Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door donnadoe
#2680034
De esbl-bacterie is een superbacterie met een enzym die zich hecht aan dep bacterie, waardoor de bacterie resistent voor diverse AB wordt. Bijna al het kippenvlees en nu ook een groot percentage rundvlees is hiermee besmet. Dit komt door het veelvuldige gebruik van AB in de vleesindustrie. 1 op de 20 Nederlanders is hiermee besmet. Je wordt er niet ziek van, maar als je een longontsteking of urineweginfectie krijgt en je hebt AB nodig is het een probleem. Vooral voor ouderen, zwangeren, kinderen onder de 5 jaar, zieken en zwakken is het gevaarlijk.
Door vlees goed te verwarmen voorkom je besmetting, want de bacterie kan hier niet tegen.

Waarom haal ik dit hieraan?
Hoe zit het BARF? Wij voeren rauw.
Wij zijn hier op het forum niet pro AB en proberen dingen zonder AB op te lossen, maar soms ontkom je niet aan een AB-kuur. Ik vraag mij af hoe het zit met onze viervoeters en het besmette vlees en deze bacterie, (dankzij onze vleesindustrie).
Door Lizzy
#2680045
Als je nou esbl-bacterie invoert in Afbeelding bovenin, dan zie je wat oudere topics over dit onderwerp, die de moeite van het lezen wel waard zijn.

Barfplaats wordt gesponsord door