Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Roxannek
#2672523
Hoe meer ik op het forum lees, hoe groter de warboel in mijn hoofd. Ik zie letterlijk door de bomen het bos niet meer.

Buster, pup van 11 weken en ik schat nu 8 kilo. Bedoeling om KVV te geven, aanvullend met karkassen. Dit kreeg hij bij de fokker al.

Besteld, lotgering een combikrat. Twijfelend na de gelezen berichten op het forum. Overstappen op iets anders, combinatie gaan maken met ander merk?

Hoeveel moet ik buster geven aan KVV. Is 1 karkas per dag goed? Afwisselen met verschillende soorten karkassen en 1x in de week een zalmkop (andere vis)?

Ik zou het heel fijn vinden als iemand een richtlijn voor mij kan maken zodat Buster niets tekort komt. Ik merk dat ik, hoe meer ik lees, alleen maar onzeker word over mijn keuzes.
Een simpel menu, zou uitkomst kunnen bieden

Kan iemand mij helpen?
Door Angelique-Kai
#2672577
Ik heb eigenlijk wel het zelfde probleem.  ;D
Hoe meer je leest hoe meer ik denk oh....
Dus lees dit topic ff mee  :biggrin2:
Door M@rina
#2672589
Als je aangeeft aan welke kvv's je makkelijk kunt komen en welke karkassen je hebt dan wil ik vanavond als ik thuis ben een menuutje voor jullie in elkaar draaien.
Door Roxannek
#2672655
M@rina;
Dat zou echt helemaal geweldig zijn!  ;)

Op dit moment heb ik in huis:
Lotgering:
- pensmix
- Totaal met rund, lam en kip
- Totaal met pens (rund, lam)
- Totaal met eend en rund
- Totaal met vis (rund, lam, zeevis)
- 1 zakje waarvan de samenstelling onbekend is. Diep rode kleur.
- Totaal extra kip (rund, lam en kip)

Ik zit te twijfelen om een ander erbij te nemen of lotgering te vervangen. Maar dan de vraag welke? Moet helaas ook een beetje rekening houden met mijn portemonnee  :-[. In de supermarkt is natuurlijk smuldier en rodi te koop. In beekbergen een winkeltje (lid van het forum) met diverse merken.

Vervolgens de karkassen:
- eendenkarkas
- Kipkarkas (als ik een adres vind waar ik dat voor een leuk prijsje kan kopen, onze poelier is duur  :o)
- Parelhoenkarkas komt begin juni (via forum)

Visproducten:
- Zalmkoppen?

Voor de rest zijn aanvullingen welkom, ik sta open voor ideeën en tips!
Door ChantalKrijn
#2672657
Vraagje: Geef je alleen karkas bij de kvv?

Want zo haal je namelijk de verhoudingen scheef. Kvv is in de juiste verhoudingen gemaakt, als je hier elke dag een karkas bij gaat geven krijgt je pup te veel bot. Als je toch graag hele delen wilt geven, lees dan even de Barf handleiding op de site goed door  :)
Door Roxannek
#2672659
Voor de rest inderdaad geen botten, alleen een karkas per dag. Hij heeft ook vleesblokken van smuldier gehad. Volgens mij runderharten?

BARF handleiding is doorgelezen!  :)
Door Greece
#2672807
Maar..als je al karkassen geeft  (de meeste beginners vinden het voeren van botten wat karkas ook is eng) dan is de overstap naar zelf samen stellen toch niet groot?Je moet alleen nog vlees en orgaan geven.
Via dit forum is aan genoeg te komen, lijntjes genoeg.
Trouwens in de Maten zit een poelier waar je kipkk voor 50 eurocent kan kopen. (Neem aan dat je in de huurt van Apeldoorn woont).
Door Roxannek
#2672915
Huh zo weinig maar? Is dat bij poelier kroon? Mijn man had die poelier gebeld en kreeg toen aan de telefoon te horen dat het alleen op bestelling kon en dan ruim €1.80 per ons!  :o Dan zou dat vast een foutje geweest zijn!

Ik ga nog een keer bellen.

De overstap is inderdaad niet groot, maar ik moet eerst aan het idee wennen  ;), misschien over een paar maandjes
Laatst gewijzigd door Roxannek op wo 15 mei 2013, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2672921
Ik ga een menu voor je maken waarin de verhoudingen bot-spier-orgaan niet uit verhouding gaan lopen, maar ik zou naast lotgering nog andere kvv proberen.
Kip en rund zit al zoveel in de lotgering die je aangeeft dat ik zal proberen wat andere diersoorten toe te voegen. ga er na het eten evn voor zitten.

Welke kvv, naast lotgering en smuldier, kan je nog meer krijgen?
Door Roxannek
#2672924
Dat zou heel fijn zijn om een beetje meer zelfvertrouwen te krijgen in het geheel.

