Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sammeke
#2677396
Onze Sam is nu 10 jaar oud, en heeft sinds een jaar de ziekte van Cushing, hij word behandeld met Vetoryl 30 mg in de ochtend en 10 mg in de avond. Daar doet hij het gelukkig heel goed op. Ik wilde met enten stoppen, 10 jaar is genoeg lijkt mij, maar nu is de twijfel toegeslagen, wel of niet enten voor Weil, ik weet dat de enting voor Weil niet misselijk is, maar is het verstandig om hem niet te geven. Sam mag graag, zeker met wat warmer weer wat slootwater drinken, en zoekt soms verkoeling in het water als het warmer word. Wat ik al zei, de twijfel is toegeslagen. Het lijkt wel dat des te meer je er over leest de twijfel alleen maar toe neemt. Dus mijn vraag aan jullie, wat is verstandig in deze ? :-\
Door Annemarie Rijnveld
#2677443
Ja, moeilijk, moeilijk.
Ik zelf zou het niet doen. De enting is niet mis, de medicijnen die hij krijgt zijn ook niet mis.
Ik weet ook niets over de interactie tussen de medicijnen en de eventuele enting. Hier zou ik ieder geval navraag over doen.

Ik zou het zelf niet doen, de leeftijd in acht genomen, de ziekte, en de afweging risico/nut.
Door Martine-Tom
#2677450
Ik zou het ook niet doen. Mijn hond is als pup geent met weill en na 16 weken nooit meer, drinkt uit sloten en plassen...
Voor mij persoonlijk vind ik het risico van enten vele malen groter dan het risico op de ziekte  :)

En in dit geval zou ik me houden aan...alleen gezonde dieren mogen geent worden, cushing=niet gezond=niet enten.
Door Sammeke
#2677489
Ik lees net zijn entingsboekje na en zie dat het drie jaar geleden is dat hij zijn enting heeft gehad voor Rabies, aangezien we naar Duitsland gaan, ben ik dus wel verplicht om hem hier voor te laten enten. Ik heb me laten vertellen dat ze in Amerika eens in de drie jaar enten, maar beweren dat een Rabiës enting eigenlijk 6 jaar geldig is ?
Laatst gewijzigd door Sammeke op di 21 mei 2013, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2677491
Nope hij is maar 3 jaar geldig, hij werkt mss wel 6 jaar, geen idee eigenlijk maar om problemen te voorkomen zal je elke 3 jaar meoten enten  :)
Door Annemarie Rijnveld
#2677499
Wat betreft de Rabies enting: je kan aan de DA een dispensatie voor Rabies laten opstellen, wegens de ziekte van de hond. Maar...ik weet niet of dit overal in het buitenland wordt geaccepteerd. Dus wel even navragen bij de gezondheidsdienst of de officiele instelling die daarover gaat.
Door smulpaap
#2677514
Het drinken uit sloten kan je met een hond op die leeftijd (denk ik ) voorkomen door een fles water mee te nemen tijdens het wandelen
Het zal geen heel snelle Harry meer zijn ?
Door *Axel*
#2677556
Zou ook niet enten. Hier nog nooit voor WEil geent en ze drinken overal uit. Ik weet natuurlijk niet of het gevaar in NL groter is als hier
Door Sammeke
#2677558
;-)) Smulpaap Sam is best snel voor zijn leeftijd, en loopt gelukkig weer een flinke wandeling mee.
Annemarie, Helaas werkt onze DA aan dat soort dingen niet zo snel mee, het heeft mij ook heel wat moeite gekost om een recept te krijgen voor een half jaar, zodat ik de Vetoryl in Engeland kan bestellen.
Ik wilde Sam verleden jaar al laten titeren, dit terwijl ik toen nog niet op de hoogte was van zijn Cushing, maar wel door had dat er wat met hem aan de hand was, en hem dus niet wilde laten enten, maar kreeg geen enkele medewerking.
Door Sammeke
#2677560
Geloof me hier heb ik zeker aan gedacht, maar ik heb het idee dat geen enkele college DA bij ons in de buurt, deze DA zal afvallen, of anders zou reageren, helaas is niet iedere DA  goed op de hoogte van de diverse ontwikkelingen en/of kwalijke bijverschijnselen van het enten, of ze houden zich gewoon onwetend, terwijl ze wel op de hoogte zijn  :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door