Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fester
#267268
Onze Flatcaot heeft een mastocytoom gehad gr 2. Hij heeft daardoor een operatie ondergaan en chemotherapie gehad.Hij is daarvoor behandeld in dierenkliniek de ottenhorst in terneuzen. Nu staat er op deze website ook iets over voeding o.a. dat tumorenagressief strijden voor de beschikbare koolhydraten. Maar niet in staat zijn het vet effectief te gebruiken. Dit is ook de reden dat ik ben overgestapt op versvlees. Voor iedereen die dit wil lezen is dit de website www.dierenkliniek de ottenhorst.nl kijk dan bij publicaties en zie dan nutritionele ondersteuning
Gebruikersavatar
Door sylvia
#267389
Tis toch erg eigenlijk dat er dan weer een dure hillsbrok aan te pas moet komen terwijl alle voorwaarden voor dit dieet standaard zijn in een versvoeding.
Eigenlijk is het een grof schandaal dat dierenartsen hier in meegaan, en het is een nog groter schandaal dat ze het zich niet eens bewust zijn in veel gevallen.
Door Lizzy
#267406
sylvia schreef:
Tis toch erg eigenlijk dat er dan weer een dure hillsbrok aan te pas moet komen terwijl alle voorwaarden voor dit dieet standaard zijn in een versvoeding.
Eigenlijk is het een grof schandaal dat dierenartsen hier in meegaan, en het is een nog groter schandaal dat ze het zich niet eens bewust zijn in veel gevallen.
Ja, en zo'n dieet is helemaal zeer goed samen te stellen! Gewoon BARF voldoet 200%. Geen koolhyraten en veel visolie. En de allerbeste kwaliteit eiwitten.

Maar goed Syl, Hill's kan natuurlijk niet BARF of kvv promoten terwijl zij zelf niet in die business zitten. Ik maak me eerder boos om het feit dat zij met hun standaard brokken meehelpen de hond kanker te laten ontwikkelen en dan een blikkie op de markt te zetten dat weer geschikt is voor honden met kanker.... (Hill's brokken bevatten tot voor kort - en volgens mij de meeste nog steeds - grote hoeveelheden BHA, BHT en andere troep).

Maar Fester, ik hoop dat jij nog heel lang van jouw hond mag genieten! Veel sterkte met hem! Hoe gaat het eigenlijk met hem?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#267418
Lizzy schreef: Ja, en zo'n dieet is helemaal zeer goed samen te stellen! Gewoon BARF voldoet 200%. Geen koolhyraten en veel visolie. En de allerbeste kwaliteit eiwitten.

Maar goed Syl, Hill's kan natuurlijk niet BARF of kvv promoten terwijl zij zelf niet in die business zitten. Ik maak me eerder boos om het feit dat zij met hun standaard brokken meehelpen de hond kanker te laten ontwikkelen en dan een blikkie op de markt te zetten dat weer geschikt is voor honden met kanker.... (Hill's brokken bevatten tot voor kort - en volgens mij de meeste nog steeds - grote hoeveelheden BHA, BHT en andere troep).

Maar Fester, ik hoop dat jij nog heel lang van jouw hond mag genieten! Veel sterkte met hem! Hoe gaat het eigenlijk met hem?
Ja inderdaad, maar ja het brengt miljoenen binnen
Door fester
#267491
Lizzy schreef: Ja, en zo'n dieet is helemaal zeer goed samen te stellen! Gewoon BARF voldoet 200%. Geen koolhyraten en veel visolie. En de allerbeste kwaliteit eiwitten.

Maar goed Syl, Hill's kan natuurlijk niet BARF of kvv promoten terwijl zij zelf niet in die business zitten. Ik maak me eerder boos om het feit dat zij met hun standaard brokken meehelpen de hond kanker te laten ontwikkelen en dan een blikkie op de markt te zetten dat weer geschikt is voor honden met kanker.... (Hill's brokken bevatten tot voor kort - en volgens mij de meeste nog steeds - grote hoeveelheden BHA, BHT en andere troep).

