Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2664820
Hallo,

Vraagje: een vriendin van mij is sinds donderdag barf gaan voeren en 1 hond eet tot nu toe alleen kipnek en kipkarkas (de ander weigert ook dit) maar  het paardenspiervlees, de pens en de konijnenlever eten ze allebei niet. Het gaat om 1 hond van 7 kilo en 1 hond van 15 kilo. Heb nu de tip gegeven om er wat vleesbouilon bij te maken en hierin te marineren. 1 hond heeft gister de hele dag overgegeven ( ws gal van het niet eten). Hoop dat jullie nog wat advies hebben.

Dankjewel alvast
Door Lizzy
#2665097
Ja, is dit van brok over naar BARF? Ik denk dat sommige volwassen honden zich rot schrikken..... Wat is er precies overgegeven? Was dit voedsel, slijm, geel slijm?
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2665127
Ze aten voor donderdag brokken van renske, nog nooit in hun leven vers voer gehad. Beide honden zijn geadopteerd uit het buitenland. Het braken ging om alleen gal.
Door Parelridder
#2665136
Er zullen zeker honden zijn die van brok moeiteloos beginnen aan karkassen en vlees, maar ik kan me ook goed voor stellen dat een hond zich daar niet 1,2,3 raad mee weet. Ik zou ze zelf eerst een poosje op gemalen karkas geven (vanwege de wens te gaan BARFen zou ik kant en klaar gemalen nemen, voor die korte tijd geen vleesmolen aanschaffen) en kleine stukjes vlees of zo nodig ook gemalen. Er een eitje door klutsen eventueel of desnoods blikvoer als dat nodig is ze over de drempel te helpen.
3 Dagen niks eten omdat ze zich er geen raad mee weten zou niet mijn weg zijn. Misselijkheid bevordert de trek ook niet. Leren zwemmen begint met spelen in het pierebadje ;)
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2665141
Dankje voor je antwoord ik zou het er even met haar over gaan hebben. Misschien dat ik er te makkelijk over dacht aangezien mijn labrador meteen alles at en mijn portugese adoptant ook geen problemen heeft met karkas etc.
Door Parelridder
#2665148
Het had natuurlijk ook als vanzelf kunnen gaan, de ene hond is een makkelijkere, zorgelozere of enthousiastere eter dan de ander.
Vergat ik nog op te reageren: ik zou de hond die wél karkas eet, maar geen spier- of orgaanvlees geen karkas meer geven tot er óók vlees gegeten wordt. De kans op verstopping lijkt me dan reeel.. En het verteren van karkassen is voor een 'brok gevoerde hond' niet direct makkelijk. Ik zou daar dus zeker voorzichtig mee zijn tot ze ook de portie vlees eet.
Laat je weten hoe het verder gaat met het over zetten en wat werkt?
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2665154
Oke dat is inderdaad wel handig om even te onthouden! Dankjewel niet zo snel bij stil gestaan. We gaan wel even flink proberen om het allemaal goed te laten verlopen en zal het via dit topic hier vemelden :)
Gebruikersavatar
Door pike
#2665614
Pike begon moeiteloos aan zijn barfvoer na een brokkenleven maar Armagnac, die nota bene kvv gewend was, wist er geen raad mee. Die moest eerst alles heel klein gesneden en ging toen langzaam aan naar groter.
Lever heb ik voor Pike eerst moeten koken, en daarna elke week korter gekookt, tot slot alleen overgoten met heet water en daarna ging het er uiteindelijk rauw in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door