Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door saiko
#2674192
Saiko heeft een ontstoken teen
Die aan de binnenkant van zijn voorpoot
Het begon met af en toe mank lopen( kon toen niks ontdekken)
Tot ineens het kussentje om zijn nagel helemaal dik werd
Ik heb het in de biotex gehad en ontsmet, er is ook tijdens het spelen een snee ingekomen, hij heeft geen koorts en is verder gewoon actief

Vandaag groene leem gehaald, maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit het best kan gebruiken
Hoe vaak en hoelang moet ik het er op smeren?
Alvast bedankt
Door Lizzy
#2674671
Welke groene leem heb je? Ik smeer die van de Groene Os er twee keer per dag op, standaard, zonder eerst de oude laag eraf te halen.
Door saiko
#2674802
De vertagil 100 % natural pasta van de ruitershop
Helaas mag de fabrikant van de overheid er geen gebruiksaanwijzing opzetten
Volgens de eigenaar van de winkel
Er zit lavendel en tea tree oil in
Heb het gister twee keer er op gesmeerd
Saiko likt het er wel af, dus doe het nu voor het wandelen
Had ook geprobeerd met afdekken, maar dan trekt hij net zo lang tot het gaas eraf is
Door smulpaap
#2674819
Weet je wat hier ook goed werkt , als ze al eens zoiets hebben ? Een extra spannende maaltijd waaraan ze veel werk hebben , als ze dan moe worden en uit gaan buiken , dan even smeren . Dan vallen ze toch diep in slaap en blijven er vanaf . En dan heeft het even de tijd om in te werken  :biggrin2:
Door saiko
#2674826
Haha nou dat gaat bij saiko denk ik echt niet lukken, die gaat me iets aan zijn poot echt niet slapen ;)
Maar wel een goede tip
Gebruikersavatar
Door nova
#2676196
Ik smeerde oook 2  x per dag met groene leem. vertargil pasta, vlgs mij dezelfde die jij hebt.  Als ze er niet vanaf blijven, dan moet er hier even de kap aan te pas komen. Met groene leem zijn die teen ontstekingen zo verdwenen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door