Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jolan
#2676278
Wij hebben hier een paar vreselijke dagen achter de rug.
Ik heb mijn honden altijd advantix gegeven als wij op vakantie gingen, nou zijn wij vorig jaar verhuisd en hier zijn veel teken, dus heb ik afgelopen dinsdag mijn hondjes weer advantix gegeven.
Nou hebben wij sinds juli een herplaats meisje en zij had dit nog nooit gekregen.
Hier werd zij dus (achteraf gezien) ziek van, de dierenarts heeft een foute "diagnose" gemaakt en na een röntgen foto verkeerd beoordeeld te hebben werd ons meisje behandeld voor een vergroot hart en vocht in de longen, tabletjes voor de misselijkheid (cerenia) is ze ook allergisch voor, dit alles is haar bijna fataal geworden.
Het is dat ik eigenwijs was en mijn gevoel zij dat er snel een echo gemaakt moest worden, dus gistermiddag naar de tweedelijn kliniek in Wilhelminaoord geweest.
Haar hart is niks mis mee en dat vocht was waarschijnlijk het vocht wat de dierenarts zelf onder haar huid gespoten heeft.
Dus meteen gestopt met de medicatie en mijn meisje is nu langzaam aan het opknappen.

Deze nachtmerrie wens ik nooit meer mee te maken, dus Advantix enzo komt hier niet meer in huis.
Nu ben ik dus op zoek naar iets natuurlijks en moet ik nog even zien hoe we het gaan doen als we in september naar Frankrijk willen...
Kan iemand mij tips/raad geven?
#2678223
Je hebt wel natuurlijke middelen, maar niets werkt 100%. Natuurlijke middelen kunnen ook gevaarlijk zijn voor honden. Als ik Prudence een natuurlijk middel tegen vlooien geef, krijgt ze daar ook aanvallen van. Wellicht zou ik ze alleen behandelen als het echt nodig is. Hier worden teken en vlooien (indien ze er zijn) afgevangen. Of we wassen met een zelfgemaakte vlooienshampoo met citroensap. Maar het schijnt dat elke willekeurige shampoo vlooien doodt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door