Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2670198
Sorry daar ben ik weer met een vraag  :-[
Kaine heeft gisteren een flink eind gezwommen ( hij zag een eendje in het water en ging erheen en was meteen oost indisch doof ) en sinds gisteren avond hangt zijn staart vanaf de aanzet naar beneden. Als ik aan de staart zit vind hij het duidelijk niet prettig. Verder is hij zijn eigen vrolijke ik en kwispeld met de punt van staart als hij ons ziet of Basco uitdaagd tot een spel.

Nu mijn vraag. Op internet staat rust als behandelmethode. Maar als we Kaine een week rust geven breekt hij de hele tent af. We zijn heel actief normaal gesproken. Mag hij nog gewoon lange wandelingen maken en dan het zwemmen overslaan of mag hij nog gewoon zwemmen als hij dat zelf wilt? Normaal is het eerst lekker zwemmen en daarna 1,5uur wandelen ( zwemmen doen ze ook een half uur tot een uur )
Door tessa
#2670204
Dat is inderdaad een cold water tail.
Met een dag of drie moet het wel weer beter gaan hoor.
Eventueel kun je hem wat pijnstilling geven want het is wel heel pijnlijk.
Zwemmen zou ik zeker niet doen, wandelen kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2670206
ach gentle heeft het ook gehad....die gilde!!!
ff niet laten zwemmen de rest is prima..
overigens na die ervaring laat ik hem niet meer ver en zeker niet meer lang zwemmen....ben me echt wezenloos geschrokken
Door *Natasja*
#2670210
Beau heeft het ook gehad, die jankte ook alles bij elkaar. Zwemmen zou ik even niet doen, tot het volledig over is, al was het alleen maar omdat hij zijn staart nodig heeft bij het zwemmen, en die functioneert nu niet, dus kan het nog gevaarlijk zijn ook. Gewoon wandelen is geen probleem als hij het zelf aankan. En ik zou hem wat pijnstillers geven vandaag en morgen.
Door renate1985
#2670213
Bedankt beide! Dan mag hij even niet zwemmen, dan wat meer lopen deze dagen tot het over is.
Pijnstillers zijn nu niet nodig, hij doet alles en het is wel pijnlijk maar ondanks dat mag ik eraan zitten en hij piept niet ( ook niet met het kwispelen van het puntje ). Als ik merk dat hij veel pijn krijgt dat hij echt uit zijn doen raakt dan zal ik hem wat metacam geven ( heb ik in huis ).

@vanaalst Kaine zwemt normaal aangelijnt en gisteren regende het dus er was helemaal niemand in het bos dus een keer los geprobeerd. Ging 15minuten goed tot er een paar eendjes het water ingingen, daar wilde Kaine naartoe en zwom de hele vijver over richting de eendjes. Ik langs de kant mee lopen tot aan de overkant en daar kwam hij ook net aan. Toen de eendjes wegvlogen kwam hij meteen naar me toe gezwommen en liep netjes langs de kant mee terug gelukkig. Dit was de eerste keer dat hij zover zwom dus had mijn jas al uitgedaan om achter hem aan te springen als hij in paniek zou raken  :-[ voortaan maar weer gewoon aan de lijn tot hij nog beter luisterd.
Door renate1985
#2670215
*Natasja* schreef: Beau heeft het ook gehad, die jankte ook alles bij elkaar. Zwemmen zou ik even niet doen, tot het volledig over is, al was het alleen maar omdat hij zijn staart nodig heeft bij het zwemmen, en die functioneert nu niet, dus kan het nog gevaarlijk zijn ook. Gewoon wandelen is geen probleem als hij het zelf aankan. En ik zou hem wat pijnstillers geven vandaag en morgen.
Dank je wel! Pijnstiller is voor nu niet nodig. Hij heeft er wel pijn aan maar gilt of piept niet ( ook niet als ik eraan zit ) en is nog steeds zijn vrolijke ik. Als ik merk dat hij zich slechter gaat voelen dan geef ik hem uiteraard pijnstillers.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2670235
renate1985 schreef: Bedankt beide! Dan mag hij even niet zwemmen, dan wat meer lopen deze dagen tot het over is.
Pijnstillers zijn nu niet nodig, hij doet alles en het is wel pijnlijk maar ondanks dat mag ik eraan zitten en hij piept niet ( ook niet met het kwispelen van het puntje ). Als ik merk dat hij veel pijn krijgt dat hij echt uit zijn doen raakt dan zal ik hem wat metacam geven ( heb ik in huis ).

@vanaalst Kaine zwemt normaal aangelijnt en gisteren regende het dus er was helemaal niemand in het bos dus een keer los geprobeerd. Ging 15minuten goed tot er een paar eendjes het water ingingen, daar wilde Kaine naartoe en zwom de hele vijver over richting de eendjes. Ik langs de kant mee lopen tot aan de overkant en daar kwam hij ook net aan. Toen de eendjes wegvlogen kwam hij meteen naar me toe gezwommen en liep netjes langs de kant mee terug gelukkig. Dit was de eerste keer dat hij zover zwom dus had mijn jas al uitgedaan om achter hem aan te springen als hij in paniek zou raken  :-[ voortaan maar weer gewoon aan de lijn tot hij nog beter luisterd.
wat een ukkel is het toch he!
Gebruikersavatar
Door Binno
#2670250
je kan hem eventueel Traumeel geven als je dat in huis zou hebben,
wandelen zou ik nog wel blijven doen, zwemmen inderdaad maar beter even niet
beterschap voor Kaine! :-*
Door renate1985
#2670260
@vanaalst Ja het is niet de slimste whahaha

@binno dank je wel! Helaas heb ik geen Traumeel in huis. Toch maar eens een ehbo kit samenstellen van natuurlijke geneesmiddelen voor de honden.

