Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dhjali
#2677725
Hebben jullie tips en trucs om poedervormige medicatie/suplementen met iets, bij voorkeur gezonds, te mengen? Normaal gesproken is het wel te mengen met de kvv (alhoewel dat ook behoorlijk droog is :-\). Maar op de barf dagen heb ik niets om het mee te mengen. De hoeveelheid is te groot om maar gewoon 'droog' over het vlees te gooien.
Van yoghurt krijgen ze standaard diarree, teveel eieren is ook niet gezond en het vleesvocht is vaak te weinig.
Iemand een alternatief? :)  Het hoeft de smaak overigens niet te verbergen, dat is gelukkig geen probleem. Het gaat me er meer om dat de poeder zo droog is.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2677782
Wij doen het in kvv. Nu krijgt Oscar zijn gehele maaltijd kvv, maar als zijn kap af is krijgt hij weer barf. Ik ontdooi dan ook wat kvv om de medicijnen in te verstoppen. In de hertensnijsels die ik heb lukt het ook nog wel om te verstoppen. Maar gewoon spiervlees in grotere stukken is te lastig, dus dan moet ik er echt wat naast hebben.

Ik geef het smorgens ook nog wel eens een eetlepel kwark. Misschien dat hem dat beter valt dan yoghurt?
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2677826
Oplossen in zelfgemaakte kippe-bouiilon die ik dan over hun barfhap heengooi .
Dat gaat er altijd wel in .
Ik vries altijd een paar plastic bakjes in voor dit soort gevallen.

Of door gemalen pens heenprakken .
Door nienk
#2677880
iets gemalens extra ontdooien, of bij de porties in doen.

of een paar stukjes vlees met wat honing, dan blijft er mee aan plakken. gewoon door een lepel honing roeren kan trouwens ook. met honing krijg ik bij Reus echt alles zonder protesteren naar binnen.
Door Lil
#2677922
Hier lukt het alleen met iets dat gemalen is (vlees of kvv). Ik doe er dan trouwens wel een scheutje water bij omdat het anders te droog is. Steeds yoghurt en ei etc levert hier dezelfde problemen op en door groentemix vind meneer te vies.
Door Dhjali
#2678192
Dank jullie wel voor de suggesties, heel fijn daar kan ik wel wat mee  :). Hij krijgt 2x daags poeder, in de ochtend meer dan in de avond, dus ik wil proberen het zo gezond mogelijk te houden.
Op de barfdagen eet hij 1 x een grote maaltijd en in de avond zoek ik dus een 'hapje' om zijn poeder mee te mengen + zijn pijnstiller (die geef ik liever niet op de lege maag). 

Kwark is zeker het uitproberen waard, verschilt dat veel met yoghurt? Ik was bang voor hetzelfde effect, maar het is het proberen waard natuurlijk.

Waar is geitenmelk te verkrijgen?

Wat een slim idee die kippenbouilion invriezen!

Honing echt waar, ik wist eerlijk gezegd niet eens dat honden dit mochten hebben  :) . Maar voor iedere dag is het misschien minder gezond? Ik kan het afwisselen natuurlijk.

Het kan inderdaad prima over iets gemalens of kvv, maar dat is nog behoorlijk droog. Ik maak er inderdaad vaak een soepje van, tenminste met de kvv gaat dat gemakkelijk. Op de barfdagen wil ik hem liever geen kvv geven.

Gele vla en appelmoes, wel heel creatief  :)
Door nienk
#2678193
tjah die honing, echt heel gezond zal het niet zijn. maar hij moet toch zijn middeltjes binnen krijgen, nou kan dat ook wel op een andere manier, maar stress is ook niet gezond, dus vandaar dat ik voor de honing kies.

mini beetje geprakte banaan, peer of appel werkt hier ook goed, trouwens, die was ik nog vergeten.
Door petralita
#2678207
hier net 2 maand ab kuur gegeven en nu 2x per dag probiotica.
het gaat hier door:
- beetje gemalen pens
- beetje kvv (event. met wat extra water)
- gemalen vlees of vis in de kong
- in een lap pens gewreven over de binnenkant
- yoghurt kwart oid
- ei
- af en toe eens smeerworst, slagroom, franse kaas, smeerkaas.

ab was schijnbaar erg vies en dan ook het grootste probleem. Dat heb ik door de kvv gedaan met wat extra water. Ik gaf toen alleen maar kvv en wat extra bot omdat ze anders aan de dunne ging (misschien door de ab-kuur?).
De probiotica lijkt ze lekker te vinden, ze eet nu tenminste weer normaal tot zelfs gretig. Dus ik ga nu weer langzaam over op barf en dan zien of de probiotica er zo over kan.
Door inni
#2678230
Ik kneed het voor Berre in wat paté of kaas, niet gezond maar 't moet erin. Verder gaat 't meestal in wat water in een jeneverglaasje en dan trek ik 't op in een spuitje om 't zo in z'n bek te spuiten terwijl iets lekkers in de buurt is.
Door nienk
#2678234
[quote="inni"]
Ik kneed het voor Berre in wat paté of kaas, niet gezond maar 't moet erin. Verder gaat 't meestal in wat water in een jeneverglaasje en dan trek ik 't op in een spuitje om 't zo in z'n bek te spuiten terwijl iets lekkers in de buurt is.
[/quote]

dat deed ik eerst met Reus ook, totdat die kleine Pavlov door had dat er na het spuitje iets lekkers kwam en als ie nu dat spuitje ziet, begint ie zo te kwijlen dat wat ik in zijn bek probeer te spuiten, er zo weer uitloopt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door