Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sylvia
#26629
[quote="Luc"]
[quote="Jose"]
Wie heeft hier een hond die al levenslang vers voeer eet en ouder is dat een jaar of 13?
[/quote]

Wij gaan morgen op bezoek bij een Engelse fokker van Bearded Collies. Wij willen begin 2005 nieuwe pup en voor mij is het een "conditio sine qua non" dat de pup uit een lijn komt van meerdere generaties "natural rearing"

In één van haar mails antwoordde ze:

I've always fed a natural diet and have avoided "complete" dog foods. Meg's grandmother Katie (Sunbree Shades of Silver) has just celebrated her 16th birthday and has always been fed a natural diet.

We zullen morgen zien... en vragen!

Luc

[/quote]
en als je terug bent hier even een verslagje neerzetten ;D
Door Jose
#26632
Voor Roger

Sorry maar dat 13 jaar worden was niet mijn tekst. Probeerde het te kopieren maar dat mislukte. Maar dat terzijde vroeg het me gewoon af of er honden zijn die al zo lang op vers zitten.

Verder ben ik het over het algemeen helemaal met je eens alleen wil ik via dit forum voor mezelf het een en ander duidelijk stellen en dan heb ik niks aan dan voer je gewoon brokken want dat is de makkelijkste weg.

Verder ben ik blij dat je me die boek verwijzingen geef, maar heb helaas geen talen knobbel ( blond ) LoL.
Dus probeer zoveel mogelijk info via jullie te krijgen, en vandaar die extreme vragen soms dat maakt veel duidelijk.

Groetjes Jose
Door roger
#26637
<<Verder ben ik het over het algemeen helemaal met je eens alleen wil ik via dit forum voor mezelf het een en ander duidelijk stellen en dan heb ik niks aan dan voer je gewoon brokken want dat is de makkelijkste weg.<<

Jose , dan kom ik effe terug op jouw eerste vraag; 10 tot 15 % volledig opneembare botten in een voeding volstaan. Ook voor een pup.
een verhouding van bot/spiervlies van 50/50 is voor niks nodig en vermits je maar tot 100 % kan voeren doe je zo je hond te kort.
Zie ook de theorie van Mogens Eliasen.

Verder heeft jouw oma 100% gelijk. Vroeger werden honden , ondanks de afwezigheid van een dierenkliniek ofte da. op elk dorp ook stokoud, en dat zelfs op heel karige maaltijden.

Voor mij het beste bewijs dat een gezonde hond, gezond houden en gezond voeren heel eenvoudig kan zijn, en iedereen wist dan vroeger ook hoe het moest ......tot de brokkenfabrikanten er zich mee gingen bemoeien en ons gehersenspoeld hebben door ons via de reklame in te pompen dat we met zijn allen te stom zijn om datgene te doen waar we eigenlijk alleen maar ons gezond verstand voor hoeven te gebruiken.

Ik weet het , er zijn nog mensen (oa. barfers) het graag heel ingewikkeld houden, het is namelijk nog steeds zo dat in het land der blinden éénoog nog altijd koning is.

Dus als je ernstige vragen hebt , laat ze maar komen, er zit hier op het forum voldoende kennis om gelijk welke brokkenverkoper of dito fabrikant plat op z'n bek te laten gaan.


gr.
roger
Laatst gewijzigd door roger op vr 28 nov 2003, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#26678
<<Wij gaan morgen op bezoek bij een Engelse fokker van Bearded Collies. Wij willen begin 2005 nieuwe pup en voor mij is het een "conditio sine qua non" dat de pup uit een lijn komt van meerdere generaties "natural rearing"<<


Luc,


"natural rearing" bedoeld ze daar misschien Juliette haar zienswijze mee?

