Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2677298
Kyra kon afgelopen donderdag niet poepen. Daar ik daar snel van in de stress schiet en ik al een hond ben verloren (lightning) aan niet kunnen poepen was ik donderdag avond bij de dierenarts. Toen had ze 24 uur lang niet gepoept maar wel veel zitten persen. Mixrolax gekregen en donderdag avond had ze een beetje gepoept. Vrijdag gepoept zaterdag gepoept maar daarna niet meer. Ze doet niet eens aanstalte om te ontlasten. Is dat normaal al 48 uur niet poepen?

Daar ik merk dat Kyra veranderd in meerdere opzichte merk ik dat ik een dejavu krijg met haar. Ze gedraagd zich net als Cj die ik vorig jaar heb in laten slapen. Kyra was ook afgevallen toen ze afgelopen donderdag op de weegschaal stond. Schrok ik eigenlijk wel van. Ze is nu niet mager of zo maar dit gewicht is ze zeker al 7 jaar niet meer geweest. We kregen haar ook niet meer ditgewicht. Waarom ze dit nu wel weer weegt na al die jaren is een raadsel. Zo zijn er meer vage klachten die Cj ook vertoonde. Als dit zo blijft wil ik dat we serieus na laten kijken als mijn eigen dierenarts terug komt van vakantie.

Maar hoe zit dat met dat niet poepen?
Door lightning
#2677392
Soms iets dunner maar dat kon komen door de mixrolax. Vanochtend dus eindelijk gepoep een mini beetje. Had niet het idee dat het haar moeite kostte eigenlijk. misschien hoeft ze gewoon niet ?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2677394
Hmmm, kan me je zorgen wel voorstellen, gezien je voorgeschiedenis.

Wodka is ook zo'n onregelmatige poeper. Die kan rustig 2 dagen niet poepen en de dag daarna lijkt er aan het aantal poepbeurten geen einde te komen.

Ik zou gaan voor de geruststellende opinie van je eigen da als die weer terug is. Voor nu, als ze geen moeite heeft met poepen, niet al te veel in de stress raken.
Door lightning
#2677399
Ja maak me zeker zorgjes om haar. 7 jaar geleden is ze erg ziek geweest en hebben we haar bijna in laten slapen tot ik kennis maakte met barf en rauw vlees. Dat is haar redding geweest. Problemen met haar darmen had ze dus vroeger maar dan als diarree constant 1,5 jaar prednison gehad toen met alsd gevolg schildklier probleem. Dat is het enige wat ze nu nog heeft. Maar haar gedrag lijkt nu net of ze aan de prednison zit. Weinig lol nergens zin in. zit geen  vut in haar. Met aansporing doet ze wel dingen. Ze eet prima niet gulzig of zo erg rustig dat wel. het gewicht wat ze nu heeft had ze 7 jaar geleden voor ze starte met de prednison. Daarna een flinke gewichts afname. Heb haar nooit meer terug gekregen op dit gewicht. Vandaar dat ik verbaast ben dat ze het nu wel weegt...
Door lightning
#2677430
Heb toch maar gebeld. Ik mag net zo lang microlax geven tot volgende week. mocht ze verergeren of wat ook dan natuurlijk eerder komen. Eigen da is er volgende week woensdag weer. Moest wel even haar temp. op meten vanavond.
Door lightning
#2678126
Door het soort laxeermiddel van de da ontlast ze wel. gisteren zelfs 3 keer en vanochtend ook. Moet er op letten dat het geen diarree word. Het heeft de kleur van frolic. Oranje. Vreemde kleur daar ze geen brokken eet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door