Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2672540
Ik ga eind dit jaar voor het eerst Titeren bij mijn 2 honden.
Ik was altijd in de veronderstelling dat de algemene test,die Tannetje Koning ook gebruikt voldoende zou moeten zijn om te weten of er nog genoeg entstof aanwezig is.
Maar nou hoorde ik dat als je echt wilt weten of alle stoffen nog voldoende aanwezig is ,je bloed af moet laten nemen en dat word dan naar een Lab gestuurd een soort uitgebreide Titertest.
De testen die bij Tannetje Koning worden gebruikt of bij een " Gewone Da" dat noemen ze een snaptest die zou dan niet 100% betrouwbaar zijn.
Wie kan me er wat wegwijs in maken? :D
#2672736
Het is geen Snaptest. Dat is een test met een kliksysteem waardoor een reagens vrijkomt. De vaccicheck is een Elisa test.
Een laboratoriumtest geeft een getal, de Vaccicheck werkt met kleurtjes en is dus minder precies.
Maar voor een laboratoriumtest heb je minimaal een buis bloed nodig en moet er voor elke ziekte een aparte test worden gedaan. Met de vaccicheck heb je maar een druppeltje nodig en kun je op de uitslag wachten.
#2704984
Mandarijn schreef: Even een vtaagje over het titeren. Ik ben aan het kijken welke DA wilt titeren en nu heb ik er eentje gevonden die een test doet voor €98,= per hond (da in Meijel, Limburg). Welke test is dit? Vind het titeren anders wel een duur grapje worden voor 2 honden.
Slik :-X
Die heeft niet graag titerklantjes kennelijk.
Wat voor titer het is zul je hem moeten vragen. Je hebt VacciCheck nodig voor DHP (Distemper, HCC en Parvo).
#2707666
Mandarijn schreef: Even een vtaagje over het titeren. Ik ben aan het kijken welke DA wilt titeren en nu heb ik er eentje gevonden die een test doet voor €98,= per hond (da in Meijel, Limburg). Welke test is dit? Vind het titeren anders wel een duur grapje worden voor 2 honden.
Voor dat bedrag x 2 , kun je zelfs retour Otterloo rijden, heb je jouw 2 honden getiterd, en nog een hoop geld over ook :D
#2707686
nova schreef: Voor dat bedrag x 2 , kun je zelfs retour Otterloo rijden, heb je jouw 2 honden getiterd, en nog een hoop geld over ook :D
Ik geloof dat de DA titeren wilt ontmoedigen. Viel ook bijna van mijn stoel. Maar er wordt geregeld dat Tannetje naar Limburg komt :)
Hoef ik in ieder geval niet naar Otterloo.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door