Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2670239
gentle is kaal...mega kaal....verharen oke maar dit is echt bizar!
hij heeft een rattenstaartje..en totaal maar dan ook echt helemaal geen ondervacht meer...noppes nada....
zn bovenvacht laat nu ook los...
aan zn eten is niks veranderd..omgeving ed ook niet....
zo erg heb ik het in 24 jr belgen nog nooit meegemaakt...
iem tips?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2670243
Is het echt veel erger dan voorgaande jaren?
Ik denk hier ook ieder seizoen weer dat de damesch volledig kaal zullen raken, en ieder seizoen blijft er toch weer voldoende opzitten.
Heeft hij verder geen irritatie van huid? Dan zou ik het gewoon op het seizoen gooien.  :-\
Door renate1985
#2670262
Oeh dat is wel extreem ja! Geen tips helaas maar wel eendikke knuffel voor Gentle.
Hopelijk vind je de oorzaak vanhet extreme haar verlies
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2670270
-Saskia- schreef: Is het echt veel erger dan voorgaande jaren?
Ik denk hier ook ieder seizoen weer dat de damesch volledig kaal zullen raken, en ieder seizoen blijft er toch weer voldoende opzitten.
Heeft hij verder geen irritatie van huid? Dan zou ik het gewoon op het seizoen gooien.  :-\
ja het is gewoon niet te vergelijken, echt bizar!!
vd week kreeg ik een opmerking dat ik hem weleens te eten mocht geven...hij ziet er echt niet uit!
gelukkig geen irritaties meer..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2670283
Het was toch Gentle met die problemen van de winter?
Zou dat niet een naslag daarop kunnen zijn? Dat zou ik bijna denken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2670324
Nou niet dat ie weer plekken terug hoeft te krijgen maar het is natuurlijk een aanslag op het lichaam geweest en er zijn ook wat medicijnen in gegaan. Soort van ontgiftiging?

Daarnaast weet ik dat toen Maci meer huidproblemen had hij ook daarna altijd kaler werd. Dus de plekken konden wel weg zijn maar zijn vacht was kaal en futloos.
Door Martine-Tom
#2670337
Een vriendin van me heeft 2 labjes en 1 daarvan doet dit ook, lijkt wel of hij zijn hele jas uitgooit en dan een nieuwe laat groeien, ziet eruit of hij zwaar verwaarloosd word  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2670340
zo ziet er id uit!  het is dat ie zelf niet weet hoe die er nu uitziet! :biggrin2:
hij word 5 en dit heeft ie nog nooit zo gehad...maar goed verders doet die jongen het prima hoor!
maar als je hem ziet! 8)
Door nienk
#2670368
denk dat het goed zou kunnen dat zijn vacht in de periode dat hij die nare plekken had, niet goed is onderhouden door zijn lijf. niet goed nieuwe haren heeft aangemaakt en de haren die hij had zullen zwakker geworden zijn, plus daarbij kan het denk ik ook goed dat hij voor het gemak maar alles er uit gooit, ben je gelijk van al die slechte haren af.

misschien helpt het om zijn vacht even extra wat aandacht te besteden? misschien wat supplementen inzetten of wassen met een goede voedende shampoo? (van beide zal hij niet ineens weer mooi vol worden, maar misschien helpt het wel te zorgen dat het sneller hersteld en zijn volgende rui minder extreem is?)
Door miik
#2671625
Klinkt als een teefje dat een nest pups heeft gehad  :P
Abby en Joy waren allebei volledig kaal nadat de pups weg waren. Vooral Abby was ook wat te dik geworden ... maar ik heb haar juist wat extra gevoerd- tot er weer een nieuwe vacht op zat. En wat extra vis en wat extra kefir.
Ze heeft nu weer een waanzinnig mooie vacht, maar ze was zo kaal dat je de nieuwe vacht echt kon zien groeien !
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2671751
hahaha we noemen hem nu ook takke teef :o ;D
2x per week krijgen ze zalm en kefir iedere ochtend.....het verharen is nu over hoor...kan ook niet anders hij heeft zo goed als niks meer!
zal maar geduld hebben....
Door Henny V.
#2671893
Tommie van mij had het door medicijnen.
Ik heb hem toen een weerstand verhogend middel gegeven en dat heeft toen gewerkt.
Is dat misschien een idee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door