Maar Fester, ik hoop dat jij nog heel lang van jouw hond mag genieten! Veel sterkte met hem! Hoe gaat het eigenlijk met hem?
HIJ gaat nu goed maar dat weet je nooit. Zo'n hond is gevoelig voor tumoren dus we moeten hem goed in de gaten houden en wekelijks controleren. Gelukkig zijn we bij Dr VOS van de Ottenhorst in goede handen. En worden we altijd keurig behandeld en vooral de honden.
Ze zijn daar zo lief mijn hond is nooit bang geweest daar. Altijd met zwaaiende staart naar binnen dat zegt genoeg. Wat ik ook nog wil zeggen laat nooit zomaar iets weghalen, en laat het kundig doen. Bij mijn hond hebben ze waarschijnlijk geen schoonmes gebruikt. Dus waren er cellen op de snijrand gevonden. Vandaar de chemo. Mocht iemand iets willen vragen over de chemo of wat dan ook, dan mogen ze natuurlijk een pbtje sturen.
Door fester
#267503
Lizzy hier eigenlijk nog en vraagje aan jou, misschien dat jij dat weet. Die kwade tumoren voeden zich met koolhydraten. Maar het houd niet in denk ik dat je hond dan geen kwaaie tumoren kan krijgen denk ik.Als je versvlees voert. Zal zo'n tumor zich eigen dan langzamer ontwikkelen? Heb jij daar wel eens over gehoord. Ik zou eigenlijk wel willen weten hoeveel honden die met brokken worden gevoerd, en die met vlees worden gevoerd. Hoe groot het persentage is die wel en geen tumoren hebben gekregen. Maar zo'n onderzoek zal er wel niet zijn?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#267508
fester schreef: Lizzy hier eigenlijk nog en vraagje aan jou, misschien dat jij dat weet. Die kwade tumoren voeden zich met koolhydraten. Maar het houd niet in denk ik dat je hond dan geen kwaaie tumoren kan krijgen denk ik.Als je versvlees voert. Zal zo'n tumor zich eigen dan langzamer ontwikkelen? Heb jij daar wel eens over gehoord. Ik zou eigenlijk wel willen weten hoeveel honden die met brokken worden gevoerd, en die met vlees worden gevoerd. Hoe groot het persentage is die wel en geen tumoren hebben gekregen. Maar zo'n onderzoek zal er wel niet zijn?
nee zo'n onderzoek zal er zeker niet zijn, maar als een tumor zich voedt met koolhydraad en je geeft geen koolhydraad meer kan hij ook niet of in iedergeval maar minimaal groeien.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#267581
Ik vraag me wel af in hoeverre dit geldt voor verschillende soorten tumoren. Hoe zit het bijvoorbeeld met goedaardige tumoren?
Boef krijgt sinds ik haar heb (2 1/2 jaar) koolhydraatarme voeding. Bij haar zijn in die tijd wel goedaardige tumoren tot ontwikkeling gekomen. Ze heeft twee grote vettumoren gehad die ik heb laten verwijderen omdat ze in de weg zaten en heel snel heel groot waren geworden. Nu zit er weer een lipoom op haar borstkas. Ze ontwikkelde op een gegeven moment ook 4 goedaardige melkkliertumoren tegelijkertijd.
Weet natuurlijk niet hoe het zou zijn verlopen als ze andere voeding had gehad of als ze ook de eerste 5 jaar van haar leven op vers zou hebben gestaan.
Door Lizzy
#267621
fester schreef: Lizzy hier eigenlijk nog en vraagje aan jou, misschien dat jij dat weet. Die kwade tumoren voeden zich met koolhydraten. Maar het houd niet in denk ik dat je hond dan geen kwaaie tumoren kan krijgen denk ik.Als je versvlees voert. Zal zo'n tumor zich eigen dan langzamer ontwikkelen? Heb jij daar wel eens over gehoord. Ik zou eigenlijk wel willen weten hoeveel honden die met brokken worden gevoerd, en die met vlees worden gevoerd. Hoe groot het persentage is die wel en geen tumoren hebben gekregen. Maar zo'n onderzoek zal er wel niet zijn?
Ik weet ook niet of alle tumoren zich iets aantrekken van wel/geen koolhydraten. Neem nou mijn eigen Whoofer. At al heel lang geen koolhydraten maar zij is vorig jaar gestorven aan maagkanker.... Ik denk dat het erg afhangt van het type tumor.

Overigens is koolhydraat niet van het enige belang voor het wel/niet krijgen van kanker. Ik denk dat ook de conservingsmiddelen, chemische anti-oxidanten, euthanasiemiddelen en andere rotzooi die in brokken zitten van belang zijn of een hond wel of geen kanker krijgt. En de rest van de omstandigheden waar de hond in leeft (wel of niet meeroken, stress, wonen in stad of platteland, etc. etc.). En vergeet genetische aanleg niet!!

