Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door deja
#2674065
Ik was met Fajah bij de DA voor een prik onderzocht enz. hij zij mooi soepel buikje, toen zei ik ze krijgt vers vlees, mooi zei hij maar denk aan het botgehalte.
Hij beweerde dat als er kippenbot in zit dat dat een hoog calcium gehalte heeft en dat dat wel groeipijnen kan veroorzaken, hij gaf het advies om er wat extra pens of spiervlees aan toe te voegen. Graag jullie oordeel.
Door Nina013
#2674106
Sorry geen antwoord op je vraag, maar wilde even opmerken dat het wel heel leuk is dat je dierenarts toch wel positief reageerde!
Dat hoor je niet zoveel volgens mij  :)

Hoop dat iemand anders iets op je vraag weet :-[
Door Lizzy
#2674109
[quote="deja"]
Ik was met Fajah bij de DA voor een prik onderzocht enz. hij zij mooi soepel buikje, toen zei ik ze krijgt vers vlees, mooi zei hij maar denk aan het botgehalte.
Hij beweerde dat als er kippenbot in zit dat dat een hoog calcium gehalte heeft en dat dat wel groeipijnen kan veroorzaken, hij gaf het advies om er wat extra pens of spiervlees aan toe te voegen. Graag jullie oordeel.
[/quote]

Jammer dat de bot analyse pagina van Ian Billinghurst niet meer bestaat. Maar geloof maar van mij: dit is onzin. Kippenbot bevat niks meer calcium dan andere botsoorten. Sterker nog, lams, geiten en kalfsbotten bevatten veel meer calcium dan kippenbot. Dus leuk, zo'n DA die mee denkt, maar moet ie wel eerst zijn huiswerk maken.
Door Martine-Tom
#2674172
Denk dat het een klok-klepel verhaal is, voor groeipijn verlaag je het botgehalte toch?
Denk dat je da heel fijn mee wilde denken maar nét de plank missloeg  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door