Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door annemarie/indy
#2663600
Sinds onze verhuizing  gaat het niet echt meer lekker met haar.
We hebben nu na 3 blaasontstekingen net zoveel penicilline kuren en een prednison kuur , nog steeds kleine problemen.
Ze heeft nu pro quiet waardoor de verhuisstress (van ons opgepikt door haar denk ik) minder is. Ze is nu een stuk rustiger.
Maar ze houd maar van die kleine kwaaltjes, voor de blaasontstekingen krijgt ze 2 cranberry pillen per dag, de droge huid, een theelepel zalmolie
en we hebben ook probiotica, maar haar oogjes blijven rood, haar lipeceem blijft en ze heeft regelmatig een rode huid rond haar plasser, dat is ze gaan likken met die ontstekingen.
Weet iemand hoe ik haar immuunsysteem een boost kan geven, ik word een beetje radeloos, en onze dierenartsen grijpen alleen naar nog ergere medicijnen.
Door Lizzy
#2663610
Dit klinkt vrij serieus. Ze zit kennelijk echt niet lekker in haar vel. En al die medicijnen die ze nu heeft gehad zijn ook wel een aanslag ja. Ik weet niet of dit geschikt is voor zelf medicatie. Misschien moet je eens naar een goede holistisch DA.

Wat eet Indy?

Wat voor zalmolie krijgt ze? Ik zou dat sowieso eens vervangen door een goede visolie. Bijv. van Solgar of Doils. Want de meeste zalmolies..... Vind ik troep.

Waarom heeft zij prednison gekregen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2663624
Bij dit soort problemen is het belangrijk om de exacte oorzaak te achterhalen en dingen uit te sluiten.
Is de blaas al eens aangeprikt en urine op kweek gezet om te kijken of er bacterien aanwezig zijn en zo ja welke?\
Is er al eens een echo gemaakt van de blaas om blaasstenen en afwijkingen aan de blaas uit te sluiten?
Door annemarie/indy
#2663633
Ik heb gezocht naar een holistische of homeopatische dierenarts maar de dichtsbijzijnde is 3 kwartier rijden vanaf hier. Indy heeft van 16 weken oud tot 13 maanden in het asiel gezeten en autorijden is een ramp. Ze gilt de hele weg dan is 3 kwartier een heel eind.
Ze krijgt new-chew zalmolie ik heb er geen idee van of deze goed is of niet.
Die prednison kreeg ze in december tegen jeuk, ze was toen helemaal roze.
Ik zal eens kijken waar ik solgar of dolls zalmolie kan krijgen. Ze eet overigens prima en wordt nu weer wat vrolijker, ze rolt nu regelmatig in het gras en wil weer alleen de tuin in, dat deed ze absolut niet hier, alleen om even te plassen .
Ze had ook last van haar oren maar dat is sinds de zalmolie over.
Ze eet sinds juni Carnibest natuurvoer,
De dierenarts wil nu nog foto's gaan nemen van haar blaas, maar in oktober hebben ze een punctie gedaan en met een echo gekeken toen was er niets te zien. Alleen een bacterie die resistent was tegen amoxilline , ze heeft in het asiel 8 maanden regelmatig een blaasontsteking gehad dus al heel veel kuren gehad. Overigens bleek het dat ze afgelopen 2 keer amoxilline gehad heeft tegen de blaasontsteking, alleen had het een andere naam kwam ik daar pas achter toen de kuren afwaren.  We hebben al 600€ kosten gehad bij de DA en dat is een grote aanslag  samen met een verhuizing. Maakt ons niet uit maar we willen haar graag beter hebben.
Door annemarie/indy
#2663830
OKay, gelukkig naar de DA geweest, na haar rondje vanmiddag zat er weer bloed in haar broek.
We hebben goed overlegd en haar nu de AB gegeven waar ze dus niet resistent tegen is, nu maar duimen dat dit aanslaat.
Die rode oogjes zijn toch waarschijnlijk een reactie op haar blaasontsteking.
Ik ga zeker over op een ander merk zalmolie maar kan nog niet vinden waar dat verkocht wordt.
Ze mag ook meer Rimadyl wat ze nu krijgt is nog geen vierde van wat mag. Ik ben wel huiverig voor overdoseringen maar pijn hebben is ook niets.
Dus afwachten maar.
Door annemarie/indy
#2663856
De PH was 6.5  de bacterie nee dat heb ik niet gezien, wel een heel rijtje met r en een paar s jes.
Ze heeft nu Xeden die zou goed moeten werken, ik hoop het maar, vind het zo zielig we zijn nu al vanaf oktober aan het dokteren.
Gelukkig reageert ze wel goed op de pro quiet, ze is nu in iedergeval een stuk minder gestressed.
Door Lizzy
#2664072
annemarie/indy schreef: De PH was 6.5  de bacterie nee dat heb ik niet gezien, wel een heel rijtje met r en een paar s jes.
Ze heeft nu Xeden die zou goed moeten werken, ik hoop het maar, vind het zo zielig we zijn nu al vanaf oktober aan het dokteren.
Gelukkig reageert ze wel goed op de pro quiet, ze is nu in iedergeval een stuk minder gestressed.
Vreemd. Er is blaasontsteking maar geen bacterieen. Er is een normale pH waarde van de urine. En toch krijgt ze weer een antibiotica waar de bacterie niet resistent, terwijl er geen bacterieen zijn..... Ik weet niet maar ik krijg nou niet echt een warm gevoel van deze wijze van behandeling. Dit lijkt me "kom, laten we schieten met een AB kanon in de hoop dat het helpt".

