Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2674116
Fop heeft een vies oor, er komt vieze prut uit, niet warm/rood alleen zwart oorsmeer zeer overvloedig. Fop is allergisch voor surolan en ook voor de oorcleaner van surolan. Waarmee kan ik zijn oor cleanen? Het liefst wil ik iets natuurlijks bv water/azijn oplossing? Op bijna alles wat niet natuurlijk is reageert hij nl. en de da oorcleaner maakt het probleem daardoor erger.
Door tt-tjes
#2674124
Ik maak nog steeds de oorcleaner volgens het recept wat hier jaren geleden voorbij kwam. Misschien dat je dat eens zou kunnen proberen.
Als je wil moet ik even graven waar ik dat heb.
Door Stef@nie
#2674176
tt-tjes schreef: Ik maak nog steeds de oorcleaner volgens het recept wat hier jaren geleden voorbij kwam. Misschien dat je dat eens zou kunnen proberen.
Als je wil moet ik even graven waar ik dat heb.
Was dat dat recept met azijn en jodium en boorzuurpoeder? Daar heb ik de oren van Maxi ook heel lang goed mee kunnen houden, totdat er een wondje was ontstaan wat ik had gemist en ze het uitgilde toen het azijnmengsel erin kwam :o :-[ ... Daarna raakte ze door de geur al in paniek, dus ik kan en durf het niet meer te gebruiken, maar dat werkte inderdaad super!

Nu zweer ik bij Puur Oor. En dan niet 3 druppels, maar gewoon een half pipetje vol ofzo. Dan weekt het vuil wat los en werkt het ook een beetje als een cleaner.
Gebruikersavatar
Door kira
#2674449
Puur oor zal ik bestellen maar heb ik dan niet voor woensdag in huis vrees ik. Iemand nog een advies wel geen lauw water? De huisarts gebruikt toch ook gewoon water voor oren spoelen? Of zit daar wat in?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2674466
kira schreef: Puur oor zal ik bestellen maar heb ik dan niet voor woensdag in huis vrees ik. Iemand nog een advies wel geen lauw water? De huisarts gebruikt toch ook gewoon water voor oren spoelen? Of zit daar wat in?
Ik heb hier nog wel een nieuw flesje Puur oor voor je. :)
Door Jantina
#2674539
Ik heb ook puur oor in huis maar heb t niet zo op dat olie achtige. Ik zweer bij een oplossing van gekoeld gekookt water met enkele druppels hypercal. Met een 2ml spuitje in de oren druppelen, werkt perfect!
Door tt-tjes
#2674614
Stef@nie schreef: Was dat dat recept met azijn en jodium en boorzuurpoeder? Daar heb ik de oren van Maxi ook heel lang goed mee kunnen houden, totdat er een wondje was ontstaan wat ik had gemist en ze het uitgilde toen het azijnmengsel erin kwam :o :-[ ... Daarna raakte ze door de geur al in paniek, dus ik kan en durf het niet meer te gebruiken, maar dat werkte inderdaad super!

Nu zweer ik bij Puur Oor. En dan niet 3 druppels, maar gewoon een half pipetje vol ofzo. Dan weekt het vuil wat los en werkt het ook een beetje als een cleaner.
Ja idd, dat recept bedoel ik. Ik vind Puur oor behoorlijk vet voor de lange flappers van de jongens.
Door miik
#2674657
Voor Mickey gebruik ik gewoon honingzalf.... mee begonnen uit noodzaak (buitenland en verder niks mee) en het werkt perfect !
Door de warmte wordt het wat vloeibaar en als het wat geiriteerd is neemt de honingzalf de jeuk en irritatie weg !
Ik weet alleen niet of het zo handig is puur als cleaner...
Gebruikersavatar
Door kira
#2674864
@miik denk idd niet handig als cleaner. Volgens mij is er niets mis met het oor, niet warm rood jeukerig of flapperen, maar heeft hij flinke dotten oorsmeer.

@bernie, ik neem graag je flesje even over om te zien of het werkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door