Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2671299
zat net even te googlen op huisdierenverzekering, eigenlijk voor een kat te kijken maar wat ik zag tot mijn stomme verbazing dat bij het kruitvat dat onderdeel is van aegon de berner sennen hond als enigste rashond niet verzekerd, belachelijk heb ze ook mail gestuurd,er zijn zoveel andere rassen die ook zat problemen hebben, ik vind het discriminatie >:(
#2671308
Aan de ene kant ben ik het met je eens dat er zat andere rassen zijn met problemen. Aan de andere kant... de gemiddelde leeftijd van de Berner is niet erg hoog. Die andere rassen zullen wellicht een hogere gemiddelde leeftijd bereiken ondanks de problemen?
#2671326
Bij Protec zit nu de poedel in een aparte "dekking "en moeten wij ineens meer gaan betalen. Hier kwamen we achter door de premie die hoger was, dus we zijn gelijk gaan bellen. Zou leuk zijn als ze je het zouden laten weten, dat ze dit hebben veranderd.
#2671327
Alba schreef: Aan de ene kant ben ik het met je eens dat er zat andere rassen zijn met problemen. Aan de andere kant... de gemiddelde leeftijd van de Berner is niet erg hoog. Die andere rassen zullen wellicht een hogere gemiddelde leeftijd bereiken ondanks de problemen?
nou ik weet niet hoor maar ken er genoeg die toch echt wel boven de 10 kwamen,en laten we is bv naar de duitse herder kijken ken er zoveel met onzettend veel problemen ook erfelijke maar goed ik blijf erbij vind het niet kloppen
#2671328
kiara schreef: nou ik weet niet hoor maar ken er genoeg die toch echt wel boven de 10 kwamen,en laten we is bv naar de duitse herder kijken ken er zoveel met onzettend veel problemen ook erfelijke maar goed ik blijf erbij vind het niet kloppen
Ik ben het met je eens hoor! Probeer alleen te bedenken waar ze het op baseren. Hun omzet/winst waarschijnlijk :-\.
#2671330
Is bij mensenverzekeringen niet anders.
Ze kunnen extra voorwaarden stellen in geval van (te) hoge toekomstige aanspraak op zorg. Denk maar aan de tandartsverzekering en wachttijd voor een declaratie...
Het moet gemiddeld wel uit kunnen anders kunnen ze de topbestuurders hun winstdeel of 'bonus' niet betalen.
#2671335
denk dat ik het wel weet vanwege de ed en hd maar dan nog is de berner zeker niet het enige ras dat hiermee kampt,overigens heeft die van mij nergens last van ;) maar ben toch benieuwt of ik antwoord krijg op de mail
#2671351
kiara schreef: denk dat ik het wel weet vanwege de ed en hd maar dan nog is de berner zeker niet het enige ras dat hiermee kampt,overigens heeft die van mij nergens last van ;) maar ben toch benieuwt of ik antwoord krijg op de mail
Ik denk dat de BS wel groter problemen heeft dan dat.
#2671453
vanaalst schreef: ze helemaal uitsluiten kwa verzekering?    wij worden toch ook niet totaal uitgesloten als we wat mankeren....je betaald een hogere premie....
En meer betalen omdat je iets hebt gemankeerd waar je zelf ook niet om gevraagd hebt is geen discriminatie?
Overigens mag alleen een basiszorgverzekering je niet worden geweigerd omdat deze immers verplicht is. Allerlei andere verzekeringen kunnen je wel degelijk geweigerd worden als je een vervelend medisch dossier hebt. Probeer als ex-kankerpatient maar eens een levensverzekering (+ hypotheek) of inkomensverzekering af te sluiten.  :-X
Misschien logisch vanuit het oogpunt van de verzekeringsmaatschappij, maar voor degene die al dikke vette pech heeft gehad door iets te gaan mankeren voelt het echt niet eerlijk. Als huisdiereigenaar kies je wel bewust voor een ras dat bekend staat om gezondheidsproblemen. Als persoon kies je over het algemeen toch niet voor je eigen ziekte.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... nker.dhtml
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door