Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2663912
Bruut heeft sinds een week of 2 last van kleine witte schilfers. Ze komen voornamelijk voor in zijn hals en hij krabt daar ook meer. Vlooien heb ik inmiddels uitgesloten.
Ook vind ik zijn vacht er dof uit zien, terwijl hij altijd mooi glom.

Elke dag krijgt hij visolie van Doil's Joint en barft er vrolijk op los. 2x pers week eet meneer ook zalm, maar dit doen we al ruim een jaar.
Nu moet ik wel zeggen dat hij ook vreselijk aan het verharen is. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?
Qua voeding krijgt hij wel sinds een paar weken ook tam konijn. Kan dit een soort van allergische reactie zijn?
Door renate1985
#2663933
Basco heeft dit tijdens de rui ook. Verharen, schilfers, wat jeuk, doffe vacht.
Zodra de rui voorbij is is dit ook allemaal voorbij en is het weer een glimwormpje.

Kaine heeft minder moeite met de rui, ook wel wat dof en schilfers maar niet zo erg als Basco.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2663936
Dan ga ik er maar van uit dat het idd aan de rui ligt. Ik had er al een flauw vermoeden van......dank je wel voor je antwoord  ;)
Door Annemarie Rijnveld
#2663973
Yuma heeft tijdens de rui geen last van schilfers, of doffe vacht, wel krabt zij zich heel soms.
Van behaarde konijnenpootjes gaat zij vreselijk hoesten,  konijn van de supermarkt geeft vaak echte jeuk. Konijn van de slager daarentegen niet.
Ik weet het niet:  :D toch zou ik iets van wat je voert niet helemaal uitsluiten.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2663984
Ik probeer gewoon het konijn een maand achterwege te laten en kijk dan of het beter wordt...baat het niet schaad het niet  ;D
Door Annemarie Rijnveld
#2664033
Gonnie schreef: Ik probeer gewoon het konijn een maand achterwege te laten en kijk dan of het beter wordt...baat het niet schaad het niet  ;D
Lijkt mij een goed idee!!
Gebruikersavatar
Door cactus-girl
#2664663
Mijn bruine lab is momenteel ook in de rui en heeft al haar hele leven tijdens de rui last van schilfers. Op een gegeven moment is het weer weg.
Zij barft ook en krijgt iedere dag Doils Joints.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2664731
Dank jullie allemaal......ik ga gewoon deze rui uitzitten en dan ga ik daarna maar eens kijken of het verbeterd  :)
Gebruikersavatar
Door Boef
#2664758
Boef is ook in de rui, maar glimt nog steeds als een spiegeltje.
Eerder had hij wel last van schilfers en ik ben gaan zoeken waar de jeuk en schilfers vandaan konden komen.
Het bleek de voeding te zijn. (brok toen nog :-[ , dus graan allergie :-X )

Dat is eigenlijk de reden van onze aanmelding alhier, we wilden dit (barfen) toch echt eens gaan proberen..
Binnen no time, sinds de 'directeur' op BARF zit, totaal geen last meer gehad van schilfers en of jeuk/klachten.

Wel goed dat je een oplossing hiervoor probeert te zoeken, je wilt toch dingen ook kunnen uitsluiten. :thumbup:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door