Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2674062
Ik doe Pixie geen pipet in de nek of een band om. Maar ik kijk haar wel na iedere wandeling na. Ze heeft zelden een teek en met haar korte vacht is dat goed te doen.

Gisteren had ze er toevallig een net boven haar doos zitten..heb die verwijdert. Normaal doe ik er dan na verwijderen teek een beetje sterilon op om te ontsmetten maar had gisteren niets meer dus maar een keer niets er op.

Doen jullie iets op het wondje na verwijdering teek en zo ja wat?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2675085
hannabelgje schreef: Ik doe er alleen iets op als de huid echt geïrriteerd is. Dan smeer ik er calendulazalf op.
Wat doen jullie met de teek zelf?
Die gaat de Rijn af 8)
Door Vivianneb
#2675094
De teek wordt ritueel aan een verdrinkingsdood blootgesteld..  :biggrin2:

Maar verder doe ik ook niets.. ik doe ook niet meer aan banden en middeltjes (alleen schapenvet met knoflook.. en het gaat me daarbij niet eens om wat ze zeggen dat het zou kunnen werken tegen ongedierte.. maar meld het toch even), en eigenlijk *even afkloppen* in 3 jaar Jiro 1 teek moeten verwijderen... en dit jaar nog niets..

Nadat Jiro huidproblemen kreeg na diverse merken pipetjes in het eerste jaar ben ik daar van af gestapt.. dat terzijde
Door charmed
#2679007
hannabelgje schreef: Ik doe er alleen iets op als de huid echt geïrriteerd is. Dan smeer ik er calendulazalf op.
Wat doen jullie met de teek zelf?
Die krijgt gratis zwemles in een potje met water en zeepsop. Er is er nog geen die een diploma heeft gehaald :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2679128
Ervaringsdeskundige hier  >:(
Ik doe niks, een enkele keer als het echt slecht uitziet (er zit een teek vast maar eromheen lopen dus enkele losse teken flink bloed te zuigen, dus het is een bloederige bende) dan doe ik er wat zalf op.
De verwijderde teken gaan in een potje met zeepsop en deksel, om de zoveel tijd verversen. Ik spoel ze niet weg ed, ze moeten van mij 100% zeker weten dood, die krengen en ook hun eitjes mogen niet uikomen. Toen we nog rookten en maar 1 hond hadden gingen ze in een vloeitje en het was meer burn the Motherf***ker.
Door Annemarie Rijnveld
#2679137
Kaio schreef: Ervaringsdeskundige hier >:(
Ik doe niks, een enkele keer als het echt slecht uitziet (er zit een teek vast maar eromheen lopen dus enkele losse teken flink bloed te zuigen, dus het is een bloederige bende) dan doe ik er wat zalf op.
De verwijderde teken gaan in een potje met zeepsop en deksel, om de zoveel tijd verversen. Ik spoel ze niet weg ed, ze moeten van mij 100% zeker weten dood, die krengen en ook hun eitjes mogen niet uikomen. Toen we nog rookten en maar 1 hond hadden gingen ze in een vloeitje en het was meer burn the Motherf***ker.

;D ;D ;D ;D
Hier ook!!!, en zonder vloietje..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2679142
Kaio schreef: Ervaringsdeskundige hier >:(
Ik doe niks, een enkele keer als het echt slecht uitziet (er zit een teek vast maar eromheen lopen dus enkele losse teken flink bloed te zuigen, dus het is een bloederige bende) dan doe ik er wat zalf op.
De verwijderde teken gaan in een potje met zeepsop en deksel, om de zoveel tijd verversen. Ik spoel ze niet weg ed, ze moeten van mij 100% zeker weten dood, die krengen en ook hun eitjes mogen niet uikomen. Toen we nog rookten en maar 1 hond hadden gingen ze in een vloeitje en het was meer burn the Motherf***ker.
Ik gooide ze in de asbak, rookte triomfantelijk een peuk en drukte 'm daarna uit op het takkebeest :angel:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door