Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2663757
Nadat mijn Schatzi vandaag maar weer eens voor de 100.000e keer met de klantenservice van Samsung gebeld heeft omdat het ons niet lekker zit dat we de het sattelietsignaal van Nederlandse zender BVN (het beste van Nederland) niet kunnen ontvangen en onze buurman op de 4e verdieping wél, kunnen we éindelijk BVN zien EN het volledige Nederlandse zenderpakket Ned.1,2,3, RTL4,5,7, SBS6, Net5 en Veronica/Disney en ook nog een heel skala aan Belgische zenders.

We zijn helemaal perplex... Vooral omdat volgens de Duitse website die verschillende betaalde paketten voor sattelietontvangst aanbiedt, zitten de Nederlandse zenders behalve BVN achter een decoder.

Wel jammer dat we pas vandaag een klantenservice medewerker hadden getroffen die ons eindelijk goed kon helpen, maar dit betekent dat ik dus de voetbalwedstrijden van het NL elftal in het Nederlands kan zien. Wat een stuk leuker is, omdat de Duitse commentatoren altijd slecht over ons elftal praten  ;)
En ik hoef niet meer alles wat interessant is een dag later via uitzending gemist kijken  :D :D
#2663786
Anne in Duitsland schreef: Gefeliciteerd... :-X

Nee serieus, wat hoop je in godsnaam op de NLse zenders aan te treffen waar je gelukkig van wordt? :P :biggrin2: (Oké, speelfilms in de originele taal. Da's wel fijn!)
idd. speelfilms en series in de originele taal (zodat mijn engels weer wat beter wordt), voetbal (alleen het Nederlands elftal tijdens EK/WK), Man bijt hond, Sesamstraat, Jeugdjournaal, Sinterklaasintocht, Koningsdag, belangrijke nieuwsberichten (zoals de aankondiging van de abdicatie), Discovery Chanel in Nederland (tot onze verrassing ook te ontvangen), programma's als kassa en radar als er iets interessants behandeld wordt, of afgelopen week Drekwerk toen die bij Tannetje en Huub waren.
#2663790
Mowgli schreef: idd. speelfilms en series in de originele taal (zodat mijn engels weer wat beter wordt), voetbal (alleen het Nederlands elftal tijdens EK/WK), Man bijt hond, Sesamstraat, Jeugdjournaal, Sinterklaasintocht, Koningsdag, belangrijke nieuwsberichten (zoals de aankondiging van de abdicatie), Discovery Chanel in Nederland (tot onze verrassing ook te ontvangen), programma's als kassa en radar als er iets interessants behandeld wordt, of afgelopen week Drekwerk toen die bij Tannetje en Huub waren.
Dat kan nog wel een paar jaar duren hoor, voordat die aankondiging komt! :P :biggrin2:

Enne... Sesamstraat? Ik had het idee dat jij het alfabet al kende? :D
#2663792
Anne in Duitsland schreef: Dat kan nog wel een paar jaar duren hoor, voordat die aankondiging komt! :P :biggrin2:
Je kunt beter goed voorbereid zijn...
Anne in Duitsland schreef: Enne... Sesamstraat? Ik had het idee dat jij het alfabet al kende? :D
Dat is zo lekker rustgevend tijdens het avondeten  :biggrin2:
#2663797
Dat vind ik het allerergste dat nagesynchroniseer.
Als Zuid Limbabwanees hadden mijn ouders vooral duitse zenders op staan. Zo keken we altijd de serie met "Kit kom mich holen". Toen werden we iets ouder en keken we meer en toen was het he! dat is Michel Knight! Onee toch niet. Mama waarom klinken die allemaal hetzelfde? Hoe kan dat?
Jeugdtrauma's :biggrin2:
Wat ook erg was in documentaires een voice over doen en dan de originele taal er half doorheen laten komen  ::)

Gefeliciteerd met je uitbreiding, kun je in meer talen niets zinnigs zien  :P  :D
Veel plezier ermee  :)
#2663919
Riek schreef: Het is niet om aan te horen die nagesynchroniseerde uitzendingen.
De grap is, dat mijn Schatzi nu de hele tijd Nederlandse zenders wil zien. Want dat herinnert hem aan de tijd die we bij mijn ouders doorbrengen  :)  :smitten:
#2664743
zurca schreef: Kan je dan, tegen betaling, die zenders misschien alsnog ontvangen?
Nee, niet officiëel, dus niet in Duitsland zelf, daar hadden we al naar gekeken.
Ik zou in Nederland een Canal digital kaart kunnen kopen, deze laten registreren op het adres van mijn ouders of - mijn zus en maandelijks betalen vanaf mijn Nederlandse bankrekening.
Maar
a. Ik weet niet of we dan alle Duitse zenders in HD kwaliteit hebben
b. Ik vind dat veel te duur (goedkoopste pakket is 11,95 / maand). Het moet gewoon voor de leuk zijn, want wij kijken niet zo veel tv. Nu hebben we voor 55,00 Euro per jaar een HD pakket met alle Duitse zenders in HD en een aantal buitenlandse zenders analoog. Belangrijk is dat ik in ieder geval BVN (Beste Van Nederland) heb. Hier worden de beste programma's van Ned.1,2 en 3 getoond en volgens mij ook voetbal als er WK of WK is.
#2664904
D'r zijn mogelijkheden maar dat moet je dan wel willen en het waard vinden. Zeker als je weinig tv kijkt zijn deze opties misschien niets voor je maar toch... misschien wordt je er blij van :) ;)

Heb je een schotel? Je zou een Dreambox kunnen kopen bij iemand die aan cardsharing doet, dat is even een investering betreft het kopen van de box zelf maar daarna kan je alles ontvangen wat Astra 1, 2 en 3 de lucht in schieten (mits je drie LMB's heb anders 1 satteliet per LMB dus dan moet je even kijken welke Astra je wilt). Van Russische kindertelevisie tot Venezuelaanse nieuwszenders, Discovery-alles-wat-ze-hebben, Oceanië 1, 2 en 3 en alle Nederlandse zenders alles kan je dan ontvangen. :biggrin2:

Heb je dat niet dan kan je vrienden/familie in Nederland vragen een Kanaal Digitaal aansluiting op hun adres te laten aanvragen. Dan sturen ze jou dat kaartje op en kan jij gewoon lekker alle Nederlandse zenders kijken op dat pakket. Dat doen ook veel mensen die met hun caravan/sleurhut/hobbelhok naar het buitenland gaan en toch Nederlandse tv willen ontvangen. Wij doen het op dit moment ook op die manier en ja we moeten dan de ARD betalen én de Kanaal Digitaal maar het zal de Duitsers echt een rotzorg zijn zolang we de rekening maar betalen. In de toekomst gaan we voor een Dreambox maar tot die tijd werkt dit prima.
#2665059
@Jipo:
Ik vind canal digital te duur, daar had ik al naar gekeken, omdat ik die dan op het adres van mijn ouders of mijn zus zou kunnen laten registeren. Dat Dreambox kenden we nog niet, omdat we niet echt hebben gekeken wat de mogelijkheden zijn. Ik ga wel even kijken wat het precies inhoudt, want ik heb begrepen dat het een server is? Wij hebben al een server staan hier die aan de televisie is aangesloten, misschien heeft deze ook mogelijkheden

Wij hebben 2 LMB's (1 voor de woonkamer en 1 voor de slaapkamer), waarvan de ene nu helaas ergens onbereikbaar vast zit in de schacht van de schoorsteen omdat mijn Schatzi eergisteren dacht goedkoop te doen door een gat vanuit de slaapkamer in de schoorsteenschacht te boren, dan een stuk touw met iets zwaars naar beneden in de kelder te laten zakken (waar onze 2e LMB kabel hing), daar de kabel aan vast te make en dan in de slaapkamer omhoog te trekken. Ergens op de helft omhoog bleef de boel dus steken en nu hangt dus het kabel ergens in de schoorsteenschacht vast  :-X

Ik wist hier niet vanaf, anders had ik hem een extra kabel laten kopen, hadden we deze ellende niet gehad  ::)  :biggrin2:

Nu moeten we dus wachten tot de buurman die het "penthouse" van ons huis bewoont weer thuis is, dan vragen of we nog een keer op zijn dakterras kunnen (daar staat de schotel) en uitzoeken welk kabel we moeten hebben om omhoog te trekken en dan weer te laten zakken tot in de kelder...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door