van. althans, dat is mijn ervaring met Reus.

ik denk ook dat chinese kruiden wel eens iets zouden kunnen doen, in Reus zijn mengseltje hebben al verschillende dingen gezeten specifiek voor zijn huid.
Door nienk
#2680133
vanaalst schreef: wassen is lastig...dat doen we als het weer droger is....hij kan nm geen trappen lopen en dragen lukt me niet
oh ja, dat is lastig.

als je denkt dat wassen wel helpt kan je hem misschien wel een keer bij een trimsalon of pension laten wassen? eventueel met shampoo die je zelf mee brengt?
Door Lil
#2680598
Ik weet niet hoe bij jou de situatie is wat ik hier doe is het volgende: de tuinslang aan de keukenkraan bevestigen en dan heb ik warm water om de hond buiten mee af te spoelen. Kan ook 's winters terwijl ik geen waterblazer heb. Meteen goed afdrogen, badjas aan en naar binnen. Nu hadden de mijnen niet zo'n enorm dikke vacht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door