Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2673391
hoi allemaal,

Ik heb zelf kippen, nu moeten ze geslacht worden.
Ik vroeg me af welke onderdelen er wel en niet gebruikt kunnen worden??
En wat als maaltijd en wat als tussendoortje.

Onze labrador krijgt nu kvv maar vind het wel fijn om hem zo nu en dan ook barf te geven.
Zeker als onze kippen toch weg moeten, ze zijn dat niet voor niets heen gegaan....

Bedankt en groetjes
Door Lizzy
#2673392
Ze vinden galblaas en darmen enzo niet te eten (mijn honden vinden oude legkippen niet te happen). Maar verder kun je alles geven. Hoewel ik de poten zelf niet zou voeren aan een beginnende barf-hond maar daar zijn de meningen over verdeeld. Verder kun je alles geven.
#2674201
de darmen en galblaas haal ik er uit die gaan de kliko in maar de rest eten ze hier wel hoor , de koppen gooide ik eerst weg maar toen quin ze uit de slachtemmer ging pikken geef ik die nu ook  , de poten die droog ik wel , hele oude kippen worden hier ook niet geeten , ik dacht dat het gewoon was omdat ze hier op het erf hadden gelopen maar ik heb ook eens van vrienden een paar kippen gekregen en die lusten ze ook niet .
#2674495
bedankt voor jullie reactie.

Okidokie, ik (laat) de darmen en galblaas verwijderen.
Het zijn geen legkippen, maar Brahma''s die zich kapot broeden.....(ongeveel 3 jaar nu)
Vandaar dat ik ze laat gaan.
We zullen zien ofdat Tom ze lust.

Bedankt!!
Gebruikersavatar
Door Thea
#2674689
Weet niet hoe zwaar zo'n kip weeg maar zou denk ik ook als heel prooidier aanbieden.
En kijken wat ze ervan opeet. ;)
Is het wat meer qua gewicht dan wat ze normaal krijg kan je volgende dag of dag ervoor wat minder geven.
Maar je kan ook denken ach een x iets extra's is ook leuk. ;D
Door Martine-Tom
#2675055
tom-benthe schreef: Ik denk dat ik het in stukken in de vrieser doe.
Zo kan ik hem meerdere dagen blij maken met iets extra's
Kop, poten en veren zal ik niet voeren den ik.
Vind ik zelf wat minder smakelijk om te zien. ;)
Het is toch een lab? Dan denk ik dat je er bar weinig van zal zien  :biggrin2:
#2676234
Logi is een alles-eter maar kippendarmen hoeft hij niet. Althans van de uitgelegde legkippen niet. Die heb ik er dus uitgehaald, met galblaas en al. De rest eten ze hier netjes.
Mijn eigen overtollige krielhanen hebben ze destijds in hun geheel opgegeten maar die waren vers.
#2676594
Wij hebben ooit de overtollige haantjes van de buurman geslacht. Veren, kop, poten eraf, galblaas en darmen eruit.
En ze vonden het nog steeds niet te knagen. Het werd gegeten, maar met lange tanden.  >:(  Doe je moeite voor een scharrelkip.  :D



Hoop dat jouw honden er wel lekker van eten!  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door