Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nina013
#2670494
Wat is gangbaar? 1 of 2 x per dag barf geven aan de hond?
Nu hij nog op brok staat, krijgt hij 2 x per dag eten.
Maar vroeg me af hoe jullie dit doen.

Ik heb porties vleesbot/spiervlees/orgaan/groente gemaakt, voldoende voor 1 dag.
Mijn idee was om dat er 's avonds uit te halen en dan de volgende dag te voeren. Maar delen jullie dit dan ook nog in twee maaltijden?
Dan had het misschien praktischer geweest om daar bij het verpakken al rekening mee te houden?

Mijn gevoel zegt gewoon hop 1 x per dag, bijvoorbeeld na ons avondeten. Ook zou ik dan meer tijd hebben om (zeker in het begin) hem in de gaten te houden.

Even wachten tot de loge dinsdag of woensdag opgehaald wordt en dan it's barftime!!!
Door nienk
#2670497
Reus krijgt 's ochtends een klein hapje spiervlees/orgaan, wat gedroogde dingetjes of een hapje kvv met zijn supplementen, en dan 's avonds de rest van de barfhap. dat bevalt ons allebei het beste.

edit: ik heb dit wel langzaam zo gedaan, langzaam de ochtend maaltijd afgebouwd en 's avonds groter gemaakt. als we erg actief zijn, dan krijgt hij een wat groter ontbijt en eventueel ook nog een lunch prakkie van het een of ander.
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2670593
ik denk dat die van mij het ondertussen niet meer weten  :D soms krijgen ze smorgens en savonds soms aleen smorgens OF Savonds soms smiddags soms een dagje niks  :D maar ik zou het ook langzaam afbouwen naar 1 keer. ik heb het gevoel de dagen dat ze 2 keer krijgen ze meer honger hebben dan dat ze 1 keer krijgen omdat hun maag meer gevult is dan

Groetjes
Door Parelridder
#2670608
Ik denk dat het per hond verschilt. Mijn jongste heeft áltijd honger. Met veel moeite heeft ze geleerd dat ze desondanks niet de héle dag kan eten. Ze leeft van maaltijd naar maaltijd zeg maar.. en tussentijds maken we ook pret, maar hoezé als het weer etenstijd is!
Mijn oudste houdt van lekker eten, maar als ze niet krijgt is het ook best en ze heeft eerder een gevoel van 'genoeg'. Als ik haar dagportie in eens geef krijgt ze het niet op, terwijl er niks te veel aan zit, dus ik wil echt dat ze die eet. Zo hebben ze dus ieder om hun eigen 2 maal daags een maaltijd. De vorige idem dito, om reden nr. 3, namelijk medicatie die ingegeven moest worden bij de maaltijd. En deze had (als mijn huidige honden) een hartspierziekte en dan (wéér een reden) is het spreiden van de maaltijden ook beter.
Ik denk dat je dus moet kijken naar hoe het voor jouw hond werkt, waar hij zich prettig bij lijkt te voelen én wat de verwachting is t.a.v. diens gezondheid (ook de rasgebonden afwijkingen waarop niet gescreend is).
Door renate1985
#2670615
Ik voer 2 maal daags. Ze zijn het gewend en kunnen heel de dag door eten als het aan hun ligt.
Kaine spuugt ook snel als hij bijv. Om half 5 al zijn avond eten heeft gehad dan spuugt hij 's morgens om 7uur omdat zijn maag leeg is. Dus dan krijgt hij voor we naar bed gaan nog 2 boterhammen te eten. Normaal krijgen ze 's morgens om 8 uur eten en 's avonds tussen 6 en 7 eten.
Door Martine-Tom
#2670619
Waarom brood, waarom niet gewoon een gedroogde snack of barf/kvv oid?

Tom eet 1 keer per dag, wanneer het mij uitkomt, en dat kan 7 uur smorgens, 10 uur savonds en alles wat daar tussen ligt zijn.
De katten eten 2 keer per dag, 8 en 20 uur, ongeveer.
Door Parelridder
#2670629
Daar zeg je wat, de kat.. Sanne krijgt tenminste 2 maal daags. Als het wat te knabbelen is krijgt ze dat 's avonds, zodat ze de heel nacht af en aan er mee in de weer kan. Het eventuele restant gaat 's morgens weg. In deze tijd v/h jaar is ze veel buiten en krijgt daar een giga eetlust van. Dan verdeel ik haar dagportie over meer hapjes, want madam doet dat zelf niet, die kaant dan blij haar bordje leeg en zit 12 uur (afwisselend mij en haar bordje) hongerig te hypnotiseren en vol overgave al wie het horne wil te vertellen dat ze nog niks gehad heeft... Als ik de portie meer verdeel heeft ze na even sippen wat vrede met het 'op' zijn en gaat weer even wat leuks doen.
Door renate1985
#2670633
[quote="Martine-Tom"]
Waarom brood, waarom niet gewoon een gedroogde snack of barf/kvv oid?

Tom eet 1 keer per dag, wanneer het mij uitkomt, en dat kan 7 uur smorgens, 10 uur savonds en alles wat daar tussen ligt zijn.
De katten eten 2 keer per dag, 8 en 20 uur, ongeveer.
[/quote]

Dat is omdat we dan 's avonds onverwachts weg moeten waardoor ze dan af en toe ( gebeurd 1x in de maand ofzo ) zo vroeg moeten eten. Dan heb ik daar geen rekening mee gehouden en dan krijgt hij voor het gemak 2 boterhammetjes. Gedroogde snacks moet ik hem dan best veel geven en barf of kvv heb ik er dan niet uit liggen want dat hebben ze dan al op. Kan voortaan wel zijn avond portie in 2x geven maar die 1x per maand dat hij 2 boterhammen krijgt vind ik niet zo heel erg.
Laatst gewijzigd door renate1985 op zo 12 mei 2013, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shanti en co
#2670647
Shanti krijgt 1x per dag eten, meestal 's avonds maar soms ook eerder. En zo nu en dan heeft ze een vaste dag, maar dan zijn wij het vergeten of was het nog niet goed ontdooid.

De katten krijgen wel 2x per dag te eten.
Door Nugget
#2670719
Ik voer 2 x per dag.
Zowieso is mijn (asiel)hond, een Dobermann, erg gesteld op regelmaat en dat zaken iedere dag hetzelfde gaan, dat biedt hem veiligheid.
Verder behoort hij tot een ras dat erg gevoelig is voor een maagtorsie.
Ook daarom al zou ik nooit één keer per dag voeren.
's Ochtends krijgt hij dus zijn vleesbotten en gaat dan heerlijk 2 uur slapen en verteren.
's Avonds krijgt hij zijn pens, spiervlees, orgaan en groente.
Door Simone V
#2670783
Sita krijgt 1x per dag te eten en dan altijd 's avonds na de laatste lange middag/avond wandeling.
Zij krijgt 1x omdat ze 's ochtends aan het miepen was, treuzelen, niet alles opeten. Dus overgegaan naar 1x per dag, ook omdat gezegd wordt dat 1x per dag eten beter voor de spijsvertering van de hond is.

Daar was ze het niet helemaal mee eens, want in het begin had ze de hele dag door honger. Op advies van iemand hier op BP 1x een dubbele portie eten gegeven en nou gaat het al beter.
Gewoon naar je hond kijken hoe hij het erop doet!!
Door smulpaap
#2670884
[quote="TMG1961"]
Pixie krijgt 's ochtends een klein beetje spiervlees en 's avonds vleesbot,spiervlees en orgaan of groentenmix
[/quote]

Zo doe ik het met mijn dames ook
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door