Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dees90
#2663914
Hallo!

Eind vd zomer hopen wij uitbreiding te hebben hier in huis hihi.
Een frans bulletje. Een pup. Die vanaf 8 wkn dan bij ons zal zijn.
Kun je met een frans bulletje ook barfen? En gelijk vanaf het begin ook?

Groeten,
Desiree
Door ChantalKrijn
#2663980
Welkom!

Wat leuk, nog een bulletje aan de vers! Waar komt je pup vandaan?
Bullen kunnen prima barfen, hier 2 barfmonsters, 1 opgegroeid op vers/barf. De jongste, Tyke heb ik de eerste paar dagen kvv gegeven, en toen ben ik begonnen met barf introduceren. Kippennekjes, kwarteltjes, allemaal klein spul. Dat ging hartstikke goed en Tyke wilde alleen nog maar BARF! Het ligt er ook aan waarop het pupje afgespeend wordt in het nest, krijgen ze nu brokjes of vlees?
Door Marije Lei
#2664023
Hier ook barfende bullen, welkom bij de club!
Wat Chantal ook al schrijft, als hij/ zij afgespeend is op vers kun je vrij snel beginnen met licht kauwspul.

Nu ben ik ook heel benieuwd waar de kleine frummel vandaan komt!?
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2664029
Leuk een bullen pupje :biggrin2: en ook nieuwschierig waar die vandaan komt.

Hier ook 2 barfende bullen (hoewel Cay liever niet al te veel moeite wil doen) en voor het gemak kvv.
Door Dees90
#2664158
En hoe ziet zo een menu er op het begin uit?
Wat voor dingen geef je dan?

Waar de pup vandaan komt is nog niet bekend.
De teefjes worden een dezer dagen gedekt en hebben meerdere fokkers op het oog.

Onder andere.. Beau Mystique Frenchies, De La Maison des Anges, t Schouwse Oekje, Lord of Bulls, Odijkershof.
Door fransbulletje
#2664256
Welkom hier en geweldig een franse bulldogpup.

Hier geen barfende bullen , durf het niet aan het zijn nogal schrokkers.
Denk dat als je het van jongsaf aanleert zoals hierboven geschreven wordt het prima kan.
Hier krijgt het trio kvv en dat bevalt me prima.

Succes met wachten :biggrin2:
Door ChantalKrijn
#2664308
Jullie zijn er nog niet helemaal uit dus  :biggrin2: succes met kiezen en wachten!

Zo'n menu bestaat uit bot, spier, orgaan en groenten. Heb je de BARF handleiding al gelezen?
http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf
Dit helpt je op weg.

In het begin geef je als bot bijvoorbeeld kippennekken, kwartelkarkas, een eendennek gaat er ook al vrij snel in. Dan ga je kipkarkas, parelhoenkarkas, duif, konijn geven. En dat ga je dan langzaam uitbreiden.

Maar lees eerst de BARFhandleiding goed door, en in de Bibliotheek is ook heel veel te vinden!
Door Dees90
#2664364
Dankjewel. Ik ga de handleiding is doorlezen!!!


Ja ik wacht een beetje af wat waar geboren wordt en welkecombinaties er gemaakt worden..
De teefjes en de reuen zijn allemaal wel mooi en ja de fokkers komen ook allemaal goed over. Ja moeilijk hihi
Door ChantalKrijn
#2664373
Van 'T Schouwse Oekje is Dotty bedenk ik me net, met Jojo he?
Dan is het een halfzusje of broertje van Tyke  :)
Alle pups die ik ken van Jojo zitten ook goed in hun ademhaling, heel belangrijk!

Bij Els zit je zeker goed, ook als je erna nog vragen hebt!
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op vr 03 mei 2013, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2664716
Welkom ! Leuk een frans bulletje  :bigarmhug:
Hier 3 fransjes die hoofdzakelijk kvv eten [ wel kippennekjes, eendennekjes , en hele vissen , het kleine spul zeg maar ] maar dat is omdat ik zelf een schijterd ben wat barfen betreft . Ik hoop ooit het lef te krijgen ze meer te laten barfen .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door