Net toch maar pijnstillers gegeven. Hij was niet aan het gillen of piepen maar beet wel naar staart. Hij doet dus duidelijk veel meer zeer als meneer laat merken  :(
Door Nanne91
#2670526
Mijn hond heeft dit ook gehad, twee keer. De eerste keer overigens niet na zwemmen, laatste keer zwemmen was 2 dagen geleden. Die keer begon het smorgens vroeg, schrok wakker van een gillende hond , die zelf totaal niet begreep waarom zijn staart zoveel pijn deed. Volgens mij was het toen erg pijnlijk voor hem, heb hem daarvoor of daarna nooit zo horen gillen. Hij gilde het toen echt uit om de paar meter, hem pijnstilling gegeven wat ik in huis had. De tweede keer was het wel na zwemmen, toen gaf hij zelf bijna geen pijn aan, liep alleen wat zielig mee. Het was ook zo weer over die keer. Tussen beide keren zat maar een paar weken geloof ik, alweer 3 jaar geleden, zwemmen doet hij nog steeds, niet dagelijks, wel vaak, soms ook vrij veel, maar gelukkig nooit meer last van gehad.
Het hoeft dus niet door zwemmen te komen, maar idd hem nu voorlopig niet in het water laten, lijkt me wel een goed idee. En qua wandelen zal hij zelf wel aangeven of hij het gewoon wil of niet.
Succes ermee.
Door renate1985
#2670553
Vanmorgen heeft Kaine 2uur mee gewandeld en Basco had voor de wandeling nog met mij een uur gewandeld dus die mocht 3uur lopen. Dat is allemaal goed gegaan. Wel hield hij in het begin zijn staart omhoog maar na 10minuten lukte dat niet meer dus hing zijn staart weer naar beneden. Hij kwispeld ook wel weer maar niet zo uitbundig als normaal, zijn staart blijft raar hangen.

Het gaat opzich wel goed alleen wilde hij perse steeds het water in dus een ondiep stuk opgezocht zodat hij kon pootje baden en niet kon zwemmen ( het water stond daar tot net boven zijn teentjes dus meer een plasje water ) daar was hij ook tevreden mee.
Het gaat dus redelijk goed met hem gelukkig. Het enige teken wat hij van pijn aangaf was het bijten in zijn staart en de houding van zijn staart, voor de rest niet piepen of gillen gelukkig.
Door Irish
#2670559
Kaatje heeft het ook een keer gehad. Niks niet piepen of gillen, wel staart heel raar naar beneden houden, zag er onnatuurlijk uit en ik zag aan der dat ze er last van had. Dus toch pijnstilling/traumeel gegeven en dat gaf verlichting.

Die bikkels van honden laten pijn vaak zooooo slecht zien he...  :-\
Door Parelridder
#2670569
Het herstelt het snelste als hij z'n staart rust geeft. Dus een beetje saaie dagen, niet al te blij/opgewonden maken - liever suffe rondjes door de wijk en thuis wat negeren dan uitbundig balletjes gooien en opjutten - zijn nu goed voor hem..
Beterschap!!
Door renate1985
#2670572
Kaine is al uitbundig als we uit bed gaan en voor de wandeling begint. Maakt niet uit waar we heen gaan hij is altijd vrolijk en opgewonden :(
Morgen kijken hoe het gaat anders blijft hij morgen maar een dagje thuis.

Nu kwispeld hij helemaal niet meer omdat hij met zijn staart omhoog gelopen heeft de slimmerd :(
Hij is ook heel moe nu maar ja hij heeft dan ook 2 uur gelopen. Als het morgen ochtend niet goed gaat blijft hij thuis en nemen we alleen Basco mee.

Bedankt voor alle tips! Best lastig een jonge, vrolijke hond zijn staart stil te laten houden.
Anders tape ik hem morgen wel aan zijn achterpoot of buik vast :D ( nee hoor zal ik niet doen )
Door Parelridder
#2670592
Herkenbaar :biggrin2: Ik heb een logeerFlat gehad die t.g.v. alle leuke dingen die we deden haar staart overbelastte ('çold water tail') en mijn Indra heeft het ook eens gehad na zwemmen in koud water. Ik heb ze super saaie dagen gegeven, blokje om door de wijk, verder suf thuis zijn zonder vrolijk tegen ze te doen. Niet leuk, maar wel bestwil. Anders gingen ze toch weer vrolijk staan kwispelen tot het niet meer ging :( Ze overzien gewoon niet "rustig aan doen", ze zijn meer van het type "Het gaat best!! :dribble: "
Succes!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door