Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#26631
Hallo!!

Nou ik heb een leuk berichtje over visolie en in het bijzonder omega 3 vetzuren. In de mensen geneeskunde komt er een grote populariteitsgolf aan. Er is net een onderzoek afgerond en een bevriende psychologe is daar net heen geweest en visolie schijnt zeer positieve resultaten op te leveren bij kinderen met concentratieproblemen en nog wat andere dingen, maar dat weet ik even niet meer uit mijn hoofd. Het wordt ondertussen door meerdere gedragstherapeuten aanbevolen!!Leuk he!!

groetjes Helen
Door Ink
#26633
Was laatst toch al (zeer) uitgebreid op het journaal (enzo)?
Door jeanne
#26636
Mijn meiske krijgt sinds kort ook visolie, zie onderwerp in de bar, dus ben benieuwd of haar haren dikker worden en nagels sterker. (maar daar ging het niet om)
Ik zit er zelfs aan te denken om de jongste ook 'op de visolie te zetten'.
Door roger
#26640
<<Er is net een onderzoek afgerond en een bevriende psychologe is daar net heen geweest en visolie schijnt zeer positieve resultaten op te leveren bij kinderen met concentratieproblemen en nog wat andere dingen, maar dat weet ik even niet meer uit mijn hoofd. Het wordt ondertussen door meerdere gedragstherapeuten aanbevolen!!Leuk he!!<<

hey Helen,


Is dat dan bedoeld om in te nemen of als massageolie ;D ???

Sorry als je het een domme vraag vind maar ik heb vroeger (net als Paul overigens) alleen maar levertraan gehad :D :D :D

Gr.
Roger
[quote][/quote]
Door ine
#26641
roger schreef: <<Er is net een onderzoek afgerond en een bevriende psychologe is daar net heen geweest en visolie schijnt zeer positieve resultaten op te leveren bij kinderen met concentratieproblemen en nog wat andere dingen, maar dat weet ik even niet meer uit mijn hoofd. Het wordt ondertussen door meerdere gedragstherapeuten aanbevolen!!Leuk he!!<<

hey Helen,


Is dat dan bedoeld om in te nemen of als massageolie ;D ???

Sorry als je het een domme vraag vind maar ik heb vroeger (net als Paul overigens) alleen maar levertraan gehad :D :D :D

Gr.
Roger
Ook hier een levertraaneetster! :P Dat waren toen van die ronde balletjes, net zacht plastic. Later kregen wij ook nog Davitamon! Dat potje nam ik dan mee naar kleuterschool, om andere kinderen te trakteren, want het waren toch lekkere snoepjes!! ;) :-[ :-\
Deze visolie is om te slikken, Roger! ;D
Massages heb je meestal iemand anders bij nodig! 8)
Door Lupa
#26642
massages met visolie :o :o :o dan ruik ik daarna net zo lekker als mijn honden die heerlijk op een wandeling gerold hebben :P
Door avalon
#26643
roger schreef: Is dat dan bedoeld om in te nemen of als massageolie ;D ???

Gr.
Roger
Bah viezerik
Door Helen
#26645
Haha, om in te nemen Roger. In het rijtje van concentratieproblemen staat ook ADHD en gedragsproblemen.

O, was het op het journaal Ink, ik lees alleen nu.nl...Heb het dus gemist...

Mijn moeder werkt met kinderen met opvoedings-, gedrags- en leerprobleemen en op de school voor speciaal onderwijs waar zij werkt krijgen meerdere kinderen het ook sinds kort op aanraden van hun begeleiders.

groetjes Helen
Door jack
#27177
Wat is de functie van visolie als extra in de voeding?
groetjes Jack
Door Paul_Barte
#27189
Jacj,
Visolie is een omega 3 vetzuur oftewel een essentieel vetzuur.
Het voordeel van visolie is dat de vis de E.P.A. en D.H.A al omgezet heeft van het basisvetzuur zodat de hond dat niet meer hoeft te doen.
Lijnzaadolie is eveneens een omega-3 vetzuur maar dan moet de hond het zelf nog aanmaken.

Waar het goed voor is........
huid, vacht, aderen, preventief tegen kanker, hart enz. enz.
Door jack
#27192
bedankt voor je snelle reactie.
wie van jullie geeft visolie aan de honden en kan iets vertellen over de reacties.
Welk merk geef je en welke hoeveelheid.
groetjes jack
Door Helen
#27194
Ik geef visolie extra van de Hema. Combi van zalmolie en borageolie. Balou had voordat ik het gaf een ietwat droge huid. Dit is sinds ik het geef helemaal voorbij.

groetjes Helen
Door Angelique
#27195
jack schreef: bedankt voor je snelle reactie.
wie van jullie geeft visolie aan de honden en kan iets vertellen over de reacties.
Welk merk geef je en welke hoeveelheid.
groetjes jack
Ik geef 2 maal per week Henne zalmolie. Goed voor de vachtjes ;D en andere zaken die je niet meteen van je hond afziet
Tijdens vachtwisselingen (als deze niet naar wens verlopen) gaat de dosering omhoog.
Door jack
#27198
Bedankt voor de reaktie, maar ik las dat het goed was voor de adhd ers! en nu lees ik allerlei dingen over vacht enz.
Wij hebben 1 hondje dat erg druk is, hoog blaffen, achter vliegen aan zitten(die er niet zijn) altijd in de weer is enz. ik dacht: nou heb ik wat! visolie!
We hebben nl al bach bloesem gegeven wat niet echt hielp.
Al met al is het een schat van een hond hoor! maar soms wordt ik er niet goed van...... en onze hond zelf ook niet denk ik!
Jack
Door Paul_Barte
#27200
Jack,

Het kan zijn dat ik iets heb gemist maar wat eet je hond??
Heel veel honden (net als kinderen trouwens) reageren op de z.g. E-nummers in etenswaren c.q. voer.
Conseveringsmiddelen, bewaarstoffen, smaakstoffen, kleurstoffen enz, enz.

Door je hond GEEN brokken meer te geven kun je al die E-nummers uitsluiten en veel honden reageren hierop met hun gedrag!!

Visolie kun je rustig uitproberen want de positieve reacties zijn legio en baat het niet dan schaad het niet!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door