Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#2671479
Na de ontmoeting met een loopse lola gisteren is het weer helemaal mis met Sil.
Het ging net weer wat beter.
Niet meer willen eten, een beetje met een treurige blik voor zich uit kijken, elke grasspriet
wordt klappertandend en kwijlend begroet enz. enz.
Hij is buiten niet voorruit te branden.
Ook omdat vorig jaar een vergrootte prostaat is vastgesteld (hier heeft hij op dit moment
volgens mij weinig last van) denk ik er toch steeds vaker over na om Sil te laten castreren.
En dan niet eerst een implantaat maar meteen rigoureus.
In hoeverre kan zo'n castratie de hond qua karakter veranderen?
Sil is nu gemakkelijk in de omgang met mensen en andere honden, ik zou niet
graag willen dat dat verandert.
Sil is nu 8 1/2 jaar.
Laatst gewijzigd door Dreetje op vr 21 jun 2013, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door renate1985
#2671508
Sil is een stabiele, volwassen reu. Ik denk dat je bij hem geen of minimaal gedrags verandering zal zien. Zijn karakter en gedrag is al helemaal ontwikkeld.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2671752
oh waardeloos he.....
zit hier ook nog steeds te dubben wat te doen...maar die van mij is niet stabiel en dat houd me nog steeds tegen...
Sil is dat wel......dan zou zn karakter niet veel veranderen
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2671763
Hier 2 gecastreerde reuen , maar ik merk geen verschil in karakter met ervoor . Wel dat de ene [ exdekreu ] minder heftig reageerd op loopse teven [ maar dat is positief] en de andere nu wel met intacte reuen door een deur kan [ ook positief dus] .
Door tessa
#2672183
Houd er wel rekening mee dat zijn vacht waarschijnlijk gaat ontploffen.
Hij kan een zgn castratenvacht krijgen.
Het gaat dan erg pluizen en wordt klitterig en dof.

Het is misschien geen reden om het niet te doen, maar ik hoor in de trimsalon vaak dat als mensen dit van tevoren geweten hadden ze de hond niet hadden laten castreren.
Door El budha
#2672189
Voor de castratie had Budha giga last van loopse dametjes. Uitlaten was echt niet leuk meer. Ik moest hem echt bij ieder tevenplasje weg sleuren omdat meneer alle plasjes moest oplikken. Zo sneu, hij was super gefrustreerd.
Op 4 jarige leeftijd hebben wij hem laten castreren wat een verschil. Wij hadden geen gefrustreerde hond meer en werd een stuk rustiger..meer in balans. Ik heb er nog steeds geen spijt van.
Door Dreetje
#2672218
Ik hoor wel wat tegenstrijdige verhalen....

Dat z'n vacht anders gaat worden is misschien wel jammer maar aan de andere kant hoop ik
dat hij wat minder gefrustreerd is en weer zichzelf wordt.
Z'n vergrootte prostaat telt natuurlijk ook mee, hij is nu nog op een redelijke leeftijd.
Stel dat z'n prostaat gaat opspelen over een jaar of 5 en hij dan alsnog geholpen moet worden
zie ik ook niet zitten.
#2699906
Topic gemist...
Z'ev is in februari van dit jaar op 10 jarige leeftijd gecastreerd i.v.m. enorme prostaat  :o. Na castratie geen verandering in gedrag, behalve dat hij rustiger is, mijn da vertelde mij ook dat dit in de verwachting lag omdat zoals renate zegt karakter en gedrag volledig ontwikkeld zijn. Zijn vacht is nog steeds zo mooi als voor die tijd. Het enige écht irritante! is dat andere reuen hem nu zo leuk vinden dat ze op hem willen rijden  >:( :-X Z'ev mag dan van mij echt wel even duidelijk zijn grenzen aangeven als hondlief door blijft gaan na een aantal subtiele waarschuwingen.
Heel veel sterkte morgen en beterschap voor Sil!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door