Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elinea
#2671675
Sinds de kleine Juno er is vliegt het er door met kauwspul.    :oHet vervelende is alleen dat het een kleine opdonder is met de bijtkracht van een krokodil, dus ook een flinke bullepees kan hij zo maar met een uur bijna ophebben. Gelukkig gaat ie er niet van aan de sjees, maar hij neigt wel naar ietsje overgewicht..en dat heb ik liever niet bij meneer Kromppot langrug.
Vraagje; welke gedroogde produkten geven jullie en wat is de ervaring? Is het een harde kluif of een snelwegsnack en is het een dikmaker of een mager tussendoortje?
Graag reacties want ik ben erg op zoek ;-) Anders heb ik straks of echt een proppertje of gaten in mijn bank en vloerkleed!  ???
Door Annemarie Rijnveld
#2671679
Hier vliegt ook alles in no-time er door heen. Ik geef eigenlijk alleen nog maar de schouderstukken van kalf als kluif. Groot plat botstuk is dat.
De bullenpezen zijn in een paar minuten op, pensstaafjes een lachertje natuurlijk.
Enkelen op het forum geven de wortel van Erika als kluif, dat schijnt onverwoestbaar te zijn.
Door Elinea
#2671685
:o De wortel van Erica..ik moet even google roepen!  :biggrin2:  Maar als kluifwerk geef je dus kalfsbot. Is dat niet te hard ? En  dat pas je echt in in je menu neem ik aan?
Door Anne in Zweden
#2671686
Hier is runderstrot een flinke kluif, maar dan als maaltijd, niet als tussendoortje. Maar ze doen er dus lekker lang over, en vraag me niet waarom, want het is kraakbeen met vlees en dus niet hard.
Door Elinea
#2671687
Ik heb hier 1 keer runderstrot gegeven maar ik had vervolgens een brakende hond. Die staat dus op de zwarte lijst voorlopig! ;-)
Door Annemarie Rijnveld
#2671688
Elinea schreef: :o De wortel van Erica..ik moet even google roepen!  :biggrin2:  Maar als kluifwerk geef je dus kalfsbot. Is dat niet te hard ? En  dat pas je echt in in je menu neem ik aan?
Wortel Erica: even hier met de zoekfunctie en dan kom je vanzelf het topic tegen
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=7

Kalfsschouder is niet te hard, Yuma kauwt er een tijdje op, rukt aan het vlees en de pezen en daarna haal ik het weg. Ik pas niets in mijn menu aan. 
Door Elinea
#2671690
Ik geloof dat deze Willy Wortel inmiddels door heeft dat die van Erica ook gewoon oranje knijnenvoer is? :biggrin2:
Door ChantalKrijn
#2671692
Tyke heeft ze ook, die wortels  :biggrin2:

Ze zijn inderdaad zowat onverwoestbaar! Hij heeft hem al een tijdje en waar is al 2 nieuwe geweien heb gekocht zitten er op de wortel alleen nog wat krassen en verder niet. Hier krijgen ze geen groot gedroogd spul zoals oren, runderlippen of pezen. Ze sabbelen erop tot dat het zacht en glibberig wordt en dan proberen ze het in 1 keer door te slikken  :o
Hier dus de wortel, geweien en Nylabones als kluifwerk  :)
Door miik
#2671706
ChantalKrijn schreef:zitten er op de wortel alleen nog wat krassen en verder niet.
Blijven ze hem dan nog wel interessant vinden ?

Hier helemaal weg van de geweien, ze doen er lang mee (maanden), blijven het pakken en het wordt niet vies.....
Door Elinea
#2671719
Van farmfood heb ik die geweistukjes maar dat is niet interessant jammer genoeg. Nylabones...tja..dat druist enorm tegen mijn gevoel in. Voer je  natuurlijk, geef je een plastic kluif!  ;D  Aan de andere kant houd het misschien wel mijn spullen heel en dik wordt hij er niet van.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2671761
ChantalKrijn schreef: Tyke heeft ze ook, die wortels  :biggrin2:

Ze zijn inderdaad zowat onverwoestbaar! Hij heeft hem al een tijdje en waar is al 2 nieuwe geweien heb gekocht zitten er op de wortel alleen nog wat krassen en verder niet. Hier krijgen ze geen groot gedroogd spul zoals oren, runderlippen of pezen. Ze sabbelen erop tot dat het zacht en glibberig wordt en dan proberen ze het in 1 keer door te slikken  :o
Hier dus de wortel, geweien en Nylabones als kluifwerk  :)
Dat is hier dus ook het geval , dus hier Nylabones [ slingeren er stuk of 6 van rond] en af en toe hertegewei al doet Baco daar niet lang mee maar hij is er gek op. Die wortel kende ik niet , is die alleen daar te krijgen ? Gedroogd spul doe ik zelf maar niet te groot , gewoon als snackje zeg maar
Door ChantalKrijn
#2671910
miik schreef: Blijven ze hem dan nog wel interessant vinden ?

Hier helemaal weg van de geweien, ze doen er lang mee (maanden), blijven het pakken en het wordt niet vies.....
Hij pakt hem regelmatig, dus ik geloof het wel  :biggrin2:
Sigbrid schreef: Dat is hier dus ook het geval , dus hier Nylabones [ slingeren er stuk of 6 van rond] en af en toe hertegewei al doet Baco daar niet lang mee maar hij is er gek op. Die wortel kende ik niet , is die alleen daar te krijgen ? Gedroogd spul doe ik zelf maar niet te groot , gewoon als snackje zeg maar
Ik heb geen idee, ik heb de wortel via hier. Xerox heeft de groepsbestelling eruit gegooid, aan haar zou je het kunnen vragen.
Door nienk
#2671918
Reus krijgt van alles. met een lamsoor doet hij ongeveer een uurtje. ik heb nu gedroogde kamelen kophuid stukken voor hem (van Carnivoer), en dat is een groot succes, die gaan echt lang mee. gewei heeft hij ook, maar dat is maar voor af en toe eventjes, niet bijzonder interessant. Nylabone heb ik wel voor hem, maar daar heeft hij nooit van begrepen dat het een kluif is, en geen speeltje. (gaat er dus vrolijk mee smijten, maar niet op kauwen)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door