Onderzoeken naar brokken versus verse/rauwe voeding en het ontstaan van kanker zijn er vast wel. Alleen krijgen wij die niet te zien. Komt niet naar buiten. Die onderzoeken (als ze gedaan worden - en ik denk dus van wel): dan worden ze gedaan door de brokfabrikant en die houdt over de uitslag echt z'n mond wel dicht. De zelfsamenstellers hebben geen geld om zulke onderzoeken te financieren, dus zoiets komt nooit boven tafel.
Door fester
#267631
Sonja schreef: Ik vraag me wel af in hoeverre dit geldt voor verschillende soorten tumoren. Hoe zit het bijvoorbeeld met goedaardige tumoren?
Boef krijgt sinds ik haar heb (2 1/2 jaar) koolhydraatarme voeding. Bij haar zijn in die tijd wel goedaardige tumoren tot ontwikkeling gekomen. Ze heeft twee grote vettumoren gehad die ik heb laten verwijderen omdat ze in de weg zaten en heel snel heel groot waren geworden. Nu zit er weer een lipoom op haar borstkas. Ze ontwikkelde op een gegeven moment ook 4 goedaardige melkkliertumoren tegelijkertijd.
Weet natuurlijk niet hoe het zou zijn verlopen als ze andere voeding had gehad of als ze ook de eerste 5 jaar van haar leven op vers zou hebben gestaan.
IK weet het ook niet ik vraag miij eigen dat ook af!
Als ik Pride van begin af aan op versvlees had gezet was dit dan ook gebeurt? Maar die twee grote vettumoren waren dat echt tumoren of vetbulten?
Door Truus
#267649
Ik vind dit heel dubbel :-\, dat zou betekenen dat ik zelf eraan meegwerkt heb, dat Timo een tumor heeft gehad.
Timo heeft tot zijn 6e jaar brokken gehad. Ik wist toen nog niet beter.
Gezonde voeding is altijd beter maar ik denk dat andere factoren ook een rol spelen.
Door Lizzy
#267676
Truus schreef: Ik vind dit heel dubbel :-\, dat zou betekenen dat ik zelf eraan meegwerkt heb, dat Timo een tumor heeft gehad.
Timo heeft tot zijn 6e jaar brokken gehad. Ik wist toen nog niet beter.
Gezonde voeding is altijd beter maar ik denk dat andere factoren ook een rol spelen.
Ik weet niet of je het zo moet zien hoor Truus....

Ik vind ook niet dat we het mooier moeten maken als dat het is. Slechte voeding vergroot inderdaad de kans op kanker. Dat geldt niet alleen voor de hond, dat geldt ook voor ons mensen. En brokken met BHA, BHT, Etoxyquine, euthanasiemiddelen, etc., die vergroten gewoon bewezen de kans op kanker. Ook verdenkt men grote hoeveelheden rijst/granen ervan kanker te veroorzaken.

Whoofer heeft ook een groot deel van haar leven brokken gegeten. En zij is overleden aan kanker. Nu kan ik mijzelf daarvan de schuld geven, maar wist ik beter (op het moment dat ik haar die brokken gaf)? NEE. En dus voel ik me daar niet schuldig over. Hoewel ik wel heel verdrietig ben. Over het feit dat zij overleden is aan kanker en over het feit dat brokken gewoon je reinste TROEP bevat (hoewel er nu ook betere brokken zijn en de Nederlandse regels ten minste aangescherpt zijn - het blijft troep, maar minder grote troep als vroeger).

Maar daarnaast kan 'de schuld' niet alleen op brokken/voeding geschoven worden. Zoals ik al eerder schreef zijn er veel meer factoren die bepalen of een hond kanker krijgt. Meeroken, stress, genetische factoren, vaccineren misschien ook wel, etc. etc. En nog waarschijnlijker is dat het een opeenstapeling van factoren is die bepaald of een hond wel of geen kanker krijgt.

Neemt niet weg dat ook voeding een belangrijke plaats inneemt bij de veroorzaker van kanker. Daar hoeven we ook onze kop niet voor in het zand te steken, toch?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#267679
fester schreef: IK weet het ook niet ik vraag miij eigen dat ook af!
Als ik Pride van begin af aan op versvlees had gezet was dit dan ook gebeurt? Maar die twee grote vettumoren waren dat echt tumoren of vetbulten?
De da noemde het vettumoren. Maar wat is precies het verschil tussen een tumor en een bult? De da die laatst bij Boef vreemd weefsel in haar neus aantrof noemde dat in eerste instantie ook een tumor. Hij zei daar nog bij dat hij elke ongedefinieerde opeenhoping van vreemd weefsel dat er niet hoorde te zitten altijd maar gemakshalve een tumor noemde. Dit bleek achteraf een heel grote poliep te zijn.
Door fester
#267685
Lizzy schreef: Ik weet ook niet of alle tumoren zich iets aantrekken van wel/geen koolhydraten. Neem nou mijn eigen Whoofer. At al heel lang geen koolhydraten maar zij is vorig jaar gestorven aan maagkanker.... Ik denk dat het erg afhangt van het type tumor.

Overigens is koolhydraat niet van het enige belang voor het wel/niet krijgen van kanker. Ik denk dat ook de conservingsmiddelen, chemische anti-oxidanten, euthanasiemiddelen en andere rotzooi die in brokken zitten van belang zijn of een hond wel of geen kanker krijgt. En de rest van de omstandigheden waar de hond in leeft (wel of niet meeroken, stress, wonen in stad of platteland, etc. etc.). En vergeet genetische aanleg niet!!

Onderzoeken naar brokken versus verse/rauwe voeding en het ontstaan van kanker zijn er vast wel. Alleen krijgen wij die niet te zien. Komt niet naar buiten. Die onderzoeken (als ze gedaan worden - en ik denk dus van wel): dan worden ze gedaan door de brokfabrikant en die houdt over de uitslag echt z'n mond wel dicht. De zelfsamenstellers hebben geen geld om zulke onderzoeken te financieren, dus zoiets komt nooit boven tafel.
Laatst gewijzigd door fester op di 22 feb 2005, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door