Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2676843
Gister werd ik uitgenodigd door de achterburen (met 4 honden) of ik even koffie kwam drinken en de honden mee wou nemen zodat ze even konden spelen. Gezellig dacht ik. Echter bij binnenkomst vliegt haar hond op mijn af en begint te bijten. De schade zijn gelukkig geen grote open wonden maar wel 2 kleine gaatjes: 1 boven het oog en 1 naast het oog. Ik heb het vermoeden dat hij ook in zijn oog is geraakt, dit oog werd direct waterig en kwam veel vocht uit. Tevens had ik het vermoeden dat er een bloederige kleur aanzat als ik het slijm wegveegde. De buren (hoe aardig) vonden dat ik me aanstelde, zitten met hun dikke vingers bij mijn hond en ik ben daarop ook naar huis heen gegaan. Ik heb het plekje geschoren, schoon gemaakt met soda en betadine op gedaan (heb geen honingzalf in huis). Ik persoonlijk vind het oog een btje dik, veel roder dan de andere en hij hangt meer. Nu zegt de buurvrouw dat ik me aanstel, 1 persoon tijdens de wandeling zegt ik zou naar de DA gaan en weer een ander zegt ik denk dat het meevalt.

Ik twijfel ontzettend want weet ook dat ik een ontzettende piepert ben als het om mijn dieren gaat. Heb 2 fotos toegevoegd, niet omdat ik graag een medisch advies wil maar omdat ik weet dat jullie allemaal ook zo gek zijn met jullie dieren en benieuwd ben wat jullie zouden doen. De foto met compleet dino hoofd is van vanmorgen en de ander vlak na het incident. Ook vraag ik me af hoe het zou moeten als ik wel besluit naar de da te gaan, was het mijn eigen schuld of kan ik hun aansprakelijk stellen. Het belangrijkste voor mij is dat alles goed is met Dino maar was hier wel nieuwsgierig naar. Alvast bedankt voor de reacties!

Afbeelding

Afbeelding
Door Annemarie Rijnveld
#2676897
Ah jakkes joh, wat ontzettend vervelend wat er is gebeurd.
Ik sluit mij aan bij de anderen, even naar de DA.
Beter voor niks gaan, dan te lang wachten, zeker met ogen! Vind ik zeker niet te pieperig van je.
Door annemarie/indy
#2676904
Wat vervelend en helemaal hoe die mensen reageren.
Maar ik ging ook even langs de DA, beter te vaak met ogen dan dat je straks echt problemen hebt.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2676919
Dankjullie voor de reacties, ga even de mormeltjes uitlaten en dan de arts bellen beter voor niets dan te laat denk ik dan maar! Ben ook erg boos over de reactie van deze mensen, ik zou er wakker van liggen bij wijze van spreken en informeren hoe het met de hond gaat. Maar dat is weer een ander verhaal! Ik laat het weten zodra ik bij de arts ben geweest.

Heb zojuist gezien dat er een donkerrood streepje in het ooglid loopt wat het andere oog niet heeft en dit waren gister 2 mini stipjes donkerrood dus misschien een bloeduitstorting ofsow?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2676923
Soms is het onvoorstelbaar hoe mensen reageren. Ogen moet je altijd voorzichtig mee zijn. Zeker bij het vermoeden dat het oog geraakt is bij een beet. Dus zeker even gaan, ik hoop dat je snel terecht kan.

Sterkte!
Door Fido
#2676928
Naar de dierenarts en controle of het oog zelf ook beschadigd is.

Tja wat de kosten betreft, ik denk dat je zelf moet gaan afwegen wat de relatie met je buren voor je betekend.
Persoonlijk zal ik niet snel met mijn hond(en) op een erf/tuin stappen waar andere honden zijn die er wonen. Honden reageren op eigen terrein anders dan in "openbaar". Zelfs mijn bloterikken gedragen zich als pitbulls als er vreemd volk in hun tuin verschijnt.
Beide partijen hebben niet goed gehandeld, zo zie ik het tenminste  ;)

Sterkte met Dino!
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2676932
kosten aspect reageer ik zo even op en kan me inderdaad goed vinden in het aspect. Da gebelt en kan om 2 uur terecht maaar zij hebben het nu al over een AB kuur  :o en weet niet of ik daar zo een fan van ben pffff
Door Fido
#2676937
Amanda/Dino schreef: kosten aspect reageer ik zo even op en kan me inderdaad goed vinden in het aspect. Da gebelt en kan om 2 uur terecht maaar zij hebben het nu al over een AB kuur  :o en weet niet of ik daar zo een fan van ben pffff
Een bijtwond is een smerige wond en de hoektanden penetreren de diepte in en wondrand sluit snel. Kans op vieze bact. is groot en een abces vlakbij het oog wil je niet  :-\
Ik zou dan zeker voor een ab kuur gaan als de da dat nodig vind. Je kan enigszins compenseren met een pro biotica kuur.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2676941
Dankjewel voor de snelle reactie Fido! ik laat het allemaal maar even over me heen komen en volg het advies van de da. Mocht hij wel een ab kuur krijgen ga ik me even verder verdiepen in het pro biotica gedeelte! Zie zojuist ook dat zijn tandvlees bij de hoektand rechtsonderin geirriteerd is en bloede tijdens de wandeling. Kan ze daar meteen even naar kijken.
Door Lil
#2677061
Ook hier een paar keer meegemaakt dat een heel klein onschuldig bijtgaatje binnen een paar uur dicht zat en er dan een infectie volgde. Bij een oog zou ik denkelijk ook ab geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door