Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2674860
Ik heb echt geen idee waar ik nette zakelijke kleding kan kopen. Ik moet na de zomer stage gaan lopen en de enige nette kleding die ik nu heb zijn bergen gekleurde colbertjes, maar die draag ik op een spijkerbroek. Ik weet van Esprit dat ze 'pakken' hebben, maar waar verkopen ze nog meer nette zakelijke kleding? Het liefst ook nog een beetje modern/jong. :D De winkels waar mijn moeder heen gaat zijn niet helemaal de kledingsoorten waar ik mezelf in zie lopen. De overgang van student naar werknemer vind ik qua kleding lastig.  ;D

Iemand nog een idee? En wat moet ik zeker hebben in mijn kledingkast?
#2674906
hoe zakelijk moet het zijn? wat voor functie is het? wat wil je er aan uit geven?

sissyboy en scotch&soda hebben nette kleding met net een beetje iets jongs, dus wel netjes, zonder heel stijf te zijn.

verder is het denk ik vooral ook belangrijk dat het je goed zit, je kan nog zo'n mooie sjiek pak kopen wat zo zakelijk stond op de paspop, als het jou niet mooi zit, dan zit het jou niet mooi. neem dus iemand mee die daar kijk op heeft als je gaat shoppen!


colbertje, nette broek, mooie (witte) lange blouse. etc. als het maar goed, netjes zit, nergens trekt, etc. simpel t shirt met lange mouwen met een nette sjaal of mooi sieraad op een krijtstreep broek, laarzen er onder, klaar.
#2674910
H&M ben ik geweest, maar dat zit niet netjes.

Ik ga stage lopen bij een juridisch adviesbureau, met als richting bedrijfsjurist. Qua kosten, ja dat maakt niet heel veel uit. Ik hoef geen 10 pakken in één keer te kopen.


Het moet idd niet stijf zijn, dat woord zocht ik!
#2674915
TessaThomas schreef: H&M ben ik geweest, maar dat zit niet netjes.

Ik ga stage lopen bij een juridisch adviesbureau, met als richting bedrijfsjurist. Qua kosten, ja dat maakt niet heel veel uit. Ik hoef geen 10 pakken in één keer te kopen.


Het moet idd niet stijf zijn, dat woord zocht ik!
okay. dan zeg ik, nette dames pantalons al dan niet met een krijtstreep, of nette (en juist gestreken) linnen broeken. colbertje van een mooie, nette stof er op in een andere kleur dan de broek (is netjes, maar niet stijf). goed colbertje is kwestie van heel veel passen. nette blousjes met streepjes. (of is dat te stereotype advocaat?)

ik zou ook even afwachten wat de rest van het kantoor draagt, dan je je een beetje daar aan aanpassen.

de bijenkorf is overigens ook een aanrader, daar hebben ze veel nette goede spullen van heel veel verschillende merken in allerlei prijzen èn een goedkoper huismerk, dus daar kan je passen dat je het een lieve lust is.

qua geld er aan uitgeven... ik ben persoonlijk van mening dat je qua nette kleren beter iets meer uit kan geven aan 2 setjes, dan voor hetzelfde bedrag 5 setjes te kopen. goedkoper colbertjes, blousjes en nette broeken hebben toch de neiging er al snel heel veel minder net uit te zien, wat ik zelf erg zonde vind. (maar er zijn mensen die zweren bij de C&A voor nette broeken, en ik ken iemand die al zijn hele werkende leven (in niet zo maar banen) in pakken van V&D loopt, met collega's in maatpak.)
#2674955
vanaalst schreef: linnen broeken? nooit doen!
na 1x zitten zit alles in de kreuk!
met linnen mag dat, en een wat dikkere (wat de meeste nette zijn) zakt als het goed is vrij snel weer uit. (althans, die ervaring heb ik, dat linnen heel mooi en netjes kan zijn.)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door