Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2672798
heej

ik heb een teefje die voor de moment 30 dagen zwanger is, nu zie je nog niks aan die hond, niet verdikt niets. nu geef ik zoizo al een beetje meer eten dan vroeger maar nu vraag ik me af moet ik alles in totaal meer geven? hoeveel meer? moet ik iets extra geven? mag ik nog een vastendag inlassen, die hebben ze normaal 1 keer per week. moet ik overschakelen naar 2 keer per dag voeren of mag het 1 keer blijven?
mijn dierenarts zei dat ik puppybrok moet bijgeven  :o

ik weet het zijn allemaal domme vragen maar ik wil echt niks verkeerd doen en haar zo goed mogelijk helpen  ;)

Groetjes
Gwen
Door Lizzy
#2673330
Nou Gwen, als je dan niks verkeerd wil doen en haar zo goed mogelijk wil helpen, dan had het eigenlijk een goed idee geweest om voordat ze drachtig was eens op onderzoek uit te gaan, in plaats van zowat halverwege haar dracht.... Want je hoeft haar dus nog niet meer te gaan voeren. En ik hoop ook dat je tijdens deze eerste 30 dagen niet teveel lever hebt gevoerd en al helemaal geen levertraan. Want veel vitamine A is schadelijk voor de foetussen.

Verder staat er op al je vragen een antwoord in dit bibliotheektopic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 164.0.html

Puppybrokken laat je, voor de goede orde, vooral achterwegen.
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2673339
Lizzy schreef: Nou Gwen, als je dan niks verkeerd wil doen en haar zo goed mogelijk wil helpen, dan had het eigenlijk een goed idee geweest om voordat ze drachtig was eens op onderzoek uit te gaan, in plaats van zowat halverwege haar dracht.... Want je hoeft haar dus nog niet meer te gaan voeren. En ik hoop ook dat je tijdens deze eerste 30 dagen niet teveel lever hebt gevoerd en al helemaal geen levertraan. Want veel vitamine A is schadelijk voor de foetussen.

Verder staat er op al je vragen een antwoord in dit bibliotheektopic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 164.0.html

Puppybrokken laat je, voor de goede orde, vooral achterwegen.
neen lever en levertraan heb ik inderdaad niet gegeven, ik heb er wel over gelezen maar eigenlijk verandert er niet zoveel vond ik. en dat over die puppybrokken had ik ook gedacht ;)
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2673352
bij het lezen van dit toppic vraag ik me af mag ik die havermout geven met geitenmelk? of mag het ook met verse koemelk? daar kan makkelijk aan geraken. of paardenmelk?
Door eelke
#2673423
Geitenmelk is ook gewoon bij de supermarkt te koop in halve liter pakjes. Het is niet voor niks specifiek geitenmelk wat er geadviseerd wordt, maar het waarom weet ik ff niet.
Door kaszi
#2673856
Idd geitenmelk is verkrijgbaar in de winkel, in België al zeker in de Carrefour of je zou eventueel geitenmelkpoeder kunnen gebruiken (bij de Aveve). 
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2675911
Ik weet niet precies waar je woont, maar je gaat toch ook bij Tamara vlees halen?
In de buurt van Nevele is een biologische geitenboerderij. Ik weet niet precies waar maar mijn tante (uit Nevele) ging er vroeger vaak melk en kaas halen. 
Altijd leuk dat het biologisch is natuurlijk en een prachtig boerderijtje waar zo'n mooi werk gedaan wordt, vind ik.  Ik ga op de markt wel eens een kaasje kopen, al is het maar om te steunen.

'De volle maan' noemen ze.  Als je geïnteresseerd zou zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door