Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2674400
Oscar plast inmiddels prima, hij heeft door wat het beste werkt en ik ook qua ondersteuning.

Aandrang tot poepen heeft hij nog niet. Hij heeft natuurlijk ook minder gegeten de afgelopen dagen. Ik maak me nog niet echt ongerust, maar ik vraag me wel af wanneer ik me zorgen zou moeten gaan maken.

Hij heeft al die tijd lotgering gehad. Maandag begin van de avond een kleine portie, dinsdag een kwart van normaal en sinds dinsdag ongeveer de helft tot drie kwart van normaal.
Door BubbaBling
#2675214
Ik zelf denk dat het aardig normaal is, hij komt weinig in beweging, zijn ritme is wat van slag.
Zou er nu nog niet teveel zorgen over maken, maar wel even in de gaten houden.
Maar goed, ik ben geen DA natuurlijk...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2675221
Nee, om die redenen vinden wij het ook nog niet zorgwekkend. En als je online zoekt, lees je vaak dat het echt wel vrij lang kan duren voordat het weer op gang komt.

Hij wilde vanmiddag ook niet plassen, omdat hij vond dat hij eerst veel meer en veel verder moest wandelen  ::). Ben benieuwd hoe lang hij eigenwijs blijft, we geven hem heel veel water te drinken  :coolsmiley:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2675229
Suzanne schreef: In dit soort situaties denk ik altijd: bel de DA, overleg...

Suzanne
Dat ga ik ook zeker doen als ik me zorgen ga maken. Nu is het meer een theoretische vraag en ik zal niet de eerste zijn met dit punt.
Door BAC
#2675294
Gewoon goed in de gaten blijven houden, hier duurde het toen 5 dagen en dat is toen NIET goed afgelopen.

En niet willen plassen heeft niets met een eigen willetje te maken hoor, kan best zijn dat hij loorts heeft en hierdoor niet lekker is.
Door Nynke
#2675412
Ik zou, voor de zekerheid, wel wat extra olie toevoegen aan het eten. Voedsel dat in de darmen blijft zitten droogt meer in en wordt dus harder, dus poepen wordt moeilijker :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2675421
Net weer wezen wandelen en hij wilde niet plassen. Hij gromde toen we hem naar het gras wilde brengen.

Thuis eerst temperatuur gemeten. Een heel avontuur, want dan moeten we aan zijn kont komen, maar het ging heel erg goed. Geen verhoging. Daarna kliniek gebeld. Omdat hij vanmorgen geplast heeft, maakt ze zich nog geen zorgen. Waarschijnlijk heeft hij pijn en durft hij daarom niet goed. Morgenochtend nog even proberen en anders ga ik morfine halen. Dan zou de pijn geen drempel meer hoeven zijn.
Over de ontlasting maakte ze zich nog geen zorgen, maar als ik er morgen heen ga, vraag ik of het misschien slim is hem iets laxerends te geven. En als ik er niet heen ga en hij poept nog niet morgen, bel ik weer.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2676210
Joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vanmorgen zeer gedecideerd een grote plas. Daarna veel onrust en zeer beslist naar bepaalde plekken heen willen lopen. Verder dan ons naar het zin was, maar het leek er zo op dat hij wilde poepen dat we het toch gedaan hebben. En ja hoor! 1 dikke drol!

De drol was inderdaad al aan de harde kant, maar hij kreeg hem er nog redelijk makkelijk uit. Nu hoop ik dat hij over niet al te lange tijd weer poept, dan gaat de boel weer echt op gang komen. Maar voor nu gaan wij met een gerust hart aan ons pinksterontbijt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door