Wat bedoel je trouwens met "bloed in haar broek"?

Die rode ogen: het lijkt me heel raar dat de rode ogen veroorzaakt worden door blaasontsteking. Sorry, datgaat er bij mij ook al niet. Ik snap best dat het vervelend is om met je hond te reizen en je daarom niet naar een andere DA kunt. Maar dit gaat in mijn ogen echt niet vliegen, bij deze DA. Je hond krijgt nu voor de zoveelste keer een AB kuur terwijl er geen blaasontsteking door bacterieen is vastgesteld. Vind je dat zelf nou ook niet vaag?

Wat bedoel je trouwens met "wel een rijtje met r en een paar met s jes"? Ik heb echt geen flets idee wat je hiermee uit probeert te drukken.... :-\

Is er eigenlijk al eens aan een allergie gedacht? Als ik zo de symptomen lees, denk ik "allergie". Uit wat voor voerbak eet zij? Als dit plastic of RVS is: probeer eens een stenen voerbak. Heb je al eens gedacht om een reinigingskuur met haar te doen? Je moet daarvoor wel een lange adem hebben... Ik zou zelf Drainage Compositum van de Groene Os gaan geven. http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... tum/102506. Dit is nogal heftig spul maar zo door emmeren lijkt me ook niet fijn. Ja, ik zou zelf toch niet zelf gaan dokteren en naar een goede DA gaan maar goed, die keuze lijk je niet te hebben, dus zou ik Drainage Compositum gaan geven, na de AB kuur. En ik zou probiotica gaan geven. Langdurig. Ook van een goed merk. Bijv. Solgar. En als die kuur achter de rug is, dan zou ik pas aan opbouwen gaan denken. Eerst schoonmaken, dan opbouwen.

In de tussentijd raad ik je aan om meerdere smaken Carnibest te gaan geven. Alleen natuurvoer is veel te veel alleen natuurvoer. Mocht je ook aan andere merken KVV kunnen komen, wissel dan ook lekker de merken af.

Dit kan ook zomaar een voedselallergie zijn en dan zou je een eliminatie dieet moeten gaan volgen. Ik raad je daarom nu al aan om 1 diersoort (waar je goed aan kunt komen) toch niet te voeren en te bewaren voor mocht je een eliminatie dieet moeten gaan volgen.
Door annemarie/indy
#2664117
Oh sorry, ben ik niet duidelijk geweest, ze heeft wel een bacerie, maar die is al resistent tegen verschillende AB.
Ik weet alleen niet welke bacterie., de DA wel neem ik aan.
De r s op de lijst zijnde AB waar ze resistent tegen is de S reageert hij nog op.
Ze heeft de eerste 13 maanden van haar leven zovel AB gehad omdat ze toen in het asiel er ook geen weg mee konden. Toen ze bij ons kwam waren de blaasontstekingen snel over door goede voeding en cranberries etc en rust denk ik. Nu na de verhuizing is het oude patroon schijnbaar weer begonnen.
Okay ik dacht dat natuurvoeding het beste was, maar er zijn verschillende smaken dan ga ik maar eens lekker wisselen.
Indy is een spaniel en ze krijgt altijd rode oogjes zodra er ergens iets mis is, ook bij stress of een virusje.
Maar ze heeft vannacht doorgeslapen en ziet er beter uit dan gisteren morgen.
Ik zal de AB kuur afmaken, we zitten nu ook met vloerbedekking omdat de nieuwe betonvloer nog te nat is om onze marmoleum te leggen, ik heb daar al verschillende keren aan zitten denken, misschien is ze daar wel allergisch voor, helaas kan dat niet verholpen worden tot die vloer gedroogt is. We hebben ok een kat die verdacht veel aan haar haar zit te likken en te trekken.
Ja leuk moeten verhuizen, dit is voor ons de laatste keer roep ik steeds tegen ze.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2664123
Ik zou toch even navragen over welke bacterie we het hebben. Als het een resistente E. coli bacterie is dan kan cranberry zeker helpen. Dan zou ik tijdelijk de dosering verhogen.
Welke cranberry capsules geef je?
Door annemarie/indy
#2664155
Op het moment heeft ze Lucovitaal  Cranberry extra forte met vit C.
Ze krijgt er nu 1 per dag, omdat de PH goed was, na de vorige blaasontsteking heb ik haar er eerst 3 per dag gegeven tot die PH weer op 6,5 zat.
Ze heeft verschillende merken gehad .
Ik gebruik deze zelf ook als ik last van mijn blaas heb, eigenlijk ben ik er een poosje mee gestopt verleden jaar, gewoon vergeten kan me nu wel wat doen.  zucht.
Ik geef haar ook pro biotica sinds de laatste AB kuur dus.
Oh en haar broek bedoel ik het haar achter aan haar kontje mee, ze heeft ook al een heupkop minder door zware HD, en sindsdien plast ze langs haar achterpootje, dus daar zat nu ook bloed aan.
Als ik bloed zie, durf ik het zelf niet te reguleren, onde Da zijn best goed alleen, wel erg duur, soms heb ik het idee dat ze inderdaad behandelingen toevoegen die duurder zijn.  Zucht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door