Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door labero
#2659347
Er is hier al zoveel over geschreven.Durf het bijna niet aan te kaarten. Ook ik zit met het dilemma; welke voedseldroger.
Ik heb er eigenlijk nooit eerder aan gewild.Weer zo'n apparaat erbij.
En... dit wordt helemaal erg ,(geldt hier op barfplaats bijna als vloeken ) de meiden kregen tot voor kort gewoon een frolicbrokje ofzo tussendoor.
( schaam,schaam) Nu we ons helemaal bekeerd hebben en op de gezonde toer zijn overgegaan kan zo'n voedseldrogertje niet meer ontbreken.
Nu heb ik een vraagje aan de Rommelsbacher da 750 bezitters.
Volgens de beschrijving droogt deze 20,40 en 60 graden boven de omgevingstemperatuur.Wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Als we een hittegolf hebben en het dus ongeveer een omgevingstemperatuur is van rond de 30 graden dan komt er als ik dat ding op stand 2 zet, op 40 graden nog 30 graden omgevingstemperatuur bij ??Ook wordt er in de handleiding aanbevolen om vlees en vis bij voorkeur op 70 a 80 graden te drogen. Dat was als ik het allemaal goed gelezen en begrepen heb toch te heet ? Dat is toch juist het nadeel van de goedkope Bohman,dat die veel te heet wordt.
De Rommelsbacher spreekt me aan omdat die niet kan lekken.Over de Stockli ,wat ik best een heel mooi ding vind lees ik dat die nogal makkelijk vies en vet wordt en uit elkaar gehaald moet worden. Laat ik nou zo a-technisch zijn als wat !! 
Blijft maar twijfelen tussen die twee. Zucht...
Gebruikersavatar
Door nova
#2659511
ik kan helaas je vraag niet beantwoordén.
Zel heb ik een app waarbij de ventilator én het verwarmingselement aan de achterkant zit. De luchtstroom gaat dus horizontaal, en niet zoals bij de ronde app. in vertikale richting.
Misschien biedt deze posting je nog een idee:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,82501.0.html
Laatst gewijzigd door nova op vr 26 apr 2013, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Belleke
#2661647
Ik was ook aan het denken om zo'n Droogautomaat DA 750 Rommelsbacher aan te schaffen.
Maar wil er kruiden, groente en fruit mee drogen voor mijn konijnen.
Dus ik houd dit topic in de gaten.
Knuffels Belleke
Door Belleke
#2661656
Al zoekende kwam ik hier weer terecht en las dat deze lijkt op die Rommelsbacher
 
Ik ga eens kijken hoe het bestellen gaat in Duitsland anders lijkt me dit wel wat.
Scheelt toch weer 20 euro.
Knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door nova
#2661963
Belleke schreef: Al zoekende kwam ik hier weer terecht en las dat deze lijkt op die Rommelsbacher

Ik ga eens kijken hoe het bestellen gaat in Duitsland anders lijkt me dit wel wat.
Scheelt toch weer 20 euro.
Knuffels Belleke
die heeft wel een timer, en volgens mij kun je met de andere knop wel de ventilator instellen, (langzaam of sneller draaien).Ik zie geen thermostaat
Door Yvonne K
#2662404
Ik heb sinds kort een Rommelbacher en de 2de lading vlees en pens zit er nu in.
Voor mij was de keuze Rommelbacher of Stockli en ik heb gekozen voor Rommelbacher omdat de ventilator bovenin zit en dus niet vuil/vet kan worden.
Wel stond ik even raar te kijken dat de bladen geen mazen hebben en ik dus na 5 uur alle vleesjes heb omgedraaid.
Ik droog het vlees/orgaan altijd zo groot mogelijk dus dat was een kleine moeite om te doen.
Wel was het schoonmaken van de bladen een stuk makkelijke dan de bladen met mazen van de Bohman
Hiervoor heb ik 2x een Bohman gehad maar die gaan mij te snel kapot (de 1e na 1.5 jaar en de 3e na 0.5 jaar).
Door Belleke
#2663092
Na lezen en kijken denk ik dat ik toch ook voor de Rommelsbacher ga.
Weet iemand hoe het werkt als je in Duitsland iets besteld?
Ze zijn daar een stuk goedkoper. Voor hetzelfde geld kan ik er nog extra verdiepingen bij kopen.
Wie weet hoe het werkt.
Knuffels belleke
#2663095
Belleke schreef: Na lezen en kijken denk ik dat ik toch ook voor de Rommelsbacher ga.
Weet iemand hoe het werkt als je in Duitsland iets besteld?
Ze zijn daar een stuk goedkoper. Voor hetzelfde geld kan ik er nog extra verdiepingen bij kopen.
Wie weet hoe het werkt.
Knuffels belleke
Wat je zou kunnen doen is ergens in de buurt van Assen/Groningen zijn met de Pinksteren, dan kan ik er een voor je meenemen. Alternatief vraag je een van de grensbewoners hier op bp of je met hen iets kunt regelen?
Door Belleke
#2664202
Hij staat op mijn verlanglijstje voor moederdag spannend of ik hem krijg.
Anne wat een goed idee! Ik had er nog niet aan gedacht.
Mijn man zijn collega woont in Duitsland vlak over de grens en die zou hem dan kunnen bestellen en meenemen.
Scheelt denk ik ook nog eens in verzendkosten die dan gratis zijn. Hij is al goedkoper in Duitsland.
Ik denk dat daar meer mensen moestuinen hebben en dingen drogen.
Knuffels Belleke
Door Belleke
#2678903
Inmiddels heb ik mijn Rommelsbacher ook gekregen.
Een collega van mijn man die in Duitsland woont heeft hem voor ons besteld. Scheelt echt ruim 30 euro.
Hij ziet er mooi uit. Groter dan ik gedacht had.
Inmiddels natuurlijk ermee gespeeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben er echt heel blij mee.
Hij maakt trouwens niet veel geluid.
Knuffels Belleke
Door KarinM
#2709847
Ik heb de Rommelsbacher al meer dan twee jaar en ben uiterst tevreden. Voor vlees gebruik stand 3 altijd. Ik leg er bakpapier op zodat de ringen niet vuil worden. Heb net 12 kg hazenoren gedroogd. Ik kan toch wel 1.4 kg er in krijgen.


Karin M.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door