Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Annemarie Rijnveld
#2670313
[quote="Gijs"]
Heeft iemand een idee hoe je simpel de bevroren worsten snijdt
[/quote]
Een beetje laten ontdooien tot het ''snijdbaar'' wordt, de rest gaat weer terug de vriezer in.
Door Nina013
#2670335
Met een zaag schijnt het ook goed te doen te zijn, en ik denk dat zelfs kan als ze helemaal bevroren zijn.
Ik verwacht dat er wel iemand hier is die dat kan bevestigen? Zelf nog niet zo veel ervaring, vandaar.

Als dat idd goed gaat scheelt het weer een keer half ontdooien ;)
Door agnesp
#2670360
als ik ik goed gelezen heb zit jouw hond op de 600 gram of zo per maaltijd .
worsten zijn 1 kilo kan je hem toch gewoon hellemaal laten ontdooien.
je moet toch afwegen .
je hou dan 400 over en een bakje de koelkast in  en de volgende wors eruit halen
kan die ook rustig ontdooien  samen weer afwegen klaar is kees.
kvv kan je best  1 a2 dagen goed houden in de koelkast.
 
Door Nina013
#2670456
Zag idd op internet van die speciale diepvriesmessen, zelfs elektrisch.
Iemand hier ervaring mee?
Lijkt me super handig als je vooral veel moet portioneren.
Had nu ruim 15 kg en dat ging nog wel. Maar alles met een wat knullig mes door zien te krijgen viel niet helemaal mee als het nog bevroren is....

Hoe minder je hoeft te laten ontdooien hoe beter natuurlijk
Door nienk
#2670499
ik laat de rollen gewoon een beetje ontdooien, en dan met een groot mes snij je het zo aan schijven. ik gebruik hier wel een oud simpel koksmes voor dat ik niet voor andere dingen meer gebruik, bevroren spul snijden is niet zo goed voor sjieke messen.
Door Parelridder
#2670618
[quote="Gijs"]
Heeft iemand een idee hoe je simpel de bevroren worsten snijdt
[/quote]Het kan i.i.g. met een electrische zaag, bijv. lintzaag, maar als je zoals jij ca. 650 gram per dag voert zou ik dat niet doen. Gewoon de hele worst ontdooein, de resterende ca. 350 gram in de koelkast bewaren tot de volgende dag en aanvullen met een volgende worst, etc. etc. Dat scheelt je veel onnodig werk ;)
Door hamada
#2670628
Hier een keer een diepvriesmes gekocht maar dat ging toch moeilijk. En met gevaar voor vingers met uitschieten :o
Kvv kan best even ontdooid in de koelkast blijven, dus tegenwoordig ontdooien we gewoon per kilo. Per maaltijd zijn we ongeveer 3x100 gr. voor de honden en een kleine 100 voor de katten, dus de rest van de kilo komt dan de volgende dag op.
Geen enkel probleem om kvv een of twee dagen in de koelkast te bewaren.
Door M@rina
#2670649
Ik heb ook een elektrisch es gekocht speciaal met dieprvriesmes er bij. Maar even een beetje laten ontdooien en dan snijden met een scherp vleesmes dat werkt toch het beste.
Door Truida
#2670814
Ik heb speciaal voor de KVV-rollen een electrisch mes gekocht, vooral omdat Rocky maar 100 gram krijgt.
Wat een ramp, met 1 hand 2 knoppen ingedrukt houden en dan dat vreselijke trillen wat dat mes doet.
En nog koste het moeite om door de rol heen te komen.
Heb toen een groot vleesmes gekocht en dat gaat prima als de rol een klein beetje ontdooid is.
Door Hondje_
#2671545
[quote="nienk"]
ik laat de rollen gewoon een beetje ontdooien, en dan met een groot mes snij je het zo aan schijven. ik gebruik hier wel een oud simpel koksmes voor dat ik niet voor andere dingen meer gebruik, bevroren spul snijden is niet zo goed voor sjieke messen.
[/quote]
Ha ha bij mij dus allemaal botte koksmessen in de lade. Misschien moet ik maar eens nieuwe kopen en er 1 markeren.
Door M@rina
#2671565
[quote="Hondje_"]
Ha ha bij mij dus allemaal botte koksmessen in de lade. Misschien moet ik maar eens nieuwe kopen en er 1 markeren.
[/quote]

een messenslijpertje bij Ikea halen... sinds ik dat ding heb snij ik regelmatig een stukje van mijn vingers af... :whistling:
Door Naomi1971
#2672007
Wij zagen het met een ijzerzaagje half in, dan een schroevendraaier ertussen en daar een klap op geven met een hamer. Werkt prima
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door