Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Angelique-Kai
#2678441
Hallo,

Ik was vandaag bij de DA op de hoek. Omdat ik Kai wilde wegen. Hij is 20 kilo schoon aan de haak nog geen 6 maanden oud.
De DA vraagt wat ik hem voer. Dus zeg dat ik hem kvv geef met afwisselend eendennekken, karkas met pens.
Zei zegt hierop dat hij omdat hij kvv krijgt vaker een ontwormings kuur moet krijgen..
Vanwegen de bacterien en wormen wat in het voer zit.. Vond dit een hele vreemde opmerking of ligt dat nu aan mij.
Ook vertelde ik dat ik sommige snacks droog, jaa dat is heel goed dan gaan de bacterien teminsten dood..:s Ik zeg nou ik doe dat omdat het dan langer houdbaar blijft.
Volgends mij moet ik blij zijn dat zij mijn vaste da niet is..
Door El_Kato
#2678450
Volgens mij word door het voeren van barf/kvv juist het maagsap zuurder waardoor wormen minder kans hebben… Ph enzo

Er is vast wel iemand die dit wetenschappelijker kan beantwoorden maar dit is dacht ik de grote lijn  :)
Door Martine-Tom
#2678451
Zoiets ja  :)

Vanuit brokperspectief kan ik nog wel volgen...maar wij voeren geen brok en denken er anders over, en het vervelende voor deze brok-doc is dat uit het onderzoek van de UU blijkt dat de verse honden die meedoen vrijwel elke keer wormvrij getest worden  :biggrin2:
Lekker naast je neerleggen!
Door Greece
#2678504
Martine-Tom schreef: Zoiets ja  :)

Vanuit brokperspectief kan ik nog wel volgen...maar wij voeren geen brok en denken er anders over, en het vervelende voor deze brok-doc is dat uit het onderzoek van de UU blijkt dat de verse honden die meedoen vrijwel elke keer wormvrij getest worden  :biggrin2:
Lekker naast je neerleggen!
En dan hebben wij nog onze eigen ervaringen ;)
Mijn hond krijgt al 5 jaar Barf en 1x wormen gehad.
Dus ja..lekker naast je neerleggen ;)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2678532
Eén van de dierenartsen waar ik kom begint ook steevast over wormen. En dan zeg ik altijd maar: "Tuurlijk!".
En dan ga ik weer over tot de orde van de dag  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2678554
DA: *Ik geef ook meteen ontwormingstabletjes mee*
Wij: *Nee hoeft niet, die hebben we nog, geef ik meteen als we thuis komen!* (dus niet  :biggrin2:)
Zo doen wij dat  ;)
Door smulpaap
#2678585
Kim_S schreef: DA: *Ik geef ook meteen ontwormingstabletjes mee*
Wij: *Nee hoeft niet, die hebben we nog, geef ik meteen als we thuis komen!* (dus niet  :biggrin2:)
Zo doen wij dat  ;)


Goed zo  :biggrin2:

Ik geloof dat wij het signaal van de dames zelf kregen , dan mot je naar de dokter , ben je braaf geweest . Geeft die rare kerel je een hondenkoekje  >:( :o ( vol granen )
En hij kijkt er ook raar van op als we dat voor zijn voeten weer uitkwatten  :biggrin2:
Net zoiets dus , De dames benne erg blij dat ze nu in een winkel /kliniek op ""stand "" komen , daar tracteren ze tenminste op een behoorlijke snack  :D
Vrige week nog even binnen voor Doils , 1 van de dames even mee naar binnen .... ooh ja ik weet het , daar krijg ik jammie . Vragen ze het nu nog ? jahhah , mag uw hond iets lekkers  :biggrin2:
Door conleeuw
#2678617
zo ging ik een paar maanden geleden naar mijn dierenarts om mijn  Blues aan een apk te onderwerpen, ik zeg, ik wil bloed onderzoek, ik wil urine onderzoek en ook ontlasting onderzoek, eerste wat de assistent zegt is, doe gewoon brede spectrum ontworming ben je klaar, Blues is nu bijna vijf, en is voor het laatst ontwormd toen ze een maand of zes was of zo iet. Ik zeg, nee, ik wil gewoon weten hoe hoog de worm besmetting is, ja maar de rest kunnen ook wormen hebben. Ik ... ja dat kan, maar ik wil weten van dit hond hoe het er aan toe is... hum ha hum ha, ok, ik breng van drie dagen keurig ontlasting, met de volle verwachting dat er wel wat in zal zitten en dat we die discussie nog breedvoerig gaan herhalen. Komt de uitslag.... wormen, niets geen een eitje te bespeuren,  giardia, niets, coccidia, niets, er was gewoon helemaal niet nada, noppes, ik heb de assistent er niet meer over gehoord. Ze vinden mij maar raar daar. Als ik daar kom zeg ik dat ook maar meteen, ben ik weer met mijn rare ideeen. Wat ze van mij denken mogen ze denken, ik vaccineer niet, tenzij het echt noodzakelijk is, ik ontworm niet tenzij het noodzakelijk is, ik voer botten hoewel het levens gevaarlijk is,  ik verwaarloos mijn hond compleet, en er is gewoon niets wat ze er aan kunnen doen. Foei vreemde mensen die barfers :( valt ook niets aan te verdienen
Door Cizsel
#2678628
Mijn DA zegt dat ook ::)
Gewoon lekker je eigen ding doen. Ik doe er niet te moeilijk over, ik vind m'n DA verder ontzettend fijn en ze is op zich wel pro-vers.
Door Kerettilainen
#2678650
Ik denk dat als de dierenarts vraagt wat ik voer ik maar gewoon hills zeg, puur om gezeur te voorkomen  ;)
Ik krijg hier in het dorp al commentaar van vreemden als ze zien dat ik mn hond naast de fiets laat lopen: veel mensen zijn hier van mening dat een kleine hond in een tas hoort.. en vlees zijn ze niet nodig want het zijn alleseters net als mensen  ::)
Door pallas
#2678710
Mijn vaste d.a. vraagt alleen of ik nog wat lekkers voor zijn honden meeneem als we komen: eendevoetjes, konijnenoren, verse biopens ofzo :P
Met alle anderen ga ik geen discussie aan...zeg braaf ja hoor..l*l erom heen en doe lekker wat ik zelf goed vind :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door