Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lupi
#2672271
Beste Barfcollega's,

eventjes een vraag omdat ik het niet in de handleiding terug vond.
Ik heb momenteel de vis in Lupi's dieet nog vrij beperkt gehouden, maar ik wil nu toch minstens 1 keer per week vismix van Degomeat geven. Vismix, omdat mijn vriend geen volledige vis met graten vertrouwd. Vandaar heb ik het nog niet echt consequent gegeven: af en toe wat witte vis of zalm als tussendoortje.

Lupi krijgt 400 g in totaal per dag. Ik houd een percentage aan van 40  % spiervlees, evenveel vleesbot, 10 % pens en verhouding 4/4/2 voor de orgaantjes. Dit werkt voor hem het best om de ontlasting ook wat goed te houden.

Waar moet ik de vismix onder plaatsen? Mag ik een dag 400g vismix geven, of moet ik dit als spiervlees zien met of zonder orgaantjes?
Door Parelridder
#2672489
Ik zou zelf geen dag alleen maar vis geven, omdat de kans op diarree daarvan toch best groot is. Ik geef vis bij de reguliere maaltijd, verdeeld over 2 dgn. per week. Afhankelijk van de samenstelling van de vismix zou ik kiezen voor een percentage van 5-10% van het menu.
Jouw menu bestaat uit 40% vleesbot, 40% spiervlees en 20% orgaan waarvan de helft pens. Ik zou het percentage spiervlees dan terugbrengen met het deel vette vis. Dat zou ook letterlijk kunnen: de dag dat je vis bij geeft, zoveel spiervlees minder geven. E.e.a. er vanuitgaande dat de vismix qua samenstelling gelijk is aan die van Kiezebrink.
Door Lupi
#2673147
Mijn bedoeling was om van Degomeat een enkelvoudige vismix te geven, dus bv 100 gr puur Markreel, zalm of witte vis. Kan ik hiervan dan zo'n 40% per visdag geven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door