Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Annelies78
#2668780
Ik ben hier al een poosje niet meer geweest , maar alleen omdat onze kat goed eet hoor  ;)
Op het moment voer ik all animal en wat Barf menu smaken, maar deze zijn bij mijn leverancier niet altijd goed te verkrijgen.
IK heb zitten denken om een bestelling te plaatsen bij Degomeat, maar ik ken hun mixen voor de kat niet.
Weet iemand hoe de enkelvoudige mixen en de Kat beef specials zijn?
IK geef graag iedere dag van de week een andere smaak en er is wel aardig wat keuze.
Door Annelies78
#2670187
Niemand die deze mixen wel eens heeft gebruikt?
Ik lees dat er ook kiezebrink mixen tussen zitten, maar ik ben echt een leek met percentages dus ik weet niet of de mixen goed zijn.
Door Parelridder
#2670418
Ik weet dat de kieskeurige katten van Cindy de Wolf de Beefmixen erg lekker vinden. En zelf vind ik enkelen van de Catsnature van samenstelling aantrekkelijk klinken. Geen benul hoe ze in het echt zijn, want onze Sanne eet zelf samengesteld, maar als je kunt mee bestellen met iemand gewoon eens van e.e.a. een klein rolletje proberen? Het spreekt me sowieso aan dat de samenstelling incl. verhoudingen zijn opgegeven.
Door spikkel
#2670831
De beefmixen eten onze katten niet, ze lusten het echt niet. De enkelvoudige wel, vooral bosduif/hert. Rund heb ik altijd van haaksbarf. Lam en Paard krijgen ze altijd van de honden NRV.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2672103
Ik heb een paar enkelvoudige en nrv besteld , komen als het goed vrijdag . Is voor mij ook de eerste keer dat ik daar bestel [ beetje voor de honden en beetje voor de katten] , 1 van de poezen eet de Tinlo niet meer zo graag dus wilde wat andere erbij proberen . Ik zal de bevindingen van het testpannel hier wel plaatsen .
Door Annelies78
#2673796
ben heel benieuwd hoe de ervaringen zijn....heb naar de "compleet" mixen gekeken maar ben er niet kapot van dat er suiker in de premix zit.  :-\
Van de enkelvoudige mixen heb ik begrepen dat ze niet "compleet genoeg zijn.....lastig allemaal
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2673988
Annelies78 schreef: ben heel benieuwd hoe de ervaringen zijn....heb naar de "compleet" mixen gekeken maar ben er niet kapot van dat er suiker in de premix zit. :-\
Van de enkelvoudige mixen heb ik begrepen dat ze niet "compleet genoeg zijn.....lastig allemaal
Nee die zijn niet compleet dus moet je meerdere diersoorten afwisselen , maar dat geldt voor alle zonder premix . Je kan ook met meerdere merken afwisselen om zo meer diersoorten te voeren. Ik persoonlijk voer bij voorkeur zonder premix omdat in de 'complete' toegevoegde vitaminenen ed inzitten en dus niet de natuurlijke van de verschillende prooidieren
Door Nina013
#2674112
Ik lees aandachtig mee, ben benieuwd hoe de katten producten bevallen.
Wie weet voor mijn ouwetje een optie. Die mag nu af en toe wat proeven van de hond maar dat is vaak wat groot en grof... Als ze KVV wil eten vind ik dat eigenlijk ook wel prima.

Dus testpannel, kom maar op met jullie ervaringen ;)
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2674180
Annelies78 schreef: Ik dacht dat ook niet compleet genoeg waren zelfs als je diersoorten afwisselt.
Als je genoeg afwisselt voer je compleet . Neem bv tinlo , zit geen premix in , in de doos met 20 rollen van 250 zitten 5 smaken , krijgen ze dus die 5 smaken per 2 weken[ maar dat voer ik al per week ] voer je dus compleet .
En zo kan je dus zelfs met meerdere merken [ die andere smaken ook hebben] nog meer afwisselen .
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2674837
Gisteravond hebben de poezen en en de Bullen parelhoen gekregen. 2 van de 3 katten lieten het staan de bullen bleven de bak uit likken . Vanmorgen kregen de poezen het weer , en jaaa het ging schoon op bij alle 3 !
Het ziet er goed uit [ vrij fijn in vergelijking met Lotgering voor de bullen en wat 'plakkeriger' maar dat is voor de katten wel prettiger dan dat groffe]
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2677619
Vandaag kregen ze paard en de katten en de bullen hadden in no time de bakken leeg . Dus het gaat goed  !
ontlasting is tot nu ook goed.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door