Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#2676270
Er is toch een recept voor een natuurlijk vlooienmiddel?
Er moest iets in van Lavendel en Teatree, en mengen met water enzo,maar de rest weet ik niet meer.
Wie heeft het recept voor mij??
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2676413
Als ik me goed herinner Appelazijn teatree en lavendel , weet alleen even niet meer de verhouding uit mn hoofd
[ dacht 300 ml appelazijn 15 druppels teatreeolie en 15 druppels lavendelolie maar miss dat iemand dat met meer zekerheid kan zeggen]
Door Annemarie Rijnveld
#2676724
300 ml biologische appelazijn, waaraan je toevoegt: 4 druppels Tea Tree Oil, 4 druppels Lavendel Olie, 4 druppels Neem olie, 4 druppels Cedar of Geranium of Eucalyptus of Citronella Olie.

Neem Olie, liefst de ongeparfumeerde.

Goed schudden voor ieder gebruik.
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op zo 19 mei 2013, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemarie Rijnveld
#2676733
Ach, geen enkele dosering. Je kan het in een spuitertje doen en het dan op de vacht vernevelen, daarna goed inwrijven.
Ik vind die vernevelaars niet prettig, krijg er pijn van in mijn handen, dus ik giet wat op een watje of ander iets en daar wrijf ik Yuma mee in, ook de oren en de binnenkant van oren, helemaal van top tot teen.
Tot nu met heel goed resultaat.
Door judith1967
#2676817
Annemarie Rijnveld schreef: 300 ml biologische appelazijn, waaraan je toevoegt: 4 druppels Tea Tree Oil, 4 druppels Lavendel Olie, 4 druppels Neem olie, 4 druppels Cedar of Geranium of Eucalyptus of Citronella Olie.

Neem Olie, liefst de ongeparfumeerde.

Goed schudden voor ieder gebruik.
He dankjewel voor het recept!!!
Neem aan dat de olien gewoon bij een natuurwinkel te koop zijn?
Door judith1967
#2676963
Annemarie Rijnveld schreef: Jazeker; wel de essentiele olie nemen, hè?
Oja zeg je zoiets,goed dat je het nog even zegt,anders had ik dadelijk daar gestaan Ehhhh wee ni :-[ :-[

:-*
Door judith1967
#2677372
Annemarie Rijnveld schreef: ;D ;D
essentiele moet eigenlijk altijd worden verdund met iets, water of azijn of andere olie (amandel bijvoorbeeld)
de niet essentiele hoef je niet te verdunnen, want dat isie al, owh ;D ;D
weer wat geleerd!! :D ;)
Door Els01
#2677625
Heel interessant, dit te lezen èn ook het receptje. In ieder geval, ook namens mij, bedankt! Ga dit zeker eens proberen, want mijn hond krapt zich ècht helemaal open na het "geven" van vlooiendruppels!!

Maar...werkt dit recept ook tegen teken??? Daar barst het hier nl van en...die wil ik (ook) niet  :-\  :P!

Of misschien een ander wondermiddel?
  ::)
Ben heel benieuwd.

Grt,
Els
Door Annemarie Rijnveld
#2677703
@Els01: ik gebruik het tegen vlooien, teken èn muggen.
Hier zijn de muggen (Italie) de filaria-overbrengers (hartworm). Het gebied waar ik woon is endemisch, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik in 30 jaar nog nooit last heb gehad noch met mijn honden noch mijn katten. En ik ken niemand uit mijn vrienden- en kennisenkring hier die ooit een hond heeft gehad met filaria.

De teken in de bergen zijn veelal besmet met een aantal akelige parassieten, die wil ik liever ook vermijden.

Tot nog toe boek ik goede resultaten met de mix. Maar nogmaals, ik behandel Yuma iedere dag, en tevens voor iedere wandeling. Yuma heeft er een bloedhekel aan, maar het mot....mij kost het meer tijd, maar ik heb het er graag voor over.

Liever per dag in totaal een kwartiertje kwijt, dan een hond die jaar op jaar een dosis gif over zich heen gekieperd krijgt. (en wij dus ook niet te vergeten.)
Door judith1967
#2677816
Anne in Duitsland schreef: Was tea tree niet giftig voor katten? Dus als je katten hebt, hou dan in de gaten dat ze je honden niet aflikken.
Ik heb geen katten uds gelukkig hoef ik daar geen rekening mee te houden,maar wel goed dat je het even zegt!! ;)
Altijd handig om het nog een keertje extra te zeggen ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door