Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door jasmijn
#266778
de eenen hond moet aankomen en heeft meer nodig dan de anderen hond dus femke krijgt ongeveer 300 g tot 500 g en belle 200 g tot 400 g per keer
van de groentenmix krijgt belle 150g en femke 200g
de kip is 50% vlees en 50% bot
de konijn is 30%vlees en 70% bot
de lams ribben is ook 30%vlees en 70%bot
ik doe voor belle twee eetlepels eischilpoeder en voor femke 3

week 1

ma s'ochtens : een kippenvleugel per hond dus 50g
ma s'avons : per hond halfen kip belle krijgt 200g en femke 300g + groentenmix

di s'ochtens :een kippenvleugel per hond dus 50g
di s'avons : runder hard 200g voor belle en 300g voor femke + eischilpoeder + groentenmix

wo s'ochtens :50 g konijn karkas per hond
wo s'avons :konijn karkas 200g voor belle en 300g voor femke + organen 100 g per hond + kvv compleet 50g per hond

do s'ochtens : een kippenvleugel per hond dus 50g
do s'avons : vis 200g per hond +eendagskuiken100g voor belle en 300g voor femke + fuit met jogert 150g voor belle en 200g voor femke

vr s'ochtens :een kippenvleugel per hond dus 50g
vr s'avons :runder kopvlees 200g voor belle en 300g voor femke + eischilpoeder + konijn karkas 100g voor bellen en 200g voor femke

za s'ochtens :een kippenvleugel per hond dus 50g
za s'avons : kvv pens 200g per hond + kvv compleet 200g voor bellen en 400g voor femke + kvv kip 200g voor belle en 300g voor femke

zo: vasten

week 2

ma s'ochtens : een kippenvleugel per hond dus 50g
ma s'avons : per hond halfen kip 200g voor belle en 300g voor femke + groentenmix

di s'ochtens :een kippenvleugel per hond dus 50g
di s'avons : herten vlees 200g voor belle en 300g voor femke +eischilpoeder + groentenmix

wo s'ochtens :50 g konijn karkas per hond
wo s'avons :konijn karkas 200g voor belle en 300g voor femke + organen 100 g per hond + kvv compleet 50g per hond

do s'ochtens : een kippenvleugel per hond dus 50g
do s'avons : vis 200g per hond +eendagskuiken100g voor belle en 300g voor femke + fuit met jogert 150g voor belle en 200g voor femke

vr s'ochtens :een kippenvleugel per hond dus 50g
vr s'avons : lams vlees 150g voor belle en 200 voor femke +ribben150g voor belle en 200g voor femke + orgaan 100g voor belle en 100g voor femke

za s'ochtens :een kippenvleugel per hond dus 50g
za s'avons : kvv pens 200g per hond + kvv compleet 200g voor bellen en 400g voor femke + kvv kip 200g voor belle en 300g voor femke

zo: vasten

week 3 zelfde als week 1

bij elken maaltijd krijgen ze visolie een eet lepel en zo nu en dan een schep lamer melkpoeder ( want dat moet op )
van de groentenmix krijgt belle 150g en femke 200g
waar de groentenmix uit bestaat weet ik niet meer precis maar ik dacht hier uit:
aardapel
roden kol
wit loof
wortel
banan
appel
knoflok
sla
spruitjes
ei
jogerd
schapenvet
kaas

het kan nog meer zijn maar dat kan ik me niet meer herinderen.
ik ga binnen kort weer niew maken en dan ook 3 verschilend bijv. een roden, een donker groenen en een licht groenen.

ik weet niet of ik het zo goed doe maar ik denk van wel want femke is nu al een kilo aan gekomen ( ze was 8 en ze is nu 9 ze moet 13 worden )
Laatst gewijzigd door jasmijn op di 22 feb 2005, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#267123
Hoi Jasmijn, als je nu alle gewichten erbij vermeld (dus van de groentemix, het vlees, de botten, vis, etc. Echt alles) op geeft, dan kan ik berekenen of je een beetje goed zit qua percentages.

Ik kan op dit moment al wel zeggen dat ik vind dat je teveel kip geeft. Je moet meer gaan afwisselen. Maar goed, ik weet niet of dat komt omdat je nog maar net begonnen bent en voorzichtig wil beginnen (met niet teveel dingen) en je gaat uitbreiden, of dat je van plan bent dit te blijven geven?
Door Laura2004
#267138
[quote="Lizzy"]
Hoi Jasmijn, als je nu alle gewichten erbij vermeld (dus van de groentemix, het vlees, de botten, vis, etc. Echt alles) op geeft, dan kan ik berekenen of je een beetje goed zit qua percentages.

Ik kan op dit moment al wel zeggen dat ik vind dat je teveel kip geeft. Je moet meer gaan afwisselen. Maar goed, ik weet niet of dat komt omdat je nog maar net begonnen bent en voorzichtig wil beginnen (met niet teveel dingen) en je gaat uitbreiden, of dat je van plan bent dit te blijven geven?
[/quote]
Sorry hoor, dit heeft niks met deze topic te maken, maar Lizzy zou je ook naar het menu van Kai en Sarah kunnen kijken, ik wil graag je mening horen. Alvast bedankt.
Door jasmijn
#267515
[quote="Lizzy"]

Ik kan op dit moment al wel zeggen dat ik vind dat je teveel kip geeft. Je moet meer gaan afwisselen. Maar goed, ik weet niet of dat komt omdat je nog maar net begonnen bent en voorzichtig wil beginnen (met niet teveel dingen) en je gaat uitbreiden, of dat je van plan bent dit te blijven geven?
[/quote]
ik ben op dit moment nog niet zo lang bezig dus ik wil even rustig beginen en ik wil de kip gaan vervangen door eend of fazand. ik ook nog niet een helen grooten vriezer maar die komt er wel aan
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door