Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2669336
Mijn honden gaan naar een logeeradres waar ik ze KVV wil laten geven in plaats van zelf samengesteld/barf
wat ze altijd krijgen.

Gijs krijgt normaal gesproken op een niet trainingsdag 800 - 900 gram zelf samengesteld / barf.
Als ik hem KVV geef, kan ik dan hetzelfde gewicht aanhouden of moet ik dan juist iets meer geven omdat
het sneller de maag passeert? Ik wil niet dat hij gaat afvallen, hij is nu mooi op gewicht.
En ik kan het niet testen want hij gaat pas KVV krijgen op het logeeradres.

Voor Max geldt uiteraard hetzelfde maar dan ander gewicht  ;)

Welke KVV heeft natuurlijke calciumbron en een wild of bio in het assortiment en heb je er ervaring mee en bevalt het?
Vele vragen, maar ik heb dan ook totaal geen ervaring met KVV  :-[

Alle tips zijn welkom  :)
#2669351
Oei , ik heb ook niet heel veel ervaring . Ik heb mijn Jackie eens tijdelijk kvv gevoert vanwege ziekte . Nu is zij ook gek op wild en ik heb toen bandit gevoert , die hadden in die tijd toevallig wild . Ik voer haar normaal op barf 220 - 250 gram , van de kvv bandit gaf ik haar idd wat meer ... 300 gram .
Volgens mij heeft darf ook de wild smaak ?

Maar is het niet handiger om eerst te testen voordat je de honden wegbrengt ? Stel , ze lusten het bv niet , dan kan je je maatregelen nog nemen ?
#2669377
smulpaap schreef: Oei , ik heb ook niet heel veel ervaring . Ik heb mijn Jackie eens tijdelijk kvv gevoert vanwege ziekte . Nu is zij ook gek op wild en ik heb toen bandit gevoert , die hadden in die tijd toevallig wild . Ik voer haar normaal op barf 220 - 250 gram , van de kvv bandit gaf ik haar idd wat meer ... 300 gram .
Volgens mij heeft darf ook de wild smaak ?

Maar is het niet handiger om eerst te testen voordat je de honden wegbrengt ? Stel , ze lusten het bv niet , dan kan je je maatregelen nog nemen ?
Ja eerst testen is wellicht wel handig ja. Ik zit driftig te zoeken en ik denk dat ik dan toch voor Darf Eko ga of Wild. Maar ... in de wild zit ook duif en dat lust alleen Max haha. Nouja 3 weken beide op Darf Eko gaan ze niet dood van denk ik als ik daarvoor en daarna gewoon weer flink afwissel met zelf samengesteld.
Ik ga denk ik een proefzakje halen.
Dank je!
#2669414
De Geijsjes schreef: Ja eerst testen is wellicht wel handig ja. Ik zit driftig te zoeken en ik denk dat ik dan toch voor Darf Eko ga of Wild. Maar ... in de wild zit ook duif en dat lust alleen Max haha. Nouja 3 weken beide op Darf Eko gaan ze niet dood van denk ik als ik daarvoor en daarna gewoon weer flink afwissel met zelf samengesteld.
Ik ga denk ik een proefzakje halen.
Dank je!
Van Darf hebben ze tegenwoordig meerdere smaken zoals eend, konijn, kalkoen dus wat dat betreft ook daar voldoende afwisseling te krijgen.
Bij http://www.degomeat.nl kan je ook van alles bestellen, zowel enkelvoudig als compleet.
Kijk anders ook even op http://www.voerwijzer.com
#2669441
Cindy de Wolf schreef: Van Darf hebben ze tegenwoordig meerdere smaken zoals eend, konijn, kalkoen dus wat dat betreft ook daar voldoende afwisseling te krijgen.
Bij http://www.degomeat.nl kan je ook van alles bestellen, zowel enkelvoudig als compleet.
Kijk anders ook even op http://www.voerwijzer.com
Meerdere smaken had ik nog niet ontdekt. Ik ga je link's bekijken, dank je!
#2669466
Ik heb darf gevoerd en ze kregen van mij minder dan nu met barfen. Mijn ervaring is dat de gemiddelde kvv vetter is en het dus eerder aanzet. Kun je de logeerbaasjes niet vanuit een richtlijn adviseren zodat ze zelf ook meer of minder kunnen geven?
#2670118
Ik had mijn honden laatst een weekje bij mn ouders en gaf kvv mee... normaal barfen ze...
Maar ze hadden allemaal dunne ontlasting ! Dus ik ben een dag later erheen geweest om extra botmix te brengen om er doorheen te mengen.
Dus ik zou altijd aanraden om het wel even te proberen !
#2672234
ellenned schreef: Hoi Daisy, mijn ervaring is ook dat ze van Barf echt wel wat meer krijgen als van KVV, ik heb verschillende merken dus kan er niet eentje specifiek noemen.
Ellen, welk gewicht geef je ongeveer als barf en welk gewicht als KVV? Weet je dat? Dan heb ik een richtlijn.

@miik: ja ik heb toch maar alvast wat gehaald, kan ik de komende dagen kijken hoe ze het erop doen. Het proefpakketje ging er in ieder geval met smaak naar binnen  :P ;D
#2672261
De Geijsjes schreef: Ellen, welk gewicht geef je ongeveer als barf en welk gewicht als KVV? Weet je dat? Dan heb ik een richtlijn.
Ik kan je wel een richtlijn geven alleen zijn jouw mannen volgens mij niet gecastreerd en die van mij wel. Voorheen at Kyran echt meer als nu. Hij krijgt nu van Barf nog zo/n 330 gram per dag, niet veel he......vindt hij ook :P In de zomer vaak meer omdat hij dan zwemt en verbruikt dan ook meer. Nu is Kyran fysiek natuurlijk ook niet sterk en loopt hij minder als een gemiddelde hond van 6 jaar. Eigenlijk heb je dus helemaal niks aan mij.....  :-\
#2672281
ellenned schreef: Ik kan je wel een richtlijn geven alleen zijn jouw mannen volgens mij niet gecastreerd en die van mij wel. Voorheen at Kyran echt meer als nu. Hij krijgt nu van Barf nog zo/n 330 gram per dag, niet veel he......vindt hij ook :P In de zomer vaak meer omdat hij dan zwemt en verbruikt dan ook meer. Nu is Kyran fysiek natuurlijk ook niet sterk en loopt hij minder als een gemiddelde hond van 6 jaar. Eigenlijk heb je dus helemaal niks aan mij.....  :-\
Sorry wellicht heb ik het niet duidelijk opgeschreven, maar kun je aangeven hoeveel gram je voerde van KVV versus hoeveel gram Barf? En indien mogelijk zelfs per hond, dus zowel Yilla als Kyran?

Ja die van mij zijn intact  :D
#2672329
De Geijsjes schreef: Sorry wellicht heb ik het niet duidelijk opgeschreven, maar kun je aangeven hoeveel gram je voerde van KVV versus hoeveel gram Barf? En indien mogelijk zelfs per hond, dus zowel Yilla als Kyran?

Ja die van mij zijn intact  :D
Ehhh ik weet het niet precies maar dat zal zo'n verschil zijn van 50 gram per dag, bij beiden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door