Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gijs
#2665239
Hoi ik ben Gijs en voor mij is dit de eerste keer dat ik hier ben ik heb een Mechelse herder van 3 jaar oud en wil graag over naar rauw voer maar wat is het beste om mee te beginnen kant en klaar vlees (kivo,barf,smuldier, enz) of meteen op vlees en bot.ik hoor het wel
Door Nina013
#2665347
Welkom Gijs!

Ik ben ook vrij nieuw hier dus zal het advies aan de kenners hier overlaten.
Maar er is hier heel veel info te vinden!

Uit welke regio kom je? Dan zijn er misschien mensen in de buurt waar je samen mee kan bestellen/ te lijntjes mee kan doen.

Succes met de overstap!
Door Martine-Tom
#2665348
Hoi Gijs,

Het ligt eraan wat je zelf wil. Wil je straks hele stukken vlees gaan voeren dan kan je daar al mee beginnen, wil je op kvv blijven...dat kan ook.
Vaak beginnen mensen met kvv en komen dan op barf uit  :)
Door Nina013
#2665356
Ik kwam ook hier kijken omdat ik iemand over KVV had gehoord maar sla die stap inderdaad over en ga gelijk voor hele stukken  ;)
Nog geen grote vriezer maar vermoed dat dat niet lang duurt...
Door Parelridder
#2665389
[quote="Gijs"]
Hoi ik ben Gijs en voor mij is dit de eerste keer dat ik hier ben ik heb een Mechelse herder van 3 jaar oud en wil graag over naar rauw voer maar wat is het beste om mee te beginnen kant en klaar vlees (kivo,barf,smuldier, enz) of meteen op vlees en bot.ik hoor het wel
[/quote]Ik begrijp uit je berichtje dat je zelf wilt gaan samenstellen en je af vraagt of dat zonder overgangsperiode middels kvv kan. Ik zou zelf - omdat je hier nu voor het eerst bent - beginnen met kvv en je intussen goed inlezen over een goed (beginners) menu. In de bibliotheek staat veel info en met de zoekfunktie zul je hierop nog veel aanvullingen vinden. De rest gewoon vragen ;)
Zelf samenstellen is niet moeilijk, als je weet wat je nodig hebt en wat (nu nog) ongeschikt is. Als je een menu hebt bedacht kun je deze (ingredienten en verhoudingen) op het forum plaatsen om de reacties (tips, suggesties..) te horen.
Je kunt als je het beginners document gelezen hebt intussen als je wilt de kvv aanvullen met wat stukken spiervlees en eenvoudig botwerk (kippennekje, eendennekje, kwartelkarkasje..). Als je zorgt dat je bij zo'n aanvulling in gelijke delen vlees en karkas geeft wordt de ontlasting niet te hard en kunnen jullie al vast ervaring op doen met e.e.a.
Veel plezier!!
Door Gijs
#2665445
Iedereen bedankt voor de info . Ga beginnen met KVV en gewoon dingen uit proberen .had nog een andere vraag mijn hond wil zijn eigen poep wel eens opeten heb al verschillende dingen geprobeerd
Maar kan dat ook aan de brokken liggen die ik voer.ben daarom opzoek gegaan naar andere voeding en hier uitgekomen ben benieuwd of iemand het zelfde probleem heeft
Door M@rina
#2665534
Helemaal eens met parelvisser, begin met kvv en ga je goed inlezen in de bibliotheek hier op het forum en ga eens kijken in de barfhoek, daar kan je veel leren van de menu's die anderen op het forum plaatsen. als je zover bent kan je ook je eigen menu (voor je hond hé ;) ) daar plaatsen en feedback vragen over de verhoudingen, diersoorten etc.

Als je zelf gaat samenstellen moet je wel een beetje weten waar je mee bezig bent. Je kan niet gewoon een lap pens of een kippenbout in de bak gooien en denken dat je dan goed bezig bent. Er moeten goede verhoudingen zijn tussen de hoeveelheden bot, spiervlees, orgaan en groente, maar ook het aantal verschillende diersoorten wat je moet geven. Het is op zich niet moeilijk, maar wat ik al eerder zei, je moet wel weten wat je aan het doen bent.

Als je rauw bot gaat voeren is ook aan te bevelen het artikel over vleesbot te lezen op de website onder handleiding:
http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... leesbotten.

Als je kvv geeft kan ook al wat gaan experimenteren met barfhappen dan is dit een heel interessant stuk om te lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html
Door Parelridder
#2665537
Ik ken diverse Flatcoateds die hun eigen poep (en die van eigen roedelgenoten) eten. Sommigen eten brok, anderen eten BARF... Het eten van alleen de eigen ontlasting wordt vaak beschouwd als puppy gedrag, iets waar ze in de regel vaak overheen groeien. WHG beschrijft het als 'onnozel gedrag' en heeft goede ervaringen met homeopatische behandeling hiervan: http://www.westerhuiskliniek.nl/Archief ... =Poep+eten Misschien is dat nog iets om in gedachten te houden?
Wat voor ras (of mix) is jouw hond?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door