Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2671762
toen meneer een jaar was heeft ie een implantaat gehad..werkte toen goed een half jaar...
het hitsige gedoe was wel over maar daar in tegen ging ie lelijk doen tegen teefjes.....
klapperen ed ook allemaal over maar het haantjes gedrag bleef wel...
nu zijn we inmiddels zo'n goed 3 jr verder en twijfel twijfel.....
met de meiden gaat het prima....te goed eigenlijk 8) 
zijn ze loops dan is ie bijna niet te houden.....dan ziet ie in iedere reu zn rivaal en binnen is ie grommerig...chagerijnig......
punt is dat ie geen stabiele hond is... hij is wat onzeker...zoekt vaak steun ed....
zit te denken om toch weer een implantaat te laten zetten... per slot zijn we een aantal jaren verder en reageert ie er nu wel anders op..?
liefst zou ik hem laten castreren...maar ja....als die onzekerheid ed erger word..daar zit ik al helemaal niet op te wachten
Door Nina013
#2671809
Dit is wel heel erg....
Ooit bij een dierenartsgewerkt maar ik ken het hele fenomeen implantaat niet??

:-[ :-[ :-[

Gelukkig was het ook al heel lang geleden dus misschien was het  toen nog niet  8)

Wie kan mij er wat meer over vertellen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2671821
Nina013 schreef: Dit is wel heel erg....
nou je...heel erg...het is gewoon vervelend......niet alleen voor mij maar hij zit zichzelf ook in de weg..
hij luistert super goed dus kan hem altijd wel terug roepen zekers met reuen ed.....een hoogloopse teef ruikt ie op kilometers afstand en die zie ik het gelijk en gaat ie gewoon aan de lijn...maar vervelend is het wel
Door Nina013
#2671842
Hihi nee heel erg in de zin van heel erg dat ik het niet kende....

Wat betreft je hond, vervelend is het wel maar ook wel verklaarbaar.
Ik ga even op de site van Virbac kijken, thanx!

Sta voor zelfde dilemma met mijn hengst, ook niet altijd handig met merries. Maar hoe wordt hij als ik hem laat castreren.... Waarschijnlijk ga ik dat toch doen omdat hier met een wisselende kudde af en toe het voor hem vooral veel onrust geeft.

Denk dat dat ook jouw punt is voor de hond, dat het vooral vervelend voor de hond is dat hij zo van slag is telkens...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2671882
Ja lastig hè, ik had hetzelfde met Indy. Heb hem uiteindelijk niet nog een keer een implantaat gegeven omdat hij erg onzeker werd. Hij probeerde te vluchten op plaatsen waar veel mensen waren, ging weer uitvallen aan de riem, ging ook met teefjes vechten. Dus niet gedaan. Maar als we ergens gaan wandelen waar een loopse teef is geweest, dan kan ik net zo goed naar huis gaan, want dan is wandelen gewoon niet leuk meer.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2671891
blijft lastig ja...
hij is onzeker vooral met andere honden.. het uit zich in piepen naar me kijken (lijkt wel of ie vraagt van wat moet ik nou..) doe ik daar niks aan dan knalt ie er zo boven op.......laat ik hem volgen en blijf tegen hem praten is er niks aan de hand.....althans dan moet die hond niet ff bij hem komen buurten..
met mensen gaat het nu echt super goed...geen centje last meer als ze hem maar niet dwingen
uitvallen aan de riem is ook over..
vind het zo lastig.....hij heeft echt duidelijk last van zn hormonen en als hij er last van heeft hebben wij het ook en met name vinnie.....zimba heeft er gewoon lak aan en doet zn eigen ding...
maar constant dat gedoe...
Door Fynn
#2671964
Fynn heeft 2x een implantaat gehad en dat werkte heel goed.
Na die implantaten een jaar zonder en hij was zo geobsedeerd door geurtjes en loopse teven en deed lelijk tegen andere reuen.
Ik werd er kribbig van en deed niet anders dan mopperen op hem hij had echt last van zijn hormonen.
Afspraak gemaakt voor castratie en die ook weer afgezegd omdat ik hem zo graag intact wilde houden.
Toen na een maand weer nieuwe afspraak voor castratie en die wel door laten gaan.
Nu is hij inmiddels 2,5 jaar gacastreerd en ik hij is zoveel rustiger geworden en niet meer zo bezig met geurtjes lebberen en loopse teven zoeken.

Ik snap je twijfel omdat hij onzeker is maar dit gedoe met die hormonen maken zijn leven er ook  niet leuker op .
Het is kiezen uit 2 kwaden en die keuze moet jij voor hem maken.

Groetjes Rian
Door renate1985
#2672280
Succes met beslissing  :-*
Wij zijn er inmiddels uit en laten Kaine castreren met 2 jaar. Nog 4 maandjes mag hij van zijn ballen genieten daarna zijn al zijn groeischijven gesloten als het goed is en dan laten we hem "helpen"
Door sella
#2672727
Ik vindt het toch anders. Buffel heeft implantaat gehad, was in niet tevreden over het effect, leek niet goed te werken.
Nog een poos doorgemarteld, toen toch de ballen eraf, en wat een zegen voor mens en dier.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2672880
nee ik doe het toch niet......heb mega nagedacht.......zijn er bij me geweest die hem hebben geobserveerd( al 3x) en tot de conclusie gekomen dat ik hem geen implantaat of moet laten castreren.........ik ga het in de homeopathie zoeken......ook kwa onzekerheid ed.......
Door Irish
#2672887
Wijs besluit Ellen denk ik, toen ik dat zo las was mijn gevoel ook niet doen.
Zou het zoeken in homeopatie en waar nog ruimte is in training dat erbij doen, icm de homeopathie.

:-* :-* :-* voor de belgenman.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door