Ik kan diverse merken in de buurt kopen, maar ik pb je de site wel even waar ik het wil kopen. Weet niet of ik dat zo neer mag zetten.  ;)
Door Greece
#2672953
[quote="Roxannek"]
Huh zo weinig maar? Is dat bij poelier kroon? Mijn man had die poelier gebeld en kreeg toen aan de telefoon te horen dat het alleen op bestelling kon en dan ruim €1.80 per ons!  :o Dan zou dat vast een foutje geweest zijn!

Ik ga nog een keer bellen.

De overstap is inderdaad niet groot, maar ik moet eerst aan het idee wennen  ;), misschien over een paar maandjes
[/quote]
Bij poelier Wijngaards.  Zit aan de Molenmakershoek.
Gewoon langs gaan en wel uitkijken dat er geen kale kippenpootjes bij zijn.
Door M@rina
#2672957
Zolang je zelf geen belangen hebt mag je website gewoon vermelden, maar ik heb je PB inmiddels gelezen.

Wat ik voorstel is de lotgering die je nu hebt af te wisselen met het merk Alaska, dit een kwalitatief goed merk, maar ook duurder merk en ze hebben diersoorten die je nog niet geeft, te bestellen bij de leverancier die je aan gaf:

Voorbeeld voor een menu (bezien over drie weken)
week 1:
4 dagen lotgering
1 dag Alaska konijn
1 dag eendennekken met een rauw ei en wat groente
1 dag kippenrug of kippennekken met wat kipfilet

Week 2:
4 dagen lotgering
1 dag Alaska fazant
1 dag vette vis (ga naar de markt en vraag aan de visboer snijafval van vette vis heel goedkoop en gezond
1 dag konijnkarkas met rauw ei en wat groente

Week 3:
4 dagen lotgering
1 dag Alaska paard/eend
1 dag kwartelkarkas met rauw ei en wat groente
1 dag kippennekken of karkas (of parelhoenkarkas) met wat kipfilet en groente of een schep kwark/huttenkase

In de alaska en lotgering zit voldoende orgaanvlees dat hoef je niet extra bij te voeren.

Het is verstandig om 5 dagen een kvv te geven en dan graag veel verschillende diersoorten in 3 weken, en de andere 2 dagen wat te experimenteren met brfhappen zoals karkasjes en nekjes.

Alaska s wel een duur merk en aangezien je portemonnee ook een rol speelt (bij wie niet) stel ik voor dit 1x per week te geven en dan een diersoort die niet bij lotgering er in zit.
In de lotgering zit rund, kip, lam en eend. Alaksa heeft fazant, konijn en paard/eend. Samen met de kwartel en parelhoenkarkasjes voer je met bovenstaand menu 9 diersoorten en vette vis.

Kan je hier wat mee?

Als je andere websites wilt bekijken die ook aan huis leveren:
http://www.lupa-diervoeding.nl/
http://shop.caroba.nl/
http://www.hondeneten.nl/
http://www.hondenvoer-natuurlijk.nl/
http://www.naturalpaws.nl/

Van de laatste twee is de site nog niet helemaal klaar. hondenvoer-natuurlijk gaat over naar een nieuwe website en naturalpaws was voorheen www.hetbestevoormijnhond.nl deze zaak wordt overgenomen.
Laatst gewijzigd door M@rina op wo 15 mei 2013, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roxannek
#2673109
[quote="Rosalie"]
Bij poelier Wijngaards.  Zit aan de Molenmakershoek.
Gewoon langs gaan en wel uitkijken dat er geen kale kippenpootjes bij zijn.
[/quote]

Ahh, kijk, ga ik daar eens vragen! Dank je wel!

@M@rina;

Super! Ik krijg meteen inzicht in hoe het werkt. Het kwartje begint te vallen. Kan ik voor KVV en BARF dezelfde berekening aanhouden? Geef je de groente apart, gezien dat Buster de karkassen buiten opeet? Of meng je dat met de rauwe kipfilet en wat yoghurt?

Dank je!
Door M@rina
#2673128
Ik geef qua hoeveelheid op de "barfdagen" net zoveel als op de kvv dagen.
Als je een karkas buiten geeft zet je gewoon een bak met een wat groente en het ei, kipfilet of kwark er gewoon naast.

(van groente geef je ongeveer 10% van de hele maaltijd, dus geef je 200 gram totaal dan is 20 gram daarvan groente)
Door Roxannek
#2673130
Ok, ik ga dit menu de komende drie weken proberen!

Nog 1 laatste (voorlopig) vraag. Ik zit even te kijken bij Naturis. Is dat van dezelfde kwaliteit als Alaska?
Ik zie dat er wat meer smaken leverbaar zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door