Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2676951
heeft iemand goede ervaring zowel met het vlees als de levering en de prijs? ik wil overstappen van lotgering naar kivo maar weet niet of dat goed is en ik heb nu geen geld voor de duurdere merken
prive omstandigheden die niet leuk zijn zit tegen overspannen aan maar goed dat is een ander ondetwerp
ik hoop dat ik goede reacties krijg alvast bedankt :'(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2677041
Ik vind het net zo goed als Lotgering  ::) :biggrin2: (ik zou het dus nooit voeren)

Maar afijn...een greep uit de verzamelde werken die "zoekfunctie" heet:

Wisselende samenstelling, welke door samensteller wordt verklaard door wisselende aanvoer. Dit alles binnen marges, zeggen ZE.

Gevonden rariteiten in de KVV...brokken....kikkererwten. Maar de honden vonden het lekker, dus verder niet over zeuren.

Verkrijgbaarheid...Matig, zelf halen is nog het beste en ook het goedkoopste.


Aantal tevreden gebruikers zijn er ook, en die zullen ook best nog wel reageren.  :)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2677380
Ik heb ooit eens een paar dagen gevoerd, wow, daar kwam zo onwijs veel vet vanaf. Hier word geen Kivo meer gevoerd, er zijn imo betere kvv's.
Door joren
#2678255
Ik voer nu bijna een jaar kivo. Onze hond doet het er super op. Mooie kleine keutels 2 tot 3 keer per dag. Glanzende vacht en super energiek, ik geef wel 1 keer per week een zalmkop erbij. Heb verder nog nooit het voer ontleed. Het zit bij mij zowat om de hoek dus haal het altijd zelf. Of het vet is weet ik niet ons hondje krijgt al meer dan voorgeschreven en blijft mooi slank. Maar qua prijs is het toch zowat gelijk aan lotgering
Door Larkin
#2678265
Ik heb van smuldier tot carnibest gegeven. En nu Kivo........ik vind het niet vet ten opzichte van lotgering. Ik hou nu in ieder geval niet zon vieze vaas in de vretensbak. En zolang ze het er goed op doen is het goed voer. Dit is tenminste betaalbaar, carnibest bijv trekt deze dame niet
Door Martine-Tom
#2678266
[quote="Larkin"]
Ik heb van smuldier tot carnibest gegeven. En nu Kivo........ik vind het niet vet ten opzichte van lotgering. Ik hou nu in ieder geval niet zon vieze vaas in de vretensbak. En zolang ze het er goed op doen is het goed voer. Dit is tenminste betaalbaar, carnibest bijv trekt deze dame niet
[/quote]Dan allemaal maar weer op de brok...daar leven ook generaties honden al prima op  ;)
Door lightning
#2678757
Kivo gevoerd lang geleden toen eht nog niet in rollen zat. toen was het al bagger vet en wandelende rollades :biggrin2:. ik geef het niet meer. Geef nu eigen merk van frost pedfood beetje zelfde bedrag, maar helaas dat gaat uit het assortiment.
Door Larkin
#2678849
[quote="Martine-Tom"]
Dan allemaal maar weer op de brok...daar leven ook generaties honden al prima op  ;)
[/quote]

Als men dat wil waarom niet....waarom zou iedereen over moeten op vers. Dit is een keuze die je zelf maakt.
Mijn eerdere honden zaten ook altijd op brok (proplan) en deden het daar ook goed op.
Ik heb bewust de keuze gemaakt om over te stappen op kvv en als je dan eentje hebt waar ze het goed op doen dan is het toch goed??
Door Martine-Tom
#2678899
[quote="Larkin"]
Als men dat wil waarom niet....waarom zou iedereen over moeten op vers. Dit is een keuze die je zelf maakt.
Mijn eerdere honden zaten ook altijd op brok (proplan) en deden het daar ook goed op.
Ik heb bewust de keuze gemaakt om over te stappen op kvv en als je dan eentje hebt waar ze het goed op doen dan is het toch goed??
[/quote]Het gaat goed tot het fout gaat...
Maar als jij hier gelukkig mee bent vooral doorgaan zou ik zo zeggen.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2678930
Hier in het verleden Kivo gevoerd, toen deden ze het er niet goed op. Kattenbakgritt als ontlasting en zeer snel aankomen omdat het vet was.

Nu sinds 1 1/2 of 2 jaar voer ik het weer, maar nu naar volle tevredenheid. Het zit nu ook netjes in rollen ipv zakjes.
Ik hoef ze ook niet meer minder te voeren omdat het zo vet is, de dames en heer krijgen hier hun normale porties en zijn netjes op gewicht.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2679017
[quote="Martine-Tom"]
Het gaat goed tot het fout gaat...
Maar als jij hier gelukkig mee bent vooral doorgaan zou ik zo zeggen.
[/quote]

Ik snap je punt wel, maar dit kun je natuurlijk een ieder van ons voor de voeten gooien.
Door Martine-Tom
#2679022
[quote="Angelique"]
Ik snap je punt wel, maar dit kun je natuurlijk een ieder van ons voor de voeten gooien.
[/quote]KLopt had alleen de puf niet om het verder uit te leggen wat ik bedoelde  :P
Ik vind het gewoon een dooddoener, er zijn ook katten die op vegetarische brok overleven, maakt dat een een vegetarisch menu voor een kat goed?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2679028
[quote="Martine-Tom"]
KLopt had alleen de puf niet om het verder uit te leggen wat ik bedoelde  :P
Ik vind het gewoon een dooddoener, er zijn ook katten die op vegetarische brok overleven, maakt dat een een vegetarisch menu voor een kat goed?
[/quote]

Nee, zeker in onze ogen niet en wat betreft een vegetarisch menu voor een kat worden we daarin ook nog wel ondersteund door de "wetenschap". Maar als iemand tevreden is over een voer en zijn/haar honden doen het in zijn/haar optiek er goed op, wie zijn wij dan om te zeggen dat ze wat anders moeten gaan voeren. Wat niet wil zeggen dat wij dat voer dan ook goed moeten vinden, of dat we mee moeten jubelen ect. integendeel natuurlijk. Iedereen mag z'n mening ventileren als daar om gevraagd wordt. En wat ik zeg, ik snap je punt wel. Zelf ben ik altijd op zoek naar goed, beter best en daardoor ben ik ooit van brok naar kvv gegaan en doorgestroomd naar BARF omdat ik altijd het idee had....misschien kan het nog beter. Als iemand in datzelfde traject in een eerder stadium al dik tevreden is omdat er b.v. al zo'n significant verschil is opgetreden nadat de brok de deur uit is gegaan en deze voermethode dan ook nog past bij portomonee en levensstijl dan is dat verder ook prima.
Gebruikersavatar
Door nova
#2679472
Ik heb 1 x een partijtje Kivo gehaald, en dat was meteen  de laatste keer.
Maar  zou ik moeten kiezen tussen brok en Kivo, dan had Kivo de voorkeur.  :)

Verder zijn  hier op BP  ook mensen die wél tevreden zijn over Kivo.
Als je grotere hoeveelheden in  1x afneemt, dan  zakt ook de prijs per kilo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door