<<We zullen morgen zien... en vragen!<<


;;;ja en zoals Sylvia al schreef laat maar horen wat ze te vertellen heeft;


Gr.
Roger
Door 202spots
#26696
[quote="Paul_Barte"]
[quote="202spots"]
[quote="Jose"]
Ik had effe "spier" gezocht..
**spier (de ~, ~en)
1 [med.] elk van de actief beweeglijke weefselstrengen waarmee het geraamte van de mens en hogere diersoorten bekleed is, en die door samentrekking en strekking de beweging van de delen veroorzaken**

Zijn darmen,slokdarm,pezen of de huid dan OOK 'n spiervlees???
Of word dat onder offal gerekend?
Hart is eigenlijk 'n spier,maar word OOK 'n orgaan genoemd...nou vraag ik me af of het als onderdeel in de kant en klaarvoeding,als spiervlees of als orgaan gerekend word???
[/quote]

Darmen zijn zonder meer destructiemateriaal en mogen in Nederland niet eens verkocht worden.
Slokdarm kan wel maar niet dat ik weet. Aan het eind van de slokdarm zit een mooie bonk vlees wat in sommige vleesvoeders wel werd gebruikt. (of dat nog zo is durf ik niet te zeggen).
Huid is een afvalproduct voor de vleesindustrie en gaat naar andere verwerkingsbedrijven.
Pezen.......tja als ze in het vlees zitten LOL.
Hart is een discussiepunt, eigenlijk is het een holle spier maar wordt ook wel een orgaan genoemd. Bij de meeste voerfabrikanten zal het zonder meer deel uitmaken van het spiervlees. Echter dan praat je over een stukje onderdeel van het spiervlees en beslist niet over HET spiervlees.
Af en toe neem ik grote stukken spiervlees mee (wat dus gewoon in het vleesvoer gaat) en snij hier hompen van voor mijn honden. Geschikt voor menselijke consumptie en gebraden zou het door veel mensen verslonden worden...zelf vind ik het een beetje TE taai en geef de voorkeur aan een biefstukje maar mijn Scotties hebben er geen problemen mee LOL.
Iemand die dan ook loop te beweren dat er GEEN spiervlees in zit weet dus absoluut niet waar hij/zij over praat en zwetst maat wat.
[/quote]

Thanks Paul,ik vraag me af waarom er hier in de asian market dan toch echt de"intestines:(darmen) te koop zijn voor menselijke consumptie... :-\
Ik kan ook nog wel herrinneren dat ik de KalKan blikvoer die ik ooit gaf,toch ook wel iets tegenvond wat op 'n stuk darm leek...ong.1 cm.lang rond tubetje achtig...
Maar word er in de hondenvoeding(blik) misschien meer paardenvlees verwerkt dan?
Ik blijf alles zelf maar kopen denk! ;D[/quote]
Door roger
#26705
<<ik vraag me af waarom er hier in de asian market dan toch echt de"intestines:(darmen) te koop zijn voor menselijke consumptie... :-\<<


Dory, kippenpoten zijn voor de Chinezen een lekkernij, 10 euro per kilo betalen ze ervoor bij de poeliers, in Antwerpen tenminste.
Heb zelf al gedacht van een exporthandel op te zetten naar China, van Belgische kippepoten.
Waarschijnlijk gebruiken ze die darmen als saus.

<<Ik kan ook nog wel herrinneren dat ik de KalKan blikvoer die ik ooit gaf,toch ook wel iets tegenvond wat op 'n stuk darm leek...ong.1 cm.lang rond tubetje achtig...<<

waarschijnlijk was dat een stuk van een binnenband van een fiets, zat er toevallig geen ventieltje op?

<<Maar word er in de hondenvoeding(blik) misschien meer paardenvlees verwerkt dan?<<

zou kunnen maar ik denk het niet , die aanvoer is niet zo héél groot, althans niet in Belgie


gr.
Roger
Door 202spots
#26717
Hi Lupa,ik ken geen een korean of vietnamees die zelf worst maakt,het zijn geen worsten eters...
nee dit word denk ik in de soup gegooid of zo...ziet er niet zo smakelijk uit hoor. :-\ :o
roger schreef: <<ik vraag me af waarom er hier in de asian market dan toch echt de"intestines:(darmen) te koop zijn voor menselijke consumptie... :-\<<
~~~~~~~~~
Dory, kippenpoten zijn voor de Chinezen een lekkernij, 10 euro per kilo betalen ze ervoor bij de poeliers, in Antwerpen tenminste.
Heb zelf al gedacht van een exporthandel op te zetten naar China, van Belgische kippepoten.
Waarschijnlijk gebruiken ze die darmen als saus.
Roger,je bedoeld de voeten dan??Het zijn net kleine kinderhandjes die naar je zwaaien wanneer de hond er een tussen ze tanden heeft!! ;D
Geef ik 'n enkel keertje,maar zijn hier ook aan de dure kant!
<Ik kan ook nog wel herrinneren dat ik de KalKan blikvoer die ik ooit gaf,toch ook wel iets tegenvond wat op 'n stuk darm leek...ong.1 cm.lang rond tubetje achtig...<<

waarschijnlijk was dat een stuk van een binnenband van een fiets, zat er toevallig geen ventieltje op?

;D ;D ;D ;D ;D ;D
kan nou niet meer checken,want ik heb geen blikkies meer!
Door roger
#26720
<<Roger,je bedoeld de voeten dan??Het zijn net kleine kinderhandjes die naar je zwaaien wanneer de hond er een tussen ze tanden heeft!! ;D
Geef ik 'n enkel keertje,maar zijn hier ook aan de dure kant!<<

Ja die bedoel ik, als je aan die pezen trekt die juist boven de knie zijn afgesneden kan je er nog allerlei kunstjes mee doen.



<<kan nou niet meer checken,want ik heb geen blikkies meer!<<

Als je nog eens een blikje koopt moet je d'er eerst eens mee schudden en als er iets in rammeld dan denk je maar "oei, hier zit het ventieltje nog aan"'


Gr.
Roger;
Laatst gewijzigd door roger op vr 28 nov 2003, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#26723
[quote="Lupa"]
je kan ook worst maken van lams vlees hoor.
of runder.
[/quote]
Lupa,de islamieten (allah)eten wel lam of runder worst,
maar ik bedoelde dat de koreanen(budha) die ik ken,eigenlijk nooit worst eten en het dus ook niet zelf gaan maken. ;)

laat maar zitten,lupa d'r bericht is weg ;D ;D
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 28 nov 2003, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#26725
[quote="roger"]
Ja die bedoel ik, als je aan die pezen trekt die juist boven de knie zijn afgesneden kan je er nog allerlei kunstjes mee doen.
<<kan nou niet meer checken,want ik heb geen blikkies meer!<<

Als je nog eens een blikje koopt moet je d'er eerst eens mee schudden en als er iets in rammeld dan denk je maar "oei, hier zit het ventieltje nog aan"'
Gr.Roger;
[/quote] ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Lupa
#26727
[quote="202spots"]
[quote="Lupa"]
je kan ook worst maken van lams vlees hoor.
of runder.
[/quote]
Lupa,de islamieten (allah)eten wel lam of runder worst,
maar ik bedoelde dat de koreanen(budha) die ik ken,eigenlijk nooit worst eten en het dus ook niet zelf gaan maken. ;)

laat maar zitten,lupa d'r bericht is weg ;D ;D
[/quote]
omdat ik weer te snel was met lezen :-[
#32424
Hallo!

Ik heb een 2 goede site's gevonden waar ze precies zeggen wat er in hun voedsel zit en hoe je zelf een goede maaltijd kan samenstellen.
Ze zitten alleen in Amerika en de producten zijn volgens mij niet in Nederland te krijgen.
Je kan een gratis ebook downloaden met recepten en allerlei info.

Hier een basis voorbeeld van hun samenstelling van een maaltijd:

"75% Rauw vlees en 25% Rauwe groenten"

Waarvan: 40% spier vlees, 20% orgaan vlees, 15% vet en 25% groenten.

Ook zeggen ze dat je geen vlees afkomstig van verschillende dieren moet mengen! Dus maar 1 soort proteine per maaltijd, maar wel meerdere soorten groenten per maaltijd.

Ze geven ook voorbeelden van welke groenten je wel en welke je niet moet gebruiken.
En ze vinden dat er geen granen in een BARF dieet thuishoren.

Wat me wel is opgevallen, is dat ik geen van de versvoeders die in Nederland te verkrijgen zijn heb kunnen vinden, die aan hun ideeen van een goede maaltijd voldoen.

Wil je meer informatie?

Hier de links: http://www.patmckay.com/ en
http://www.halshan.com/

Misschien kunnen we op de een of andere manier zorgen dat we hun producten hier kunnen krijgen???
Of dat de versvoer fabriekanten hier hun samenstelling heel misschien aan willen passen???

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en dat ik niemand hiermee beledigd heb, want dat is niet mijn bedoeling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door