Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rabia
#2666656
Mijn pup van, inmiddels 8 maanden, heeft al ongeveer 2 maanden groeipijn.
Ze staat op smuldier vlees, het voer is verminderd.

Ze heeft pijnstillers gehad, carporal, cortaphen, en nu previcox.
Eigenlijk doet alleen de previcox maar wat, alleen heeft ze aan een halve niet genoeg.
En is het niet wenselijk dit langere tijd te slikken

Hij adviseert nu: specific large giant adult breed.

Hebben jullie misschien advies?
Door Shifare
#2666665
Ik heb de eerste 10 dagen haar op 50% van de dagelijkse hoeveelheid gezet op aanraden van de dierenarts en daarna op 3/4. Haar groeipijn is verdwenen. Ik zou naar een pro vers dierenarts gaan die weet waar hij het over heeft. Aangezien ik je geen advies kan geven.

Ik kan persoonlijk Erwin van Any Animal aanraden.
Door hannabelgje
#2666734
Krijgt ie alleen smuldier vlees (de blauwe pakjes) of ook nog iets anders? Het zou sowieso nooit mijn keuze zijn om een pup op alleen smuldier groot te brengen.  Ik zou daarvoor een kvv kiezen met bot erin ipv een premix.
Door Rabia
#2666856
Zij is eerst idd ook op de helft van het voer gegaan en zit nu op 3/4 ivm erge honger en andere dingen gaan snaaien.
Ze krijgt het rode vlees.

Dmv foto's is andere ellende uitgesloten, de groeipijn was zichtbaar erg aanwezig.
Ook in andere poten wat voor mij niet zichtbaar is
Door inni
#2667242
Ik was een tijdje geleden op zoek naar info over groeipijnen ivm de stafford/argentino pup van mijn zoon.

Ergens las ik om 1 gewone maaltijd te vervangen door gekookte havermout /geitenmelk pap.
Ik heb geen ervaring met groeipijn en het aanpassen van voer maar hier zijn er zeker mensen die daar een goed zicht op hebben.
Door Lizzy
#2667307
Smuldier bevat een onnatuurlijk calcium. Ik raad je aan om een KVV te gaan geven waar niet meer dan 15% kaal bot in zit. Of om zelf te gaan samenstellen, nog veel beter. Want het beste verminder je nu en calcium maar zeker ook kcal (en KVV's zijn in de regel rijkelijk vet).

Ik zou zelf gaan samenstellen met 20% vleesbot (en dan liefst vleesbotten van kleine dieren, vleugels en karkas, geen nek), 20% groenten, 30% pens, 10% orgaanvlees, 15% spiervlees en 5% vette vis gaan voeren.
Door Cindy de Wolf
#2667359
Lizzy schreef: Smuldier bevat een onnatuurlijk calcium. Ik raad je aan om een KVV te gaan geven waar niet meer dan 15% kaal bot in zit. Of om zelf te gaan samenstellen, nog veel beter. Want het beste verminder je nu en calcium maar zeker ook kcal (en KVV's zijn in de regel rijkelijk vet).

Ik zou zelf gaan samenstellen met 20% vleesbot (en dan liefst vleesbotten van kleine dieren, vleugels en karkas, geen nek), 20% groenten, 30% pens, 10% orgaanvlees, 15% spiervlees en 5% vette vis gaan voeren.
Waarom geen nekken?
Door Lizzy
#2667394
Cindy de Wolf schreef: Waarom geen nekken?
Twee redenen: ze bevatten meer Ca dan karkas en we zitten nog steeds met het feit dat we niet weten of/hoeveel schildklierhormoon de hond met het eten van nek binnen krijgt en welke invloed dat heeft.
Door Cindy de Wolf
#2667399
Lizzy schreef: Twee redenen: ze bevatten meer Ca dan karkas en we zitten nog steeds met het feit dat we niet weten of/hoeveel schildklierhormoon de hond met het eten van nek binnen krijgt en welke invloed dat heeft.
:-* thankx, dan gaat mijn toekomstige pup maar weinig nekken krijgen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2668334
Mijn eerste gedachte was ook een andere kvv gaan geven om de reden dat smuldier preparaat gebruikt en niet gemalen bot.
Zlef samenstellen heb je ook zelf alles in de hand, kun je  ook het percentage bot terugschroeven en wat meer pens geven. Precies zoals Lizzy allemaal al aangeeft.
Door Rabia
#2668548
Bedankt voor jullie tips.

Ik ga zoeken naar een andere kvv, zelf samen stellen is miss nog beter, maar dat wil ik niet.
Heb veel voor mijn hond over, maar dat is mij iets té.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door