Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Noël&Kwibus
#2679662
Hallo,

Kwibus heeft al een tijdje prutogen, meerdere malen per dag zit er wat harde troep in zijn ooghoek en veelal ook wat slijm/snot. Eerder hebben we een keer een zalfje gehad van de DA destijd dachten we dat t kwam door zaag/schuurstof van het verbouwen.
Nu is het al weer een tijdje terug en ik las per toeval iets over ontgiften.

Ik zou het vast ergens moeten kunnen vinden maar ik vind niks dat me echt een duidelijk beeld geeft over de volgende punten:

- Kwibus is nu bij ons sinds hij 8,5 weken (nu 7 maanden/30 weken) is, krijgt sindsdien alleen vers kvv en al enige tijd hebben we Barfdagen geintroduceerd. Momenteel zijn dit er 3. Ontgiften lijkt mij op basis hiervan uitgesloten toch.
- Wat houd ontgiften precies in?
- Worden de vieze ogen veroorzaakt omdat hij wel af en toe iets een waar granen in zitten(we zijn hier wel steeds scherper op).
- Worden de vieze ogen veroorzaakt door een zekere (on)balans in zijn menu?
- Heeft iemand een ander idee?
- Is het wijs om weer het zalfje voor zijn ogen te halen en te kijken of het daarna weg blijft.

bvd voor het meedenken, het is allemaal niet direct schokkend maar het lijkt me voor hem niet prettig.
Door Lizzy
#2679757
Noël&Kwibus schreef: Hallo,

Kwibus heeft al een tijdje prutogen, meerdere malen per dag zit er wat harde troep in zijn ooghoek en veelal ook wat slijm/snot. Eerder hebben we een keer een zalfje gehad van de DA destijd dachten we dat t kwam door zaag/schuurstof van het verbouwen.
Nu is het al weer een tijdje terug en ik las per toeval iets over ontgiften.

Ik zou het vast ergens moeten kunnen vinden maar ik vind niks dat me echt een duidelijk beeld geeft over de volgende punten:

- Kwibus is nu bij ons sinds hij 8,5 weken (nu 7 maanden/30 weken) is, krijgt sindsdien alleen vers kvv en al enige tijd hebben we Barfdagen geintroduceerd. Momenteel zijn dit er 3. Ontgiften lijkt mij op basis hiervan uitgesloten toch.
- Wat houd ontgiften precies in?
- Worden de vieze ogen veroorzaakt omdat hij wel af en toe iets een waar granen in zitten(we zijn hier wel steeds scherper op).
- Worden de vieze ogen veroorzaakt door een zekere (on)balans in zijn menu?
- Heeft iemand een ander idee?
- Is het wijs om weer het zalfje voor zijn ogen te halen en te kijken of het daarna weg blijft.

bvd voor het meedenken, het is allemaal niet direct schokkend maar het lijkt me voor hem niet prettig.
Het kan, dat honden gaan ontgiften wanneer je ze van KVV naar BARF overschakelt. Het hangt een beetje van de kwaliteit van de KVV af. En als je met BARF veel beter gaat, dan is er mogelijkheid dat het lichaam afvalstoffen kwijt moet. Dat is ontgiften. Maar, de kans is groter dat de prutogen ergens anders door worden veroorzaakt. Een ontsteking, een allergie. Zoiets. Mijn ervaring is dat zalfjes van de DA wel vaker niet werken. Een tijd geleden kon je nog oogdruppels kopen van Similasan nr 2 (voor mensen). Dat merk hebben ze niet meer. Maar Oculoheel van Heel is ook erg goed. Het zijn homeopathische druppeltjes. Ik zou dat proberen. En als de oogjes goed schoon zijn, dan toch nog een paar dagen door gaan. Als je een goed BARF menu geeft en je gebruikt degelijke kwaliteit vlees, dan kan het daar niet van zijn.
Door Noël&Kwibus
#2679786
ok dan ga ik die druppels proberen.

Wat betreft kwaliteit, dat is lastig natuurlijk. Ik voer alleen de (in mijn ogen) betere merken kvv (voornamelijk Darf en Tinlo, binnekort ook de Degomeat varianten die gister geleverd zijn eens proberen). Vlees bestelde ik tot nu toe steeds bij Caroba en ook vlees heb ik nu bij Degomeat besteld. Ik denk niet dat het aan de kwaliteit ligt dus, we varieren vrij veel en ik zie geen verandering in zijn prutogen.

ik ga de druppels proberen en kijken hoe het daarna gaat.

Bedankt voor het meedenken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door