Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#2664523
Met het warmere weer is er hier een tekenexplosie. Ik gebruik liever geen gif en spray met natuurlijke middelen vindt Nelson zo vervelend dat hij niets anders doet dan rollen als ik het op doe (en er alles dus weer afwrijft). Nu kwam ik dit tegen op internet en wou vragen of iemand hier ervaring mee heeft. Ik vraag me ook af welk bestanddeel de teken weg zou moeten jagen :
http://www.eko-pets.nl/a-28197388/vlooi ... tabletten/
Door Annemarie Rijnveld
#2664539
Elvira schreef: Met het warmere weer is er hier een tekenexplosie. Ik gebruik liever geen gif en spray met natuurlijke middelen vindt Nelson zo vervelend dat hij niets anders doet dan rollen als ik het op doe (en er alles dus weer afwrijft). Nu kwam ik dit tegen op internet en wou vragen of iemand hier ervaring mee heeft. Ik vraag me ook af welk bestanddeel de teken weg zou moeten jagen :
http://www.eko-pets.nl/a-28197388/vlooi ... tabletten/
Als je klikt op de rechthoekige afbeelding naast de pot, krijg je de ingredienten in beeld, Vit B, Vit E, Calcium.
Ik ken het middel niet, dus kan je er niets over zeggen.

Ik gebruik wel een natuurlijk middel, ook Yuma heeft er een bloedhekel aan en rent naar buiten om zich in het gras of grint zich ervan te bevrijden ;D
Nu heb ik een andere oplossing: ik doe het er pas op vlak voordat we weggaan. Ik laat haar wachten in haar mand, zodat het spul een beetje opdroogt, en na een kwartiertje ofzo vertrekken we.
Door Shanti en co
#2664671
Wij hebben het vorig jaar aan onze beesies gevoerd.

Shanti heeft in de twee weken dat we in het Zwarte woud (schenen veel teken te zitten) waren 5 teken gehad die vast zaten en 2 die nog rondliepen toen we ze zagen. Voor de rest heeft ze geen enkele vlo of teek gehad.

De katten daarin tegen hadden in het voorjaar last van vlooien. Ze hebben twee pipetten gehad (eerst van de dierenwinkel, daarna van de DA) en iets van 2 weken na het laatste pipet begonnen we met de pilletjes (1/3 per kat per dag).
Een maand na de tweede pipet en dus ongeveer 2 weken nadat we begonnen met die pilletjes (nouja, snoepjes) hadden ze bijna geen vlooien meer.
De rest van het jaar hadden ze zo nu een vlo maar dat waren er maar zo weinig dat we de katten alleen hoefden te borstelen.

Toen de katten last van vlooien hadden hebben we ook het huis ontvlood met spuitbussen maar ik weet niet meer wanner dat was. 
Gebruikersavatar
Door galgo
#2664724
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Als je klikt op de rechthoekige afbeelding naast de pot, krijg je de ingredienten in beeld, Vit B, Vit E, Calcium.
Ik ken het middel niet, dus kan je er niets over zeggen.

Ik gebruik wel een natuurlijk middel, ook Yuma heeft er een bloedhekel aan en rent naar buiten om zich in het gras of grint zich ervan te bevrijden  ;D
Nu heb ik een andere oplossing: ik doe het er pas op vlak voordat we weggaan. Ik laat haar wachten in haar mand, zodat het spul een beetje opdroogt, en na een kwartiertje ofzo vertrekken we.
[/quote]
Welk natuurlijk middel gebruik jij voor Yuma? En is dat alleen tegen vlooien of ook tegen teken?
Door Annemarie Rijnveld
#2664738
Op dit moment: Mix van biologische appelazijn met daarin 4 gtt Tea Tree Oil, 4 gtt Neem olie, 4 gtt Cedar olie, 4 gtt Lavendel olie. Werkt tot nog toe heel goed, zowel tegen muggen als vlooien en teken.

Vorige mix bestond uit 50% water, 50% biologische appelazijn en 15 gtt Tea Tree Olie. Deze hielp ook heel goed, maar Yuma wordt lichtelijk gestoord van de lucht van Tea Tree Oil.

In een vernevelaar, goed schudden voor gebruik.

Ik behandel haar echt iedere keer voor we gaan wandelen in de velden waar het gras nu ongeveer een meter hoog staat.

Normaal gesproken doe ik het maar eenmaal per dag.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2664744
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Op dit moment: Mix van biologische appelazijn met daarin 4 gtt Tea Tree Oil, 4 gtt Neem olie, 4 gtt Cedar olie, 4 gtt Lavendel olie. Werkt tot nog toe heel goed, zowel tegen muggen als vlooien en teken.

Vorige mix bestond uit 50% water, 50% biologische appelazijn en 15 gtt Tea Tree Olie. Deze hielp ook heel goed, maar Yuma wordt lichtelijk gestoord van de lucht van Tea Tree Oil.

In een vernevelaar, goed schudden voor gebruik.

Ik behandel haar echt iedere keer voor we gaan wandelen in de velden waar het gras nu ongeveer een meter hoog staat.

Normaal gesproken doe ik het maar eenmaal per dag.
[/quote]

Hebben alle honden last van teken? Ik woon op de veluwe en loop iedere dag in het bos of op de hei.
Tot nog toe kan ik geen enkele teek ontdekken, ik controleer haar iedere dag als ik thuiskom.
Door Shanti en co
#2664810
[quote="Lazy Garfield"]
Hebben alle honden last van teken? Ik woon op de veluwe en loop iedere dag in het bos of op de hei.
Tot nog toe kan ik geen enkele teek ontdekken, ik controleer haar iedere dag als ik thuiskom.
[/quote]

Nee het verschild ontzettend per hond.
Iemand waar wij toen in de dierenwinkel mee praatte heeft 4 honden, na precies dezelfde wandeling heeft de een geen enkele teek en de andere wel. Het zijn ook steeds dezelfde.
Shanti heeft ook zelden teken en komt vrij vaak in het bos en rent graag door hoog gras.
Door Annemarie Rijnveld
#2664828
Verschilt inderdaad van hond tot hond.
Hier honden die behandeld worden met dezelfde natuurlijke middeltjes en knoflook door het eten als Yuma.. en toch met teken of vlooien thuiskomen. Anderen die niets gebruiken en niet of nauwelijks ergens last van hebben.

Weer anderen die hun honden met de grootst mogelijke gifzooi behandelen: ook teken, soms wel 10!!

Dit jaar is het heel erg trouwens met de teken, eerder dan andere jaren en veel meer.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2665021
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Op dit moment: Mix van biologische appelazijn met daarin 4 gtt Tea Tree Oil, 4 gtt Neem olie, 4 gtt Cedar olie, 4 gtt Lavendel olie. Werkt tot nog toe heel goed, zowel tegen muggen als vlooien en teken.


In een vernevelaar, goed schudden voor gebruik.

Ik behandel haar echt iedere keer voor we gaan wandelen in de velden waar het gras nu ongeveer een meter hoog staat.

Normaal gesproken doe ik het maar eenmaal per dag.
[/quote]

Klinkt goed. Van hoeveel ml appelazijn ga je dan uit? En eh... wat houd gtt in?
Door Elvira
#2665371
Hier de teken veel later, normaal de eerste januari/februari en nu pas een week of wat geleden. Nu het warmer wordt is er helaas een hele explosie.
Door chess
#2665415
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Vorige mix bestond uit 50% water, 50% biologische appelazijn en 15 gtt Tea Tree Olie. Deze hielp ook heel goed, maar Yuma wordt lichtelijk gestoord van de lucht van Tea Tree Oil.

In een vernevelaar, goed schudden voor gebruik.

Ik behandel haar echt iedere keer voor we gaan wandelen in de velden waar het gras nu ongeveer een meter hoog staat.

Normaal gesproken doe ik het maar eenmaal per dag.


[/quote]

Ik gebruik het nu ook dagelijks sinds enkele weken en het schijnt te helpen.  Alleen vindt Jools blijkbaar ook de geur verschrikkelijk en probeert hij het zo snel mogelijk van zich af te rollen in het gras.  Gisteren dacht ik slimmer te zijn dan hond: na spray onmiddellijk de autokoffer in zodat hij niet  kon rollen in gras maar dat vond meneer geen probleem want hij deed het dan wel in de autokoffer.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2665425
Ik doe nu 1 druppie citroen olie en 1 druppie lavendel olie op Bency zijn tuig.
Zijn tuig ruik dan 2 dagen ernaar ;)
Van de week krijg ik nog tea tree olie.
Door Annemarie Rijnveld
#2665539
@Chess:  ;D Ik weet het!! Hoe dichter het spul bij de kop zit, hoe gekker ze worden. Ik smeer het ook op en in de oren.  :D En daarna heeeuul veel snoepies erin. En aan de lijn in de mand.

@Thea: wat zijn jouw bevindingen?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door