Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#2678449
Ik ben begonnen met wat kippennek aan Fajah aan te bieden, voer momenteel KVV maar wil dan een maaltijd vervangen door wat botvlees en spiervlees of pens.
Ik gaf haar verleden week een redelijke kippennek, hield hem vast maar ze hapte wat verder en in mijn vinger, dus liet hem van schrik los en weg was de hele kippennek.
Een vriendin die ook barft zei leg ze maar in haar bak met wat pens of spiervlees erbij en kijk dan maar of ze mss gaat kraken.
Dus vanmiddag 3 nekje in haar bak met 50 gr. pens, ze at eerst haar pens en direct de kippennekken er achteraan. Hap slik weg het duurde nog volgens mij geen tel.
Ik wil haar eerdaags ook kipkarkas aan gaan bieden en konijnkarkas en parelhoen, maar heb momenteel alleen kippennekken, wat is jullie advies niet meer geven of hap slik weg toelaten. Ik heb ze wel een beetje plat gemept.
Door Shanti en co
#2678459
Platgemepte kippennekken verteren volgens mij wel prima, zeker bij een hond die al vers gewend is.
Wat je zou kunnen doen is eerst de rest van de maaltijd geven en als laatste de nekken zodat ze al wat voller zit.
Door deja
#2678468
Ze krijgt nog 4 x per dag is nu ong. 8 1/2 kilo en krijgt 5 % dus 440 gr. gedeeld door 4 is 110 gram per keer dus dat is ong .50 a 60 gram vlees of pens en dan net zo iets aan nekken het waren er 3 vanmiddag kleintjes, dus zo gevuld is ze niet en ze at ook als eerste haar pens op daarna de nekken.
Door Greece
#2678479
Misschien zijn de nekjes te klein en daarom makkelijk door te slikken?
Met een karkas zal ze wel moeten kraken.
Ik zou ze gewoon wat platmeppen en daarna overgaan op de karkassen.
Door deja
#2678489
Ja dat doe ik ook maar de karkasjes zijn in aantocht maar zit nog met een la nekken, dus die moeten ook op. Hoe mep je die nekken nou goed plat met een hamer of een platte kant van een hakbijl, ik durf het niet op mijn aanrecht te doen hoe doen jullie dat precies, heb vanavond in mijn portiek op de grond staan meppen maar dat kan toch niet de bedoeling zijn volgens mij.
Door deja
#2678503
Ja vanmiddag voor het eerst in mijn portiek met een plank op de straat, maar dacht mss weten jullie hoe ik dat beter kan doen.
Door Greece
#2678511
Ik kom niet verder dan de plank in de badkamer en daar meppen?
Veel spetters komen er toch niet af :biggrin2:
Maar mss hebben anderen een beter idee.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2678553
deja schreef: Ja dat doe ik ook maar de karkasjes zijn in aantocht maar zit nog met een la nekken, dus die moeten ook op. Hoe mep je die nekken nou goed plat met een hamer of een platte kant van een hakbijl, ik durf het niet op mijn aanrecht te doen hoe doen jullie dat precies, heb vanavond in mijn portiek op de grond staan meppen maar dat kan toch niet de bedoeling zijn volgens mij.
Ik leg gewoon een krant op het aanrecht of op de grond en sla dan de kippennekjes plat met een hamer. Gaat prima.
Door El budha
#2678559
Wij deden de nekken in een plastic zak tegen het spetten en met een vleeshamer van de Ikea een paar flinke meppen erop geven.
Zorg wel dat je het op een ondergrond doet wat niet zo snel deukt....mijn houten keukentrolley vond het niet zo grappig :-X
Door Shanti en co
#2679033
Ik sla de nekken voor onze katten plat als ze nog bevroren zijn. Dan leg ik ze op het hakblok en sla ze met een grote hamer plat. Op deze manier spettert het niet, blijft je keuken heel en ze worden gewoon goed plat.  :)
Door deja
#2679171
Thessa en Shanti schreef: Ik sla de nekken voor onze katten plat als ze nog bevroren zijn. Dan leg ik ze op het hakblok en sla ze met een grote hamer plat. Op deze manier spettert het niet, blijft je keuken heel en ze worden gewoon goed plat.  :)
Maar doe je dat gewoon op het aanrecht, ik ben zo bang dat er wat met die aanrecht gebeurd, want met een hamer komt het nogal hard aan.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2679174
Wij hebben in een ver verleden ook wel eens iets geplet, en wij deden dat gewoon op een snijplank op het aanrecht en dan meppen met een pan  :biggrin2:
Door deja
#2679184
Ik weet nog niet of ik wel doorga met de nekken ik gaf haar de bak, zat ong. 60 gr. nek en 60 gram spier in het duurde niet eens 1 tel alles weg is dat nou normaal voor een meisje van 11 weken.
Door Shanti en co
#2679326
deja schreef: Maar doe je dat gewoon op het aanrecht, ik ben zo bang dat er wat met die aanrecht gebeurd, want met een hamer komt het nogal hard aan.
Ow nee, het is een hakblok wat in de tuin staat wat normaal gebruikt word voor hout splijten. Was dat vergeten erbij te zetten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door