Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2666083
Wij gaan verhuizen.
Onze hond is bekend met verlatingsangst.
Dit kwam op de leeftijd van 7 maanden ineens opzetten.
Ik ben toen weer helemaal terug naar 0 gegaan en met veel geduld en training gaat het nu heel goed in huis.
Inmiddels is ze 2 jaar en 3 maanden.
Thuis is echt haar huis en ze weet dat ze bench in gaat met een lekkere kong als we weg gaan, dat is prima.
Nu gaan we verhuizen en ik houd er ernstig rekening mee, dat dit een terugslag zal geven.

We nemen de hond elke dag mee naar het nieuwe huis. Ze ligt daar rustig te slapen in de tuin of in het huis, scharrelt een beetje rond. Als we uit de auto stappen, loopt ze enthousiast linearecta naar de voordeur.
Ook laat ik haar veel uit in het gebied rond het huis.
Vanochtend ga ik er op de fiets heen, laat haar eerst uit in het park achter ons nieuwe huis en in het huis geef ik haar haar voer.

Nu zou ik haar graag ook wat natuurlijke ondersteuning willen geven, net even wat extra. Wat zou dan een goed ondersteunend natuurlijk middel zijn?
Laatst gewijzigd door donnadoe op ma 06 mei 2013, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2666498
ik denk dat een bloesem remedie die voor haar speciaal gemaakt is veel uit kan halen. dus met haar naar iemand toe die daar mee werkt, en voor haar wat verschillende bloesems kan mengen.

heb je al eens een DAP band of verstuiver geprobeerd? dat zou wellicht ook goed kunnen helpen haar zich thuis te laten voelen.
#2666616
Hoe is toendertijd vast gesteld bij jullie puber dat ze verlatingsangst had? Welk gedrag heeft ze nu nog waardoor je denkt dat ze dit gedrag weer gaat laten zien?
Ik zou - moeilijk! - boven alles ontzettend inzetten op zélf ontspannen en (dus) vol vertrouwen te zijn. Als ze verlatingsangst heeft is jouw onzekerheid over hoe zij het zal gaan doen ontzettend lastig voor haar.
#2668814
Ik geef onze hond inderdaad in het nieuwe huis eten.

Ik ga 22 mei naar holistische dierenkliniek de Biltvoor een checkup en dan vraag ik of ze een natuurlijke remedie kunnen maken, speciaal voor onze hond

Er is inderdaad vastgesteld dat onze hond verlatingsangst heeft. ( haar volle broer heeft het toevallig ook).
Ik ben zelf heel rustig, anders was ik denk ik niet zo ver gekomen, want je hond pakt alles op.
Het gaat thuis heel goed, maar in nieuwe vreemde situaties niet.
Of als er iets anders is, dan anders. Onze hond heeft een tijdje terug een noodzakelijke kleine ingreep ondergaan en na de operatie kwam de verlatingsangst weer even terug.
#2670535
Ik heb in het verleden ook met de feromomenstekker gewerkt van DAP en die ga ik zeker halen en in het huis hangen!

Ik vraag bij de holistische dierenkliniek Den Hoek in de Bilt voor een voor haar samengestelde bachbloesem.
Dank jullie!
#2671413
Ik word steeds wijzer ;), ga nu eerst het nieuwe huis ontgiften ( met salie, rozemarijn, jeneverbesstruik), daarna feremonen stekker er in en ondertussen beginnen met een speciaal op haar afgestemde bloesemtherapie. 
#2673764
donnadoe schreef: Ik word steeds wijzer ;), ga nu eerst het nieuwe huis ontgiften ( met salie, rozemarijn, jeneverbesstruik), daarna feremonen stekker er in en ondertussen beginnen met een speciaal op haar afgestemde bloesemtherapie.
Klinkt goed! Ik ben overigens geinteresseerd in het ontgiften van het huis. Hoe ga je dat doen en wat wil je daarmee bereiken?
#2675141
Bach bloesems kwam ik niet helemaal uit, welke precies.  Heb dit wel op speciale site gedaan voor dieren, maar ik wacht toch maar tot ik naar de Bilt ga volgende week.
Laatst gewijzigd door donnadoe op za 18 mei 2013, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door