Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2661687
goeie dag

ik ben nu sinds 2 weken kivo gaan geven

daar voor eukanuba pup large breed

onze mac amerikaanse bulldog nu 20 kilo en 5 maanden

hij had nie veel zin in zijn brokken en zag er wat dof en mager uit bij gewoon volle bakken brokken maar hij had er gewoon geen zin in om het op te eten

dus ik verder gezocht en kwam bij kvv uit makkelijk te krijgen bij mij om de hoek
van het merk kivo

ik een berekeningetje gedaan op internet bij hun stond maxmaal 60 gram per kilo lichaams gewicht bij een pup

dus toen 20 kilo hond  x 60 gram 1200 gram voer

maar dit zo vol gehouden iedere keer aangeast maar hij werd helemaal energie loos

alles was goed

at goed
dronk goed
poepte netjes
vacht glom super

maar 2 straaten wandelen en op de grond gaan liggen  terwijl hij normaal nie moe te krijgen was

nu had nog een bak voer aan brokken staan denk zal hij honger hebben en ja hoor
at zijn bak in een keer leeg  ???

nu heb een klein zakje brokken gehaal en het vlees effe weg gelaten en in 2 dagen is hij weer de ouden

maar wel weer veel kak en weer haar uitval

zou hij dan nog meer van het voer kivo moeten hebben mensen vinden die 1200 gram al erg veel

alvast bedankt sam brouwers
#2663969
Voor de omzetting naar energie heb je vet óf koolhydraten nodig.
Ik weet niet hoe vet kivo is, maar je kan ook een halve pot sperciebonen of wortelen/doperwten voor de koolhydraten uitproberen als extra per dag.
In brokken zitten namelijk koolhydraten en in alleen vlees niet. En het beetje zout wat in die kant en klaar groente zit kan volgens mij ook geen kwaad.
Want ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze ook wat zout nodig hebben.
Afijn, mijn hond doet het er goed op.
#2664101
Kivo is nogal vet. Probeer eens een minder vette kvv, bijv. all animal of bibi, Carnibest. Voor ieder budget zit er wel een goede kvv tussen. Wel even opletten dat je bot als calciumbron uitzoekt.
www.voerwijzer.com

Voorlopig weer 3x per dag voeren, kijken of hij dan weer met smaak gaat eten. Als dat het geval is gaan afbouwen naar 2 x per dag. Nog weer later kan je altijd nog 1x daags gaan voeren, indien je dat wilt.
#2666625
Hmm wat ik nu doe is iets minder als voor geschreven is aan brokken met 1 derde kivo er bij dus zoon 300 gram
Nu doet hij het weer goed energie genoeg wel verhaard hij wel wat meer

Maar die 1200  gram per dag komt wel overeen met de voorgeschreven hoeveel heid van 50 gram per kilo lichaams gewicht

Hoe zit dat dan

Omdat veel zeggen dat het veel minder moet maar hij is bij 1200 gram
Nog steeds erg hongerig zelfs naar zijn kale brokken moet hij normaal niks van hebben

Heb ook effe bij de dierenarts gevraagt en die had het er over dat de energie waarde per gram veel lager kon zijn als die van de brok

Dus doe is een goed advies meer of minde geven wel of geen brokken